Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 320 käyntivika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janska
    Bimmer Rookie
    • Feb 2008
    • 66

    E36 320 käyntivika

    Koneena siis vissiin m50b20 ?? Vanoksella on varustettu. Eli kun kone on yön jäljiltä kylmä niin ei meinaa pysyä käynnissä ja pätkii pahasti kun painaa kaasua tai oikeastaa ei tottele kaasua juurikaan. Kun kone lämpenee hetken oireita ei ilmene kun reippaassa kiihdytyksessä. Edellinen omistaja oli vaihtanu tulpat tuohon ja siellä oli bosch super 2 kärkiset joista en tajunnu sitä lämpöarvoa ylös kirjottaa. Puolia yritin silmäillä, mutta en äkkiseltään huomannu halkeamia tms. Auto ei erityisemmin savuta kylmänä, paitsi normaali höyryt mitkä kuuluu asiaan. Eli jos jollain olis jotakin vinkkejä antaa uudelle bimmerin omistajalle Itse epäilen noita ex-omistajan vaihtamia tulppia. Eikös noi ole aika tarkkoja siitä mitkä tulpat sinne tuikkaa?

    P.S Hakua yritin käyttää ja luin tota nykimis aihetta, mutta ei pistänyt silmään ratkaisua tähän ongelmaan.
    Last edited by Janska; 15-02-2008, 22:33.
  • Lanttu
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 1643

    #2
    Marmoritiskillä olevat BMW-logolla varustetut sytytystulpat ovat Boschin F7LDCR:t. Täsmälleen samoja, mutta paljon halvemmalla olen hakenut Motonetista. Jossain vaiheessa oli Densotkin koneessa, mutta Boscheja on ollut jo pitkään ja toimivat. Niin, ne ovat kahdella sivuelektrodilla.

    Eiväthän sytytystulppien syvennykset lillu öljyssä?
    Last edited by Lanttu; 15-02-2008, 13:47.

    Comment

    • Janska
      Bimmer Rookie
      • Feb 2008
      • 66

      #3
      Ok. Täytyy tarkistaa vielä toi tulppien malli. Tulppien kolot täysin kuivat.

      Comment

      • K.S.
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 649
        • Espoo

        #4
        Kampuran asentotunnistin saattaa aiheuttaa tommosta.

        mittaa kampiakselin tunnistimen liittimestä (imusarjan alla) ohmimittarilla arvoa kylmänä ja lämpösenä. Pitäisi olla n. 540ohm +-10%

        Comment

        • Janska
          Bimmer Rookie
          • Feb 2008
          • 66

          #5
          Juu tuo mullekin tuli mieleen kun lueskelin täällä muiden vikoja. Täytyypä mittailla

          Comment

          • Janska
            Bimmer Rookie
            • Feb 2008
            • 66

            #6
            Tänään ei lähteny aamulla ollenkaan käyntiin. Hörähti parikertaa kun hipelöin kampuratunnistimen johtoa. Tuikkasin lohkolämmittimen kiinni ja annoin pari tuntua olla niin nyt lähti kun palmun alta. Ilmeisesti toi kampuratunnistin sitte on sökönä. Täytyy vielä mitata se ennen kun vaihtaa uuteen

            Comment

            • K.S.
              Bimmer Fanatic
              • May 2006
              • 649
              • Espoo

              #7
              Kannattaa varautua siihen että voi olla aika tiukasti jämähtänyt siihen paikalleen tiesuolan syövyttämänä.

              Comment

              • Janska
                Bimmer Rookie
                • Feb 2008
                • 66

                #8
                Tänään mittailin anturia ja sain jotain 12ohm arvoja?? Anturi lähti irti yllättävän kivuttomasti. Auto siis lähti nytkin työpäivän seistyään pihalla käyntiin ihan normaalisti, mutta kun anturia mittailin/ putsailin niin sen jälkeen lähti kyllä käyntiin, mutta ei kestäny kaasua yhtään ja kävi miten sattuu. Käynti aaltoili ja pätki.

                Comment

                • Janska
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2008
                  • 66

                  #9
                  Kattelin tossa että vastus pitäs M50/M60 koneissa olla 1280 ohm +-10% ?

                  Comment

                  • K.S.
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2006
                    • 649
                    • Espoo

                    #10
                    1280 ohm on nokka-anturin arvo, kampiakselilta pitäis olla 540ohm +- 10%.
                    jos näyttää 12 ohm arvoa on aivan varmasti rikki.
                    bmw varaosatiskille vaan uutta tilaamaan.

                    Comment

                    • Janska
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2008
                      • 66

                      #11
                      Ok. No täytyy varmaan käydä mokoma ostamassa.

                      Comment

                      • uti
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2005
                        • 195

                        #12
                        Anturin arvo

                        Kyllä tds anturin arvo on tuo 1280 ohmia, oisko bensassa eri arvot?

                        Comment

                        • Xhawk
                          OBTCF Member
                          • Jul 2004
                          • 2326
                          • Kierrosalueella (hki)

                          #13
                          Originally posted by uti View Post
                          Kyllä tds anturin arvo on tuo 1280 ohmia, oisko bensassa eri arvot?
                          Varmaan onkin. Tästä olisi sitten kiva kuulla, että millä tämäkin ongelma sitten ratkeaa.

                          Ite lähtisin veikkaamaan moottorin lämpöanturia.
                          "Position One, Position One"
                          Punainen miesten voimisteluauto

                          BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

                          Comment

                          • Janska
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2008
                            • 66

                            #14
                            No mullakin on kokoajan ollu mielessä että vois olla lämpötila-anturi. Kampuratunnistin kyllä antoi ihan ihme ohmi lukemat, mutta eikö se yleensä hajoa niin että joko toimii tai sitten ei käy ollenkaan? Taidan sen lämpöanturin ensin vaihtaa kun ei montaa euroa maksa. Tänä aamuna oli työmatka yhtä v*tun nykimistä ja pätkimistä

                            Comment

                            • O-Peksi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2007
                              • 2775
                              • Joensuu

                              #15
                              Mittailin omasta äsken nokka-akselin ja kampiakselin asentoanturit, ja nokka-akselin anturista vastus 1419Ohm, vain muutamalla Ohmilla sallitun arvon yli, eli kunnossa oletettavasti. Kampiakselin tunnistimesta 560Ohm, että sekin kunnossa. Piuhatkin oli kunnossa, tai mittaustulos ei ainakaan muuttunut, vaikka kuinka piuhoja vemputteli. Tyhjäkäynti putosi normaaliin tasoon 900rpm:stä liittimien roplailun jälkeen, eli huono kontakti tainnut vaan olla. Pitää aukoa huomenna vielä noi liittimet ja putsata kunnolla. Ainakin näillä näkymin nykimis-/kulutusongelma johtui niistä! Olisko sytkäennakot seilannu tjsp.:think
                              ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎