Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36:een m30b35 tekniikka?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ace_
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 223
    • Turku

    e36:een m30b35 tekniikka?

    onko siis m30b35 tekniikan asennus mahdollista laillisesti e36:een?
    e91 330iA M-Sport -05
    ex. e46 330Ci -00
    ex. E36 328i coupe m-sport -96
    ex. E36 320i coupe -92
  • Jochen
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 1229
    • Valkeakoski & Trondheim

    #2
    Taitaa tilavuus kasvaa liikaa 2.8 litraiseen verrokkiin nähden?

    Muutenkin hiukan perverssi ajatus moinen, ellei satu sitten olemaan tuommoinen moottori käsillä.

    No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
    Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
    Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
    Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
    Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
    Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

    Comment

    • r.w.
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2007
      • 2510
      • Länsirannikko

      #3
      Tilavuuden puolesta menee juuri: suurin sallittu 2793+25% = 3491,25cc ja M30 on 3430cc.

      Ongelmana tässä on luultavasti päästöt, M30 täyttää ECE 15/04-normit, mutta E36-korissa tuo ei enää taida riittää?
      1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

      Comment

      • jmp2002
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 5726
        • Rovaniemi

        #4
        suurin ongelma tässä on se, että e36 ö-pohjan pahka on koneen takaosassa, kun taas kaikissa m30 koneissa se on edessä.. tekeekö sumppukoneen vai leikkaa liimaa operaatiolla tekee sen pahkan taakse?
        E30 325i Touring -89
        E30 325i touring -88 m50tbo
        G20 330e M-Sport -20

        Comment

        • ///Mikki
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2005
          • 209

          #5
          Originally posted by r.w. View Post
          Tilavuuden puolesta menee juuri: suurin sallittu 2793+25% = 3491,25cc ja M30 on 3430cc.

          Ongelmana tässä on luultavasti päästöt, M30 täyttää ECE 15/04-normit, mutta E36-korissa tuo ei enää taida riittää?
          taitaa saada vähäpäästöisessä iskutilavuus kasvaa vain 10%
          e36 325 coupe ///M-Technic
          e46 330dA Touring "///M-Sport"

          Comment

          • intfreak
            Bimmer Enthusiast
            • May 2003
            • 2966
            • Uusikaupunni

            #6
            Originally posted by ///Mikki View Post
            taitaa saada vähäpäästöisessä iskutilavuus kasvaa vain 10%
            Pidetään ne puurot ja vellit erillään Moottorin vaihto ja moottorin muutos on eri asioita. Tuo 10% säännös pätee silloin kun vähäpäästöistä moottoria stroukataan tms. Jos tilavuuden muutos jää tällöin 10%:iin, ei tarvitse todistella päästöarvoja.

            Lähde: AKE
            N62 Money Spender Club

            Comment

            • ace_
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2006
              • 223
              • Turku

              #7
              Originally posted by jmp2002 View Post
              suurin ongelma tässä on se, että e36 ö-pohjan pahka on koneen takaosassa, kun taas kaikissa m30 koneissa se on edessä.. tekeekö sumppukoneen vai leikkaa liimaa operaatiolla tekee sen pahkan taakse?

              niin mitenköhän onnistuu jos siirtää pahkan takaosaan että onko öljypuppu siten että se onnistuis.


              jos joku joskus on m30 tekniikkaa e36:een sovittanut tai jollain tietoa/esimerkkiä niin olisi varmasti paljon apua.. itsellä vielä harkinnassa lähdenkö tälläseen projektiin.

              tietävätkö ihan katsastusasemilla näistä että mitä on tehtävä jotta homma sujuu ihan lain puitteissa?
              e91 330iA M-Sport -05
              ex. e46 330Ci -00
              ex. E36 328i coupe m-sport -96
              ex. E36 320i coupe -92

              Comment

              • Jonsku
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 4645
                • Tuusula

                #8
                Originally posted by ace_ View Post
                niin mitenköhän onnistuu jos siirtää pahkan takaosaan että onko öljypuppu siten että se onnistuis.


                jos joku joskus on m30 tekniikkaa e36:een sovittanut tai jollain tietoa/esimerkkiä niin olisi varmasti paljon apua.. itsellä vielä harkinnassa lähdenkö tälläseen projektiin.

                tietävätkö ihan katsastusasemilla näistä että mitä on tehtävä jotta homma sujuu ihan lain puitteissa?

                Öljypohjan ja -pumpun kanssa joutuu taistelemaan aikalailla, joten vaikeaksi menee.

                Katsastusasemilla tietävät kyllä mitä tarvitaan, asiantuntemus ja palvelualttius vaihtelevat suuresti asemasta riippuen.

                Miksi haluat laittaa juuri M30:n? M52B28:ssa on käytännössä samat tehot ja sen saa "heittämällä" paikoilleen, samaten S50 / S52 / S54:n saa käsittääkseni ruuvailla kiinni ihan laillisesti kunhan käyttää M3 palikoita.

                Jos välttämättä joku muu kone tarvitsee sinne laittaa niin miten olisi M60? Alpinan osilla homma on "bolt on", olisi muutenkin varsin päheä laitos
                - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                ex. Alpina D10 Touring #33/94
                ... and many more

                Comment

                • ace_
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2006
                  • 223
                  • Turku

                  #9
                  Originally posted by Jonsku View Post
                  Öljypohjan ja -pumpun kanssa joutuu taistelemaan aikalailla, joten vaikeaksi menee.

                  Katsastusasemilla tietävät kyllä mitä tarvitaan, asiantuntemus ja palvelualttius vaihtelevat suuresti asemasta riippuen.

                  Miksi haluat laittaa juuri M30:n? M52B28:ssa on käytännössä samat tehot ja sen saa "heittämällä" paikoilleen, samaten S50 / S52 / S54:n saa käsittääkseni ruuvailla kiinni ihan laillisesti kunhan käyttää M3 palikoita.

                  Jos välttämättä joku muu kone tarvitsee sinne laittaa niin miten olisi M60? Alpinan osilla homma on "bolt on", olisi muutenkin varsin päheä laitos
                  m30b35 tekniikan saa n. tonnin halvemmalla kun m52b28 ja oishan se vähän erikoisempi pelikin
                  e91 330iA M-Sport -05
                  ex. e46 330Ci -00
                  ex. E36 328i coupe m-sport -96
                  ex. E36 320i coupe -92

                  Comment

                  • Tonton
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 9101
                    • Raisio

                    #10
                    Originally posted by ace_ View Post
                    m30b35 tekniikan saa n. tonnin halvemmalla kun m52b28 ja oishan se vähän erikoisempi pelikin
                    ton tonnin säästät muissa kuluissa äkkiä.
                    custom osat ja vuoden löpöt ja jää viel ylikin.
                    saati sitten seuraavien vuosien bensat.
                    joten ton tonnin säästäminen tässä kohtaa on täyttä p.....!
                    erikoinen toki. mut onko sen väärtti mielummin 3,0l dieseli pata tai toi m60
                    sigpic
                    M-B Vito -22
                    Transit Custom -18
                    Yamaha vx ho cruiser -22
                    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                    [email protected]

                    Comment

                    • ace_
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2006
                      • 223
                      • Turku

                      #11
                      mites toi m60b30 sitten sinne sopii eli mitä muutoksia tehtävä
                      e91 330iA M-Sport -05
                      ex. e46 330Ci -00
                      ex. E36 328i coupe m-sport -96
                      ex. E36 320i coupe -92

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        #12
                        Originally posted by ace_ View Post
                        mites toi m60b30 sitten sinne sopii eli mitä muutoksia tehtävä
                        tai miten olis m62b35
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • Jonsku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 4645
                          • Tuusula

                          #13
                          Originally posted by ace_ View Post
                          mites toi m60b30 sitten sinne sopii eli mitä muutoksia tehtävä
                          Kannattaa selailla jenkkifoorumeita, www.e30tech.com , www.r3vlimited.com , www.maxbimmer.com , www.e30zone.net , www.bimmerforums.com .

                          Noilla saiteilla jonkinverran tietoa kyseisestä swapista, suomessa noita ei taida olla yhtään.

                          Juuri eilen lukaisin Total BMW:n artikkelin alpinan e36 v8 vekottimesta, sen mukaan koriin tehty yli 40 muutosta ja öljypohjaa madallettu, toki tuo voi olla liioiteltua mutta antaa suuntaa urakan laajuudesta.
                          Periaatteessa lähes sama homma olisi myös M30 kanssa, sehän on aikalailla pidempi kuin M50 joka sekään ei taida olla mitenkään avarasti e36 konehuoneessa.

                          Suurin ongelma on öljypohjan ja -pumpun sovittelu, kaikki muu on suhtkoht selkeätä tekemistä. Alpinalta saattaisi saada öljypohjan, öljypumpun, koneenkorvat jne mutta hinta on varmaankin aika suolainen..
                          - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                          ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                          ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                          ex. Alpina D10 Touring #33/94
                          ... and many more

                          Comment

                          • _nixu_
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 8971
                            • Kellokoski

                            #14
                            Originally posted by Jonsku View Post
                            Suurin ongelma on öljypohjan ja -pumpun sovittelu, kaikki muu on suhtkoht selkeätä tekemistä. Alpinalta saattaisi saada öljypohjan, öljypumpun, koneenkorvat jne mutta hinta on varmaankin aika suolainen..
                            Alpina ei myy kuin todistetusti aidon omistavalle osia.
                            Eli hankalaa lienee osien saanti.
                            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                            Comment

                            • jmp2002
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 5726
                              • Rovaniemi

                              #15
                              m30 on aikalailla 10cm pitempi kuin m50
                              E30 325i Touring -89
                              E30 325i touring -88 m50tbo
                              G20 330e M-Sport -20

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎