Niin vielä sellanen tyhmä kysymys että ei kai konetta tartte pyörittää kun anturia mittaa? Mittasin ihan pyörittelemättä tuon 12 ohmia. No huomenna on tulossa uus kampuratunnistin, joten kokeilen nyt kuitenkin sillä ensin kun nuo arvot tosiaan päin pyllyä. Tänään teki totaallisen stopin, eli ei lähe käymään enään. Sillon tällön saattaa hörähtää, mutta käyntiin ei lähe. Bensaa tuntuis saavan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 320 käyntivika
Collapse
X
-
Jep jep... Nyt selvis miksi anturien arvot oli "mukamas" metsässä. Eli mun autossa on Siemens sähköjärjestelmä, jonka arvot on juurikin nuo mitä mittailin. Varsinainen vikakin alkaa hahmottumaan, eli ilmeisesti bensapumpun releet?(2 kpl releitä vierekkäin sulakerasian kyljessä erillisen muovisuojan alla) on saanu vähän ajanmyötä lämpöä. Tänään vaihdoin toisen ja huomenna olis tarkotus metsästää toinen jostain ja vaihtaa. Katsotaan nyt aamulla että toimiiko laite. Jätin laittamatta tolppaan yöksi.
Comment
-
-
Releet nyt siis vaihdettu, mutta ei apua. Eli vaihdoin moottorinohjauksen releen ja bensapumpun releen. Nyt jätin takapenkin pois paikoiltaan ja bensapumpun luukun sieltä irti että voi aamulla kun taas temppuilee niin kuulostella pumppua...Toivottavasti se vika olis tossa pumpussa ku alkaa vaihtoehdot ja hermot loppumaan Eka bemari mulla ja heti alotti temppuilun.
Comment
-
-
Ei nyt kannata vielä mieltään mustuttaa, ajat kuitenkin merkeistä parhaimmalla. Ota huomioon, että autosi on rippikouluiän tienoilla! Katsele vaikkapa mitä tahansa muun merkkistä autoa, niin ei ole ongelmista pulaa.
Vaihdoitko ne sytytystulpat? Eivät maksa kuin noin 6 euroa kappaleelta Motonetista. Häiriön syntymiseen riittää hyvinkin vaikka se, että tulppien vaihtaja olisi pudottanut jonkun tulpista asfaltille...
Comment
-
-
Joo tutkittu on ja tulpat on ok. Ja jos olis maahan pudoteltu niin ei varmaan pelittäs ollenkaan. Lueskelin noita bensapumppu ongelma juttuja niin oireet viittais kyllä siihen. Huomenna vielä tutkin että pyöriikö tuo pumppu. Inhottava vika kun oireilee oikeestaan vaan kylmänä. Tänään tosin teki 2 kertaa lämpösenäkin mutta lähti sitte kuitenkin kun käytti releen pois paikoiltaan. Sit multa kuulu kans sellasta surinaa sieltä imusarjan alta sillon kun vika päällä. En saanu selville että mikä surisi, mutta ei lopettanu kun releen irrotuksella. Releiden piuhat on tarkistettu ja ne on ok ja releet uusia marmoritiskiltä haettuja.
Comment
-
-
imusarjan alla on ainakin boschin systeemissä tyhjäkäyntimoottori jonka kuuluukin surista aina kun virrat on päällä.
Tarkastappa ettei moottorinohjausboxin suojakoloon ole päässyt vettä, sekin voi aiheuttaa tommosia oireita. (siinä + navan takana rintapellissä oleva muovikansi, mihin kulkee johtonivaska)
Comment
-
-
Boxi ei maadoita suuttimia tai siis maita suuttimille tuntuis tulevan , mutta ilmeisesti boxi ei katko sitä tai jotain.. Melkeen joka starttauksella vähän hörähtää, mutta käyntiin ei lähe kirveellään. Vajaatoiminen bensapumppu tuskin tollasta tekis? Pumppu tosiaan nostaa paineet ja startatessakin vaikuttas pyörivän. Mistä tollasessa saa bensapaineet mitattua kun ei löydy suutin tukista ainakaan liitosta? Jos tuo boxi nyt sitte on rikki ni jee jee..Ei tollasta boxia näyttäs löytyvän mistään...Siemens 5WK9 003 -R...Jipii... Mahtaakohan mikään muu boxi käydä tilalle kun tuo 003 loppunen ?Last edited by Janska; 22-02-2008, 15:37.
Comment
-
Comment