Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 320 käyntivika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janska
    Bimmer Rookie
    • Feb 2008
    • 66

    #16
    Niin vielä sellanen tyhmä kysymys että ei kai konetta tartte pyörittää kun anturia mittaa? Mittasin ihan pyörittelemättä tuon 12 ohmia. No huomenna on tulossa uus kampuratunnistin, joten kokeilen nyt kuitenkin sillä ensin kun nuo arvot tosiaan päin pyllyä. Tänään teki totaallisen stopin, eli ei lähe käymään enään. Sillon tällön saattaa hörähtää, mutta käyntiin ei lähe. Bensaa tuntuis saavan.
    Last edited by Janska; 19-02-2008, 20:40.

    Comment

    • K.S.
      Bimmer Fanatic
      • May 2006
      • 649
      • Espoo

      #17
      Ei tarvi pyörittää.

      Comment

      • Janska
        Bimmer Rookie
        • Feb 2008
        • 66

        #18
        Juu niin arvelinkin, mutta ajattelin kuitenkin varmistaa.

        Comment

        • Janska
          Bimmer Rookie
          • Feb 2008
          • 66

          #19
          hmm...Mittasit tossa vielä joutessani nokka-akselin asentotunnistimenkin ja eipä sieltäkään tullu ku 14ohm... Taitaa olla molemmat siis pökäleenä. Vertailuks mittasin opelin kampuratunnistimen ja sieltä tuli 23Mohm..

          Comment

          • Janska
            Bimmer Rookie
            • Feb 2008
            • 66

            #20
            Jep jep... Nyt selvis miksi anturien arvot oli "mukamas" metsässä. Eli mun autossa on Siemens sähköjärjestelmä, jonka arvot on juurikin nuo mitä mittailin. Varsinainen vikakin alkaa hahmottumaan, eli ilmeisesti bensapumpun releet?(2 kpl releitä vierekkäin sulakerasian kyljessä erillisen muovisuojan alla) on saanu vähän ajanmyötä lämpöä. Tänään vaihdoin toisen ja huomenna olis tarkotus metsästää toinen jostain ja vaihtaa. Katsotaan nyt aamulla että toimiiko laite. Jätin laittamatta tolppaan yöksi.

            Comment

            • Janska
              Bimmer Rookie
              • Feb 2008
              • 66

              #21
              Releet nyt siis vaihdettu, mutta ei apua. Eli vaihdoin moottorinohjauksen releen ja bensapumpun releen. Nyt jätin takapenkin pois paikoiltaan ja bensapumpun luukun sieltä irti että voi aamulla kun taas temppuilee niin kuulostella pumppua...Toivottavasti se vika olis tossa pumpussa ku alkaa vaihtoehdot ja hermot loppumaan Eka bemari mulla ja heti alotti temppuilun.

              Comment

              • Lanttu
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 1643

                #22
                Ei nyt kannata vielä mieltään mustuttaa, ajat kuitenkin merkeistä parhaimmalla. Ota huomioon, että autosi on rippikouluiän tienoilla! Katsele vaikkapa mitä tahansa muun merkkistä autoa, niin ei ole ongelmista pulaa.

                Vaihdoitko ne sytytystulpat? Eivät maksa kuin noin 6 euroa kappaleelta Motonetista. Häiriön syntymiseen riittää hyvinkin vaikka se, että tulppien vaihtaja olisi pudottanut jonkun tulpista asfaltille...

                Comment

                • Janska
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2008
                  • 66

                  #23
                  Joo tutkittu on ja tulpat on ok. Ja jos olis maahan pudoteltu niin ei varmaan pelittäs ollenkaan. Lueskelin noita bensapumppu ongelma juttuja niin oireet viittais kyllä siihen. Huomenna vielä tutkin että pyöriikö tuo pumppu. Inhottava vika kun oireilee oikeestaan vaan kylmänä. Tänään tosin teki 2 kertaa lämpösenäkin mutta lähti sitte kuitenkin kun käytti releen pois paikoiltaan. Sit multa kuulu kans sellasta surinaa sieltä imusarjan alta sillon kun vika päällä. En saanu selville että mikä surisi, mutta ei lopettanu kun releen irrotuksella. Releiden piuhat on tarkistettu ja ne on ok ja releet uusia marmoritiskiltä haettuja.

                  Comment

                  • K.S.
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2006
                    • 649
                    • Espoo

                    #24
                    imusarjan alla on ainakin boschin systeemissä tyhjäkäyntimoottori jonka kuuluukin surista aina kun virrat on päällä.

                    Tarkastappa ettei moottorinohjausboxin suojakoloon ole päässyt vettä, sekin voi aiheuttaa tommosia oireita. (siinä + navan takana rintapellissä oleva muovikansi, mihin kulkee johtonivaska)

                    Comment

                    • Janska
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2008
                      • 66

                      #25
                      Boxikin on ollu kätösessä ja purettunakin Ei mainittavaa. Surina tosiaan saattaa kuulua tyhjäkäyntiventtiilistä. Nyt iltasella kun auto taas toimi niin surinaa ei kuulu kun hetki virtojen kytkemisen jälkeen. Sillon kun vika on päällä niin tosiaan surisee vaikka ottaa avaimet virtalukosta.

                      Comment

                      • Janska
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2008
                        • 66

                        #26
                        Ja aivan niin kun arvasinkin niin bensapumppukin tuntuis toimivan kun vika on päällä. Voisko sitte olla boxissa vikaa, kun ilmeisesti ei sitte suuttimet aukea...

                        Comment

                        • Janska
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2008
                          • 66

                          #27
                          Boxi ei maadoita suuttimia tai siis maita suuttimille tuntuis tulevan , mutta ilmeisesti boxi ei katko sitä tai jotain.. Melkeen joka starttauksella vähän hörähtää, mutta käyntiin ei lähe kirveellään. Vajaatoiminen bensapumppu tuskin tollasta tekis? Pumppu tosiaan nostaa paineet ja startatessakin vaikuttas pyörivän. Mistä tollasessa saa bensapaineet mitattua kun ei löydy suutin tukista ainakaan liitosta? Jos tuo boxi nyt sitte on rikki ni jee jee..Ei tollasta boxia näyttäs löytyvän mistään...Siemens 5WK9 003 -R...Jipii... Mahtaakohan mikään muu boxi käydä tilalle kun tuo 003 loppunen ?
                          Last edited by Janska; 22-02-2008, 15:37.

                          Comment

                          • Janska
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2008
                            • 66

                            #28
                            Nyt kävin tossa hakemassa DME:n vielä autosta himaan ja kokeilin siinä vielä että lähtiskö, niin huomasin että nyt suuttimet toimi, ja hörähti taas melkeen joka starttauksella. Ilmeisesti kipuna puuttuu tällähetkellä. En saanu tarkistettua kun ei ollu paja enää auki.

                            Comment

                            • K.S.
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2006
                              • 649
                              • Espoo

                              #29
                              Tarkista kaikki ruiskuun kuuluvat maadotuspisteet ennenkuin alat boxia vaihtamaan

                              Comment

                              • Janska
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2008
                                • 66

                                #30
                                Niin pitikin kysellä että mistä kaikkialta niitä maadotuspisteitä löytyy?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎