Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 320 käyntivika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janska
    Bimmer Rookie
    • Feb 2008
    • 66

    #31
    Bensaa tulee ainakin niin perkeleesti letkusta. Täytyy tutkia sitte tota kipuna puolta kun kerkee myöhemmin tänään.

    Comment

    • Janska
      Bimmer Rookie
      • Feb 2008
      • 66

      #32
      Kipinääkin tulee....Tulpat kastuu kovasti. Nyt alkaa tällä miehellä olee niksit vähissä...Apua saa tarjota.

      Comment

      • Janska
        Bimmer Rookie
        • Feb 2008
        • 66

        #33
        Originally posted by Janska View Post
        Kipinääkin tulee....Tulpat kastuu kovasti.Tulppien malli on bosch FR7LDC+. Kaiketi oikeat? Nyt alkaa tällä miehellä olee niksit vähissä...Apua saa tarjota.
        En pysty tajuamaan...

        Comment

        • Janska
          Bimmer Rookie
          • Feb 2008
          • 66

          #34
          Vaihdoin uudet tulpat kun nuo ex omistajan vaihtamat kastu aikas pahasti. Auto lähti kun palmun alta käyntiin ja toimi hyvin. Jätin halliin lepäämään yöksi ja aamulla katotaan taas että lähteekö.Jos lähtee niin seuraavaks yöks ulos. Näkee sitte että onko tolla lämpötilalla kuitenkaan merkitystä.

          Comment

          • Janska
            Bimmer Rookie
            • Feb 2008
            • 66

            #35
            Auto lähti käyntiin hienosti lämpimästä hallista yön jäljiltä. Huomenna näkee miten lähtee ulkoota....

            Comment

            • Janska
              Bimmer Rookie
              • Feb 2008
              • 66

              #36
              Auto lähti siis hallista jokapäivä kuin palmun alta, mutta nyt oli yön ulkona ja kuinka ollakkaan ei taas lähde mihinkään. Auttakeeee

              Comment

              • JTJ
                Bimmer Rookie
                • Jan 2007
                • 83
                • Kitee

                #37
                Auto lähti siis hallista jokapäivä kuin palmun alta, mutta nyt oli yön ulkona ja kuinka ollakkaan ei taas lähde mihinkään. Auttakeeee

                Ootko mitaillu se koneen lämpötila-anturin, sinisen?
                Arvoja en nyt muista mut haulla löytyy.

                Comment

                • Janska
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2008
                  • 66

                  #38
                  Lämpötila-anturi mittailtu. Eli se etummainen anturi kun katsotaan konetta edestäpäin ja mulla se anturi on musta väriltään...
                  Last edited by Janska; 04-03-2008, 10:52.

                  Comment

                  • Janska
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2008
                    • 66

                    #39
                    Mittasin lämpötila-anturin kun sain auton sisälle ja antoi arvoksi n.8.5kohm eli aikas raju arvo mun mielestä kun huoneenlämmössä pitäs olla 2.0-2.5 kohm. pakkasta oli ulkona ehkä 2 astetta. kävin varmuudenvuoksi tilaamassa uuden anturin. mittasin myös anturin arvon ohjainlaitteen liitinkammasta ja arvo oli sama, joten piuhat on ehjät. Jos toi arvo tosiaan kuuluu lineaarisesti nousta kun anturi kylmenee niin sillon veikkaisin että toi vois olla rikki. Oon mittaillu anturia aikasemminkin, mutta on saattanu keretä lämpeemään just sen veran että on antanu järkilukemia. Kylmäspraylla yritin sitä sillon viilennelläkin, mutta vetäsee toi kylmäspray sen niin pirun kylmäks ja nopeesti, että ei siitä arvosta oikeen osaa sanoa juuri mitään sillon muutakun että se arvo muuttuu aika lailla.
                    Last edited by Janska; 04-03-2008, 16:59.

                    Comment

                    • Janska
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2008
                      • 66

                      #40
                      Ja niin kuin arvasinkin auto ei toimi uudella lämpötila-anturillakaan. Sen sijaan haluaa kokoajan naksuttaa evap venttiiliä vai mikä se on siellä ilmamäärämittarin alla. Lopettaa vasta kun ottaa moottorinohjausreleen pois ja laittaa takas. Sillon kun auto toimii niin naksutus loppuu hetken päästä sammuttamisesta.

                      Comment

                      • Janska
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2008
                        • 66

                        #41
                        Kävin äsken vielä päästöt kattomassa ja muuten oli ihan ok paitsi että hc arvo heittelehti tyhjäkäynnillä 50-130 välillä.

                        Comment

                        • K.S.
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2006
                          • 649
                          • Espoo

                          #42
                          bensatankin huohotusletkut jäässä? :think

                          Comment

                          • Janska
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2008
                            • 66

                            #43
                            Voiko tuollanen jäätyminen vaikuttaa kylmäkäynnistykseen?

                            Comment

                            • JTJ
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2007
                              • 83
                              • Kitee

                              #44
                              Kokeileppas että otat ilmamassamittarin johdon irti, oisko siitä mitä apua.
                              Sillon pitäisi mennä auto vikatilaan...
                              Sit kun olet kokeillut sen niin ota yöksi akun kenkä irti niin nollaantuu vikakoodit, ja sit taas kokeilemaan IMM kanssa onko eroa.

                              Comment

                              • Janska
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2008
                                • 66

                                #45
                                On toikin jo kokeiltu. Ei tuntunut olevan vaikutusta. Kun sais jostain IMM lainaksi ja siemens moottorinohjainlaitteen niin pääsis nekin sulkemaan varmuudella pois vaihtoehdoista... Tänään sain narrattua auton ulkoilmasta käyntiin. Lähti kun kikkaili kaasun kanssa. Sitten kun auton sammuttaa hetken käymisen jälkeen ja kokeilee uudelleen niin saattaa lähteä, mutta käy miten sattuu ja kaasua ei kestä yhtään. Alkaa paukuttamaan imusarjassa/putkessa. Sitten kun taas lämpenee niin alkaa toimimaan paremmin.
                                Last edited by Janska; 06-03-2008, 11:04.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎