onko siis m30b35 tekniikan asennus mahdollista laillisesti e36:een?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36:een m30b35 tekniikka?
Collapse
X
-
Taitaa tilavuus kasvaa liikaa 2.8 litraiseen verrokkiin nähden?
Muutenkin hiukan perverssi ajatus moinen, ellei satu sitten olemaan tuommoinen moottori käsillä.
No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi
-
-
Originally posted by r.w. View PostTilavuuden puolesta menee juuri: suurin sallittu 2793+25% = 3491,25cc ja M30 on 3430cc.
Ongelmana tässä on luultavasti päästöt, M30 täyttää ECE 15/04-normit, mutta E36-korissa tuo ei enää taida riittää?e36 325 coupe ///M-Technic
e46 330dA Touring "///M-Sport"
Comment
-
-
Originally posted by ///Mikki View Posttaitaa saada vähäpäästöisessä iskutilavuus kasvaa vain 10%Moottorin vaihto ja moottorin muutos on eri asioita. Tuo 10% säännös pätee silloin kun vähäpäästöistä moottoria stroukataan tms. Jos tilavuuden muutos jää tällöin 10%:iin, ei tarvitse todistella päästöarvoja.
Lähde: AKEN62 Money Spender Club
Comment
-
-
Originally posted by jmp2002 View Postsuurin ongelma tässä on se, että e36 ö-pohjan pahka on koneen takaosassa, kun taas kaikissa m30 koneissa se on edessä.. tekeekö sumppukoneen vai leikkaa liimaa operaatiolla tekee sen pahkan taakse?
niin mitenköhän onnistuu jos siirtää pahkan takaosaan että onko öljypuppu siten että se onnistuis.
jos joku joskus on m30 tekniikkaa e36:een sovittanut tai jollain tietoa/esimerkkiä niin olisi varmasti paljon apua.. itsellä vielä harkinnassa lähdenkö tälläseen projektiin.
tietävätkö ihan katsastusasemilla näistä että mitä on tehtävä jotta homma sujuu ihan lain puitteissa?
Comment
-
-
Originally posted by ace_ View Postniin mitenköhän onnistuu jos siirtää pahkan takaosaan että onko öljypuppu siten että se onnistuis.
jos joku joskus on m30 tekniikkaa e36:een sovittanut tai jollain tietoa/esimerkkiä niin olisi varmasti paljon apua.. itsellä vielä harkinnassa lähdenkö tälläseen projektiin.
tietävätkö ihan katsastusasemilla näistä että mitä on tehtävä jotta homma sujuu ihan lain puitteissa?
Öljypohjan ja -pumpun kanssa joutuu taistelemaan aikalailla, joten vaikeaksi menee.
Katsastusasemilla tietävät kyllä mitä tarvitaan, asiantuntemus ja palvelualttius vaihtelevat suuresti asemasta riippuen.
Miksi haluat laittaa juuri M30:n? M52B28:ssa on käytännössä samat tehot ja sen saa "heittämällä" paikoilleen, samaten S50 / S52 / S54:n saa käsittääkseni ruuvailla kiinni ihan laillisesti kunhan käyttää M3 palikoita.
Jos välttämättä joku muu kone tarvitsee sinne laittaa niin miten olisi M60? Alpinan osilla homma on "bolt on", olisi muutenkin varsin päheä laitosex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Originally posted by Jonsku View PostÖljypohjan ja -pumpun kanssa joutuu taistelemaan aikalailla, joten vaikeaksi menee.
Katsastusasemilla tietävät kyllä mitä tarvitaan, asiantuntemus ja palvelualttius vaihtelevat suuresti asemasta riippuen.
Miksi haluat laittaa juuri M30:n? M52B28:ssa on käytännössä samat tehot ja sen saa "heittämällä" paikoilleen, samaten S50 / S52 / S54:n saa käsittääkseni ruuvailla kiinni ihan laillisesti kunhan käyttää M3 palikoita.
Jos välttämättä joku muu kone tarvitsee sinne laittaa niin miten olisi M60? Alpinan osilla homma on "bolt on", olisi muutenkin varsin päheä laitos
Comment
-
-
Originally posted by ace_ View Postm30b35 tekniikan saa n. tonnin halvemmalla kun m52b28 ja oishan se vähän erikoisempi pelikin
custom osat ja vuoden löpöt ja jää viel ylikin.
saati sitten seuraavien vuosien bensat.
joten ton tonnin säästäminen tässä kohtaa on täyttä p.....!
erikoinen toki. mut onko sen väärtti mielummin 3,0l dieseli pata tai toi m60sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by ace_ View Postmites toi m60b30 sitten sinne sopii eli mitä muutoksia tehtävä
Comment
-
-
Originally posted by ace_ View Postmites toi m60b30 sitten sinne sopii eli mitä muutoksia tehtävä
Noilla saiteilla jonkinverran tietoa kyseisestä swapista, suomessa noita ei taida olla yhtään.
Juuri eilen lukaisin Total BMW:n artikkelin alpinan e36 v8 vekottimesta, sen mukaan koriin tehty yli 40 muutosta ja öljypohjaa madallettu, toki tuo voi olla liioiteltua mutta antaa suuntaa urakan laajuudesta.
Periaatteessa lähes sama homma olisi myös M30 kanssa, sehän on aikalailla pidempi kuin M50 joka sekään ei taida olla mitenkään avarasti e36 konehuoneessa.
Suurin ongelma on öljypohjan ja -pumpun sovittelu, kaikki muu on suhtkoht selkeätä tekemistä. Alpinalta saattaisi saada öljypohjan, öljypumpun, koneenkorvat jne mutta hinta on varmaankin aika suolainen..ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Originally posted by Jonsku View PostSuurin ongelma on öljypohjan ja -pumpun sovittelu, kaikki muu on suhtkoht selkeätä tekemistä. Alpinalta saattaisi saada öljypohjan, öljypumpun, koneenkorvat jne mutta hinta on varmaankin aika suolainen..
Eli hankalaa lienee osien saanti.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
Comment