Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 M50b25 ei vanos tyhjäkäynti?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMVILLE
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 41
    • kokkola

    #16
    perkele

    taas se alko satunnainen nykäisy matka-ajossa ja kulutusviisarin heilahtelu ja tyhjäkäynti heilahtaa joskus. uutta lambdaa en kyllä enää vaihda ennenkuin tähän löytyy ratkaisu. lambdalla ajettu alle 1000km

    edelliset vikakoodit oli: lambdan maakatkos ja joku säätövika

    onko tuolla lambdalla jokin jatkopistoken koneen läheisyydessä?
    vai oisko ecu paskana?


    bensapumpun vaihdoin vielä tuossa välissä kun ei meinannut käynnistyä enään
    neuvoja kaivataan

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #17
      Ei se merkki siitä muutu vaikka motonetistä ostat, jos se on ihan erilainen ollut se toinen ni ettei nyt olis titaani- ja zirkonilambdat menny sekasin...?
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • BMVILLE
        Bimmer Rookie
        • Apr 2007
        • 41
        • kokkola

        #18
        juu ei oo menny sekasin jos ei motonetistä lähetetty väärää lambdaa ,mutta eiköhän se vika oo jossain muualla nyt, ei niitä yleensä 1000 kilometrin välein vaihdella.

        Onko niitä jatkoliitoksia muuallakin kuin auton alla, jos ois vaikka katkoksia?

        Comment

        • Juubi
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2004
          • 999

          #19
          Huohotus siirretty putsarikoteloon? Ilmamassamittari hajoaa varmasti ennenpitkää öljymoskaan ja tulee aiheuttamaan ongelmia.

          Comment

          • goldenm
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 544

            #20
            Mikäli vain johtojen värit olivat samat..
            Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

            Comment

            • K.S.
              Bimmer Fanatic
              • May 2006
              • 649
              • Espoo

              #21
              Originally posted by BMVILLE View Post

              niin ja huohotin muutettu haitariputkesta suodattimelle että kampikammion yms. vuodoilla ei pitäis olla merkitystä eli massamittarin ohivuotoja ei pitäis olla.
              Tämä nyt aivan varmasti aiheuttaa ongelmia, nyt sulla on iso imuvuoto ja sen takia lamba sekoilee. Bonuksena saat vielä rikkoutuneen ilmamassamittarin

              Comment

              • BMVILLE
                Bimmer Rookie
                • Apr 2007
                • 41
                • kokkola

                #22
                ei auta

                ei vaan yksinkertaisuudessaan ole imuvuotoja kun haitariputken huohottimen letkunlähtö on tulpattu eikä ole missään tekemisissä huohottimen kanssa enään.... kehuivat vielä liikkeessä hyväksi ratkaisuksi jolla voi välttää vanhemmissa koneen stefojen ja kopan tiivisteiden imuvuoto ongelmat että se siitä.

                Massamittari toimii, on testattu testerissä juuri

                tänään laitoin vakio lastun kiinni ja 40km lenkki ilman ongelmia kunnes seuraavassa käynnistyksessä ilmeni taas. joutuu sahata kaasu pohjassa käyntiin jos sammuttaa tunniksi ja tyhjäkäynti seilaa..

                no imuilmanlämpötila-anturin irtikiskaisu ei vaikuttanut juurikaan käynttiin, pitää vielä mitata se ecun kamman päästä kun oli niin vv-mäisessä paikassa.

                mikäs se on se liimaventtiilijuttu? totta vai tarua

                alkaa usko loppua bmw merkkiin lambdoja lambdoja..............

                Comment

                • WSE1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3242
                  • Suomusjärvi

                  #23
                  Originally posted by BMVILLE View Post
                  tänään laitoin vakio lastun kiinni ja 40km lenkki ilman ongelmia kunnes seuraavassa käynnistyksessä ilmeni taas. joutuu sahata kaasu pohjassa käyntiin jos sammuttaa tunniksi ja tyhjäkäynti seilaa..

                  mikäs se on se liimaventtiilijuttu? totta vai tarua
                  No kyllä se vähän siihen suuntaan tuo viittaa vaikka syy voi olla toki muuallakin (asento anturit mm.)
                  Venttiilien liimautumisilmiöstä enemmän selostusta puristuspaine topikissa.
                  Pitää kaivella ne vanhat TM jutut asiasta esiin jos näitä alkaa enemmän esiintymään vielä...

                  Noista lambdoista vielä sitten, se nyt on lähes sama minkä sinne laittaa jos kiinnitys vain sopii kunhan huomioi että on saman TOIMINTAPERIAATTEEN lambda, kytkennät voi taas eri variaatioilla poiketa ja näissä suurimmat virheet tuleekin. Useampijohtoiset sopivat myös vähempijohtoisten tilalle poikkeuksena ne mallikohtaiset joissa lämmitysvirta ja signaali kulkee samoissa johdoissa, lähinnä tietyt japanilaiset. (periaatteessa jos hyllyssä pitää 4 johtoisen zirkoni lambdan sillä voi korvata suurimman osan käytössä olevista zirkoni tyyppisistä lambdoista merkistä riippumatta (erilaiset kytkennät huomioiden), em poikkeuksin, titaani - ja zirkonilambdaa ei voi eikä pidä koskaan korvata toisillaan niiden tuottaman erilaisen jännitealueen vuoksi, titaanilambdalla yleensä taas onkin esilämmityksen suhteen enemmän variaatioita kuin zirkoniserkullaan...).
                  Laatueroja toki varmasti löytyy, itse lambdan toimintaan toimiessaan ne eivät mitenkään merkittävästi vaikuta (lämpimänä) mutta kestoon kyllä, esimerkiksi johdinkytkentä irtoaa lambdan sisältä. Myös lämmitysvastuksen toteutus voi poiketa, tällä ei ole merkitystä lämpimällä koneella mutta kylmänä voi olla.

                  Suomessa vaihdetaan varmasti tuhansia lambdoja turhaan. Suurin vika lienee huonot liitokset kun auton alla ei käytetä kunnollisia kosteussuojattuja liittimiä vaan lambdoja kytketään jollain abikoilla... ei tarvinne ihmetellä josko vikakoodia pukkaa. Toimiihan se taas vähän aikaa kun uuteen lambdaan laitetaan uudet liitokset... ehkä tämän takia itseasentajien on hyvä suosia alkuperäistä, saa originaali liittimeen sopivan, jollei ole muuta kunnollista kytkentävaihtoehtoa käytettävissä.
                  Ennen vaihtoa kannattaisi kuitenkin tarkistaa ovatko olemassaolevan labdan liitokset puhtaita ja kuivia, ja vieläkö tämän tarkistuksen jälkeen tule vikakoodia.
                  Eipä tosin nuo originaali liittimtkään joka merkillä kovin huippulaatuisia ole.

                  Nuukalle vielä vinkki: jos labdassa ei ole sisäistä katkosta vaan toiminta-alue on (mitattu) kaventunut, yleensä karstan vuoksi, niin ei muuta kuin lambda irti, ruuvipenkkiin kiinni kärki ylöspäin, kaasulla punahehkuun, annetaan jäähtyä ja ei kun paikalleen ja taas toimii.
                  Last edited by WSE1; 13-03-2008, 01:22.

                  Comment

                  • O-Peksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 2775
                    • Joensuu

                    #24
                    Originally posted by BMVILLE View Post
                    ei vaan yksinkertaisuudessaan ole imuvuotoja kun haitariputken huohottimen letkunlähtö on tulpattu eikä ole missään tekemisissä huohottimen kanssa enään.... kehuivat vielä liikkeessä hyväksi ratkaisuksi jolla voi välttää vanhemmissa koneen stefojen ja kopan tiivisteiden imuvuoto ongelmat että se siitä.

                    Massamittari toimii, on testattu testerissä juuri

                    tänään laitoin vakio lastun kiinni ja 40km lenkki ilman ongelmia kunnes seuraavassa käynnistyksessä ilmeni taas. joutuu sahata kaasu pohjassa käyntiin jos sammuttaa tunniksi ja tyhjäkäynti seilaa..

                    no imuilmanlämpötila-anturin irtikiskaisu ei vaikuttanut juurikaan käynttiin, pitää vielä mitata se ecun kamman päästä kun oli niin vv-mäisessä paikassa.

                    mikäs se on se liimaventtiilijuttu? totta vai tarua

                    alkaa usko loppua bmw merkkiin lambdoja lambdoja..............
                    Kyllä miun mielestä moottorinlämpöanturin vialta vaikuttaa ainakin tuo käynnistyksen vaikeus..:think Ootko sen tarkistanut/vaihtanut?
                    ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                    Comment

                    • BMVILLE
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2007
                      • 41
                      • kokkola

                      #25
                      mittasin tänään kaikki anturin ecun liittimen pinneistä mukaanlukien suuttimet ja tyhjäkäyntimoottorin kaikki arvot kohdallaan.

                      ja auton alta löytyy itse jatkettu lambdan johto...pitääpä tarkistaa se vielä
                      oli sellanen tosi halvan näkönen jatkopalikka

                      tankkiin laitoin STP-puhdistusaineen suuttimille, palotila ja venttiileille tarkoitettua. oli ainakin kallista jos ei muuta 19,90e.(500ml) aina saa kokeilla

                      Comment

                      • armageddon
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2007
                        • 443
                        • Kokkola

                        #26
                        Originally posted by BMVILLE View Post
                        mittasin tänään kaikki anturin ecun liittimen pinneistä mukaanlukien suuttimet ja tyhjäkäyntimoottorin kaikki arvot kohdallaan.

                        ja auton alta löytyy itse jatkettu lambdan johto...pitääpä tarkistaa se vielä
                        oli sellanen tosi halvan näkönen jatkopalikka

                        tankkiin laitoin STP-puhdistusaineen suuttimille, palotila ja venttiileille tarkoitettua. oli ainakin kallista jos ei muuta 19,90e.(500ml) aina saa kokeilla
                        kuulostas kyllä siltä että ei enään mitkään lisä aineet riitäis vian korjautumiseen...
                        itellä suuria murheita m50b25 kanssa ei käy kunnolla misään vaiheessa ja vakuutan et kaikki paitsi sähköjohdot jo vaidettu
                        ei ne tehot vaan se kuski...

                        Comment

                        • BMVILLE
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2007
                          • 41
                          • kokkola

                          #27
                          lambdan liittimet oli kunnossa joten ainut ongelma voi olla enään itse lambda.
                          hajotinkohan sen omaa tyhmyyttäni kun kokeilin sitä lastua uudelleen...

                          Comment

                          • pheno
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 1995
                            • Tampere

                            #28
                            Rikkinäinen lambda-anturi aiheuttaa kyllä jos jonkinmoista oiretta. Omassa kiesissä kävi liian rikkaalla ja muutamia pyttyjä pois pelistä. Ainahan voit ottaa sen lambdan irti ja katsoa paraneeko tilanne. Silloin on ainakin se lambda eliminoitu pois pelistä.

                            Niin, mihin ideaan perustuu massamittarin testaus ? Tietyillä kierroksilla pitää antaa tiettyä jännitettä vai mitä ?

                            Comment

                            • BMVILLE
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2007
                              • 41
                              • kokkola

                              #29
                              massamittarin testaus

                              massamittarin testaus onnistu korjaamolla testerissä. anturien livetiedoissa näytti ilman virtauksen moottoriin muistaakseni kg\min ja se kilomäärä muuttui isommaksi kierroksia nostattaessa kuten voi olettaa

                              tuli tuossa mieleen että uudessa supersprintin vaimentimessa ei ole sitä maahantuojan suosittelemaa reikää josta vesi pääsee pois..
                              Last edited by BMVILLE; 20-03-2008, 17:05. Reason: päässä katkoo

                              Comment

                              • O-Peksi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2007
                                • 2775
                                • Joensuu

                                #30
                                Onko kenelläkään tietoa, mikä tuon mittarista tyhjäkäynnillä läpi virtaavan ilman määrän pitäis olla? Omassa testeri näytti aikanaan n.300l/min, joka tuntui aika suurelta korjaajan mielestä..:think Kokeilin kyllä toista ilmamäärämittaria ja auton toiminnassa/tehoissa ei ainakaan huomannu mitään eroa, että liekkö tuo 300l/min sitten realistinen.
                                ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎