Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36:een m30b35 tekniikka?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jonsku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 4645
    • Tuusula

    #16
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Alpina ei myy kuin todistetusti aidon omistavalle osia.
    Eli hankalaa lienee osien saanti.
    Jep, tätä epäilin itsekin. Ebaysta saattaisi löytyä oikein hyvällä tsäkällä
    - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

    ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
    ex. Alpina D10 Touring #33/94
    ... and many more

    Comment

    • pyroz
      BTCF Member
      • Nov 2002
      • 6688
      • PK-seutu

      #17
      M6xB4x pitäisin itse ainoana järkevänä vaihtoehtona. M30B35, M60B30, M62B35 ei tuo yksikään lisää voimaa M52B28:iin verrattuna. Tai jos tuo niin se 2 tai 5 lisähevosta tuskin on vaivan ja ainakaan rahan väärti.
      S65, S85, H1, N63TU, HA0

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        #18
        Originally posted by pyroz View Post
        M6xB4x pitäisin itse ainoana järkevänä vaihtoehtona. M30B35, M60B30, M62B35 ei tuo yksikään lisää voimaa M52B28:iin verrattuna. Tai jos tuo niin se 2 tai 5 lisähevosta tuskin on vaivan ja ainakaan rahan väärti.
        siinä vaan onkin kyse siitä, että on V8 pellin alla, tehosta viis olishan se aika härski yhtälö E36 + V8...
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • pyroz
          BTCF Member
          • Nov 2002
          • 6688
          • PK-seutu

          #19
          Originally posted by bemu2000 View Post
          siinä vaan onkin kyse siitä, että on V8 pellin alla, tehosta viis olishan se aika härski yhtälö E36 + V8...
          Onhan siinä toki pointtinsa. On se itselläkin käynyt mielessä

          Jokainen siis arvostakoon V8:a miten parhaakseen näkee ja panostaa ilman suorituskyvyn kasvattamista tuhansia euroja
          S65, S85, H1, N63TU, HA0

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            #20
            Originally posted by pyroz View Post
            Onhan siinä toki pointtinsa. On se itselläkin käynyt mielessä

            Jokainen siis arvostakoon V8:a miten parhaakseen näkee ja panostaa ilman suorituskyvyn kasvattamista tuhansia euroja
            noita b30 ja b35 motteja saa aika sopivasti... ei nyt sentään useista tuhansista puhuta. ostaa vaikka parilla tonnilla kokonaisen auton mistä purkaa kaikki tarvittavat osat.
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • pyroz
              BTCF Member
              • Nov 2002
              • 6688
              • PK-seutu

              #21
              Originally posted by bemu2000 View Post
              noita b30 ja b35 motteja saa aika sopivasti... ei nyt sentään useista tuhansista puhuta. ostaa vaikka parilla tonnilla kokonaisen auton mistä purkaa kaikki tarvittavat osat.
              Zippinetolla kun tekee niin motonetistä ja biltemastakin saa kaikkea hienoa. Tollaseen projektiin kun tuppaa menemään euroja sinne ja tänne. Ei se pelkkä tekniikan hinta ole välttämättä edes puolia kustannuksista kun tehdään soiva peli, eikä vaan niin että hädin tuskin liikkuu.

              Mutta se siitä off-topikista mun puolesta Topikin aloittaja vois tosiaan miettiä sitä M30:n mielekkyyttä E36:ssa. Paremmin se toimii E30 / E28 / E34 / E32 linjalla.
              S65, S85, H1, N63TU, HA0

              Comment

              • ace_
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2006
                • 223
                • Turku

                #22
                Originally posted by pyroz View Post
                M6xB4x pitäisin itse ainoana järkevänä vaihtoehtona. M30B35, M60B30, M62B35 ei tuo yksikään lisää voimaa M52B28:iin verrattuna. Tai jos tuo niin se 2 tai 5 lisähevosta tuskin on vaivan ja ainakaan rahan väärti.

                2793+25% = 3491,25cc niin eihän M6xB4x sinne saa edes laittaa?

                tehoja ja vääntöä tässä olin hakemassakin niin totta tuokin että onko mitään järkeä lähteä tälläiseen projektiin ilman merkittävää suorituskyvyn parantumista. Oishan se tietty kiva yhdistelmä e36+v8 mut mut...

                kakslitranen m50b20 möykky on nyt pellin alla niin onhan noi siihen nähden ihan eri luokkaa eikä toi m52b28:kaan kauheesti innosta, on niin perus vehje jota löytyy joka nurkalta. M60b30 tekniikan saa vielä suht sopivaan hintaankin.. mikä laatikko tohon perään, m60b30 oma?) kardaani? perä?
                e91 330iA M-Sport -05
                ex. e46 330Ci -00
                ex. E36 328i coupe m-sport -96
                ex. E36 320i coupe -92

                Comment

                • Freak
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2003
                  • 2504
                  • .

                  #23
                  Jotain aiempaa juttua samasta aiheesta.
                  Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                  Vanha Uuden liiton mies...

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17799
                    • Jämsä

                    #24
                    Originally posted by pyroz View Post
                    Zippinetolla kun tekee niin motonetistä ja biltemastakin saa kaikkea hienoa. Tollaseen projektiin kun tuppaa menemään euroja sinne ja tänne. Ei se pelkkä tekniikan hinta ole välttämättä edes puolia kustannuksista kun tehdään soiva peli, eikä vaan niin että hädin tuskin liikkuu.

                    Mutta se siitä off-topikista mun puolesta Topikin aloittaja vois tosiaan miettiä sitä M30:n mielekkyyttä E36:ssa. Paremmin se toimii E30 / E28 / E34 / E32 linjalla.
                    no kerroppa mitä kalliita osia siihen tarvii täydellisen tekniikan luovuttaja auton lisäksi? sitäpäitsi siitä purettavasta autosta kun myy muut osat, niin ei sille tekniikalle kovin paljon hintaa jää...
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • TheLate
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2006
                      • 418

                      #25
                      Originally posted by ace_ View Post
                      2793+25% = 3491,25cc niin eihän M6xB4x sinne saa edes laittaa?
                      M3 3.2 E36, niin johan rupee tilavuus ja tehot kasvamaan. Saksasta hommaat paperin jossa M3 E36 todetaan mallisarjaan 3/E36 ja sitte konttorille.

                      PS. Tiedän että taas tulee valitusta "ei M3 oo samaa mallisarjaa blaa blaa" no vittu kysykää itse! Ainoa järkevä mahdollisuus tuolle projektille, tai sitte leimaa sen B30:nä jolloin vehkeestä tulee laiton tai hakee poikkeusluvan. Oliskohan se M3 vertailumallina kaikki helpointa? :think

                      Comment

                      • Jochen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2002
                        • 1229
                        • Valkeakoski & Trondheim

                        #26
                        Originally posted by TheLate View Post
                        M3 3.2 E36, niin johan rupee tilavuus ja tehot kasvamaan. Saksasta hommaat paperin jossa M3 E36 todetaan mallisarjaan 3/E36 ja sitte konttorille.

                        PS. Tiedän että taas tulee valitusta "ei M3 oo samaa mallisarjaa blaa blaa" no vittu kysykää itse! Ainoa järkevä mahdollisuus tuolle projektille, tai sitte leimaa sen B30:nä jolloin vehkeestä tulee laiton tai hakee poikkeusluvan. Oliskohan se M3 vertailumallina kaikki helpointa? :think
                        No vittu olishan se helpoin mutta kun se ei oikein suomessa toimi, piste. Ja auto ilmeisesti on jo projektia suunnittelevalla olemassa eikä se siitä 3.2 litraiseksi M3:ksi muutu.

                        Kyllä M60B30 ois jo ihan kohtuu harppaus M50B20 koneesta. Minulla on jossain jemmassa Alpinan osaluettelo PDF:änä tuolle E36 V8 konversiolle ja suurimmat palikat taisi olla pakosarjat, öljypohja ja moottorinkiinnikkeet.

                        No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
                        Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
                        Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
                        Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
                        Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
                        Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

                        Comment

                        • pyroz
                          BTCF Member
                          • Nov 2002
                          • 6688
                          • PK-seutu

                          #27
                          Originally posted by bemu2000 View Post
                          no kerroppa mitä kalliita osia siihen tarvii täydellisen tekniikan luovuttaja auton lisäksi? sitäpäitsi siitä purettavasta autosta kun myy muut osat, niin ei sille tekniikalle kovin paljon hintaa jää...
                          Listaa voi aloittaa vaikka voimansiirrolla, alustalla, pakoputkistolla, jarruilla, sähköhiluilla, Jäähdytysjärjestelmällä jne. jne..

                          Enkä väittele tästä enää enempää.
                          S65, S85, H1, N63TU, HA0

                          Comment

                          • TheLate
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2006
                            • 418

                            #28
                            Originally posted by Jochen View Post
                            No vittu olishan se helpoin mutta kun se ei oikein suomessa toimi, piste. Ja auto ilmeisesti on jo projektia suunnittelevalla olemassa eikä se siitä 3.2 litraiseksi M3:ksi muutu.
                            Pakko nyt vastata...

                            Miten tämä Suomi on niin erikoinen maa, ettei täällä käy valmistajan määrittelemät mallisarjat?

                            Otetaan nyt ote tuolta AKE:n sovellusohjeesta kun sitä tunnutaan uskovan:

                            "Auton mallisarja ja sukupolvi määritellään joko tyyppitietojen mukaisen jaottelun tai valmistajan taikka valmistajan edustajan (ts. maahantuojan) lausunnon perusteella."

                            Naapurin Esaltako sinä sitä todistusta pyydät? Kyse siis oli pyytää varmistus M3 3.2 E36 mallisarjasta suoraan valmistajalta, jonka määritelmä sitten siellä katsastuksessa tulisi hyväksyä. Aika vaikea on AKE:n tai sen muutoskatsastusta tekevän inssin alkaa MuTu:ilemaan että "ei tää nyt oikeen, no niin ku ei me aikasemmin olla näitä hyväksytty..." AKE ei ole kyseistä autoa koskaan valmistanut, joten se ei noita mallisarjoja määrittele, PISTE!

                            Ideana olisi siis käyttää vertailumallina edellä mainittua autoa, ei ostaa koko paskaa ja vaihtaa siihen konetta. Tälläkin hetkellä löytyy tuolta myydään- osiosta akselistot M3 3.2:teen.

                            No aivan sama mitä teette, mutta kannattaa ottaa asioista selvää, ennekuin olettaa heti ettei se ole mahdollista...

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17799
                              • Jämsä

                              #29
                              Originally posted by pyroz View Post
                              Listaa voi aloittaa vaikka voimansiirrolla, alustalla, pakoputkistolla, jarruilla, sähköhiluilla, Jäähdytysjärjestelmällä jne. jne..

                              Enkä väittele tästä enää enempää.
                              no minäpä jatkan mitäpä siihen tarvii jarruihin, jäähdytykseen ja voimansiirtoon muutoksia tehdä? putkisto on helppo ja halpa vääntää itse ja saahan noihin jarruihin ja tekniikkaan upotettua rahaa ihan niin paljon, kun haluaa, mutta kysehän on ihan siitä mitä autoltaan haluaa. eikös tuo muu tekniikka jarruineen riitä kuitenkin lakien puolesta ihan tuo perus 325/328 taso?

                              edit: tää juttu kun kiinnostaa muakin, niin olis kiva saada faktaa... ei taida suomessa kellään olla?
                              Last edited by bemu2000; 04-03-2008, 15:27.
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              • pyroz
                                BTCF Member
                                • Nov 2002
                                • 6688
                                • PK-seutu

                                #30
                                Originally posted by bemu2000 View Post
                                no minäpä jatkan mitäpä siihen tarvii jarruihin, jäähdytykseen ja voimansiirtoon muutoksia tehdä? putkisto on helppo ja halpa vääntää itse ja saahan noihin jarruihin ja tekniikkaan upotettua rahaa ihan niin paljon, kun haluaa, mutta kysehän on ihan siitä mitä autoltaan haluaa. eikös tuo muu tekniikka jarruineen riitä kuitenkin lakien puolesta ihan tuo perus 325/328 taso?

                                edit: tää juttu kun kiinnostaa muakin, niin olis kiva saada faktaa... ei taida suomessa kellään olla?
                                Lähtökohta oli tässä 320i. Ja en kyllä jättäis edes 325:n vakiojarruja jos löisin V8:n keulille. Mutta niinkuin todettu. Asiat voi tehdä monella tavalla. tehdään joko hyvin, tai sitten zippinetolla illaksi ajoon. Jokaisen itse valittavissa
                                S65, S85, H1, N63TU, HA0

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎