Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kaasuläpän asentotunnistin!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dumppi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 4351
    • sotkamo

    E36 kaasuläpän asentotunnistin!?

    Joo elikkä semmonen kaasuläpänasento potikka on ilmeisesti pimeänä tossa mun 325ssa.. Nyt pitäiskin sit tietää et pitääkö mitään numerosarjoja tietää kun hakee esim. Hajottamolta käytettyä.. Vai pitääkö paikkaansa ku kuulin että kävis e36ssa kaikkiin bensakoneisiin sama palikka?! Oma auto siis 325i vm 92 ja vanoskoneella.....
    Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
    e36 325i coupé R.I.P
    e30 316 2d
    e36 318is coupé
    e36 323i 4d ac schnitzer replica


    Käyttis: e39 523i 4d
    Originally posted by rizzo
    Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
    |Sotkamo Connection|
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

    #2
    jos potikan saa purettua, siirrä liukua milli sivuun pois kulumaurasta ja taas mennään 200tkm (edellyttäen ettei siinä ole muuta vikaa)

    Comment

    • dumppi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 4351
      • sotkamo

      #3
      Originally posted by WSE1 View Post
      jos potikan saa purettua, siirrä liukua milli sivuun pois kulumaurasta ja taas mennään 200tkm (edellyttäen ettei siinä ole muuta vikaa)
      joo no pitänee kokeilla tuota.. Mitenkäs sen sit tietää onko siinä muuta vikaa ku kulunu.. "Oireina" on semmosta et ku painaa ihan normaalissa ajossa kytkimen pohjaan ni kestää jonkun pari sekuntia ennen ku kierrokset lähtee laskemaan norm. tyhjäkäynnille eli tavallaan "jumittaa":think
      Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
      e36 325i coupé R.I.P
      e30 316 2d
      e36 318is coupé
      e36 323i 4d ac schnitzer replica


      Käyttis: e39 523i 4d
      Originally posted by rizzo
      Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
      |Sotkamo Connection|

      Comment

      • WSE1
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3242
        • Suomusjärvi

        #4
        Originally posted by dumppi View Post
        joo no pitänee kokeilla tuota.. Mitenkäs sen sit tietää onko siinä muuta vikaa ku kulunu.. "Oireina" on semmosta et ku painaa ihan normaalissa ajossa kytkimen pohjaan ni kestää jonkun pari sekuntia ennen ku kierrokset lähtee laskemaan norm. tyhjäkäynnille eli tavallaan "jumittaa":think
        Ei kyllä vaikuta tyypilliseltä kaasuasennontunnistinvialta.
        Kannattaa selvittää vikakoodit.

        Comment

        • dumppi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 4351
          • sotkamo

          #5
          Jooh....

          Originally posted by WSE1 View Post
          Ei kyllä vaikuta tyypilliseltä kaasuasennontunnistinvialta.
          Kannattaa selvittää vikakoodit.
          eli ei vissiin kannata mennä tuota palikkaa purkamaan omin päin vai? Joo vikakoodit on luettu ka moottorin imuilmaa valitti johon korjaamon heppu sano että uusi ilmamassamittari.. Sit kuulin yhdeltä äijältä joka on ollu bmw merkkihuollossa töissä että sen ilmamassamittarin kanssa kannattaa yhtä aikaa vaihtaa tuo kaasuläpän asento tunnistin.. On kuulemma samavaihtoväli suositus? En sit tiedä mut aika helvetin ärsyttävä vika ku tekee täyskiihdytyksen ni jää kierrokset huutamaan sinne tappiin siksi aikaa että saa isompaa pesään:/ eikä varmasti ihan terveellistä ole kytkimellekään? :think
          Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
          e36 325i coupé R.I.P
          e30 316 2d
          e36 318is coupé
          e36 323i 4d ac schnitzer replica


          Käyttis: e39 523i 4d
          Originally posted by rizzo
          Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
          |Sotkamo Connection|

          Comment

          • |makke
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2006
            • 847
            • Vaasa

            #6
            Kyllä mä sanoisin että kaasuläpän asentotunnistimessa voisi olla vikaa.
            Itellä nousi kierrokset tyhjäkäynnillä ilman kaasua tylsästi 3000-4000 rpm, joten piti ajaa lisäilmaluistin virtajohto irti, että kierrokset meni sinne 1100.

            Otin asentotunnistimen irti ja mittasin, niin eipä näyttänyt toimivan.
            Avasin ko mötikän, ja se oli ihan öljyssä!
            Ei muutaku rasvanpostosprayllä mömmöt pois ja kansi liimalla kiinni ja vielä mittarilla varmistin että toimii. Toimi.

            Palikka takaisin autoon ja voila, hyvin pelittää.

            Tosiaan se öljy esti mikrokytkimen sulkeutumisen, joka siis tunnistaa tyhjäkäynnin ja kaasun "off"-asennon. Sulla taas voisi olla jotain paskaa kans sielä, eikä "palaudu" normaalisti. Siinähän on myös se koroke, jolloin ruisku antaa enemmän bensaa koneelle, kun asentotunnistin menee siihen korokkeelle asti. Eli siis täyskaasulla.

            En sitten tiedä miten erilainen mötikkä e36:ssa on, tämä oma siis m40 koneesta e30 koppasesta.

            Niin ja miksei tuo lisäilmaluistikin sulla vois vähä tökkiä. Putsaa nyt se ensin kun se on e36:ssa vielä helpossa paikassa.

            Comment

            • dumppi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 4351
              • sotkamo

              #7
              Joo yritän putsailla noita nyt ja saada toimimaan vähän paremmin kiitti kaikille viisaimmille
              Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
              e36 325i coupé R.I.P
              e30 316 2d
              e36 318is coupé
              e36 323i 4d ac schnitzer replica


              Käyttis: e39 523i 4d
              Originally posted by rizzo
              Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
              |Sotkamo Connection|

              Comment

              • Karmala
                Newbiemmer
                • Apr 2005
                • 27

                #8
                Itsellä myös -92 325 vanoskone. Kannattaa huomata se seikka, että automaattilaatikolla tuossa tunnistimessa on kaksi pistoketta. Toinen pistoke nuuhustelee tietoja moottorinohjaukselle ja toinen vaihdelaatikolle. Eli ainakin kahdenlaisia tunnistimia on tarjolla. BMW osanumero automaattilaatikkoon on: 13631726591
                Vika näkyi vikakoodeissa. Itse vaihdoin palikan autoon, ja vaihdelaatikon vikalamppu ja -koodi hävisivät pois. Tehot moottorissa palautuivat operaation jälkeen.
                Last edited by Karmala; 13-04-2008, 06:02.

                Comment

                • dumppi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 4351
                  • sotkamo

                  #9
                  Originally posted by Karmala View Post
                  Itsellä myös -92 325 vanoskone. Kannattaa huomata se seikka, että automaattilaatikolla tuossa tunnistimessa on kaksi pistoketta. Toinen pistoke nuuhustelee tietoja moottorinohjaukselle ja toinen vaihdelaatikolle. Eli ainakin kahdenlaisia tunnistimia on tarjolla. BMW osanumero automaattilaatikkoon on: 13631726591
                  Vika näkyi vikakoodeissa. Itse vaihdoin palikan autoon, ja vaihdelaatikon vikalamppu ja -koodi hävisivät pois. Tehot moottorissa palautuivat operaation jälkeen.
                  jooh... no täytyy nyt varmaan tosiaan käyttää uudestaan vikakoodeilla tuota paskaliiteriä jos se kerran oman vikakoodinsa antaa ku ei viimeksi antanu kun "mootorin imuilma" tai joku semmone... tais kyllä olla vähän asiasta tieämätön asentaja mutenkin asialla
                  Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                  e36 325i coupé R.I.P
                  e30 316 2d
                  e36 318is coupé
                  e36 323i 4d ac schnitzer replica


                  Käyttis: e39 523i 4d
                  Originally posted by rizzo
                  Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                  |Sotkamo Connection|

                  Comment

                  • C_zar
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2007
                    • 93

                    #10
                    Osaako joku sanoa onko luistonestolla varustetutta M50 koneessa erilainen tuo kaasuläpän asentoanturi, itellä näyttäis olevan myös 2 liitintä mutta auto on manuaalilaatikolla ja asc-t:llä varustettuna.

                    Varaosaliike löysi vaan yhdellä liittimellä varustettuja malleja sekä samannäköisen mikä itelläkin paikallan on mutta siinä oli 1 liitin ja vieressä oli tavallaan paikka toiselle liittimelle ?

                    Tyhjäkäynti pelaa satunaisesti hyvin mutta jos kaasuun koskee nii samantien alkaa temppuilemaan ja lopulta auto sammuu, ajossa satunnaisesti tuntuu nykimistä. Eikös se sillon vika voisi olla kaasuläpän anturissa?

                    EDIT. Vielä semmonen että taitaa olla tuo asc luistonesto kyseessä, ilmeisesti asc-t tuli vasta uudemmissa malleissa.. auto -93
                    Last edited by C_zar; 23-10-2012, 14:08.

                    Comment

                    • asis
                      BTCF Member
                      • Mar 2009
                      • 1138
                      • Joensuu

                      #11
                      Mistä tuo anturi ylipäänsä löytyy?
                      E39 540iA M-Sport Imolarot II
                      E36 323i touring
                      Volvo V70 2.4D mk3
                      Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
                      Honda Civic 1.4 4d ES
                      Chevy Caprice Classic
                      ex:
                      E32 730iA
                      E39 528i Calypsorot metallic
                      E36 325i x2

                      Comment

                      • C_zar
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2007
                        • 93

                        #12
                        Originally posted by asis View Post
                        Mistä tuo anturi ylipäänsä löytyy?


                        Osa numero 2 ilmeisesti, eli kaasuläpän vieressä..itellä on kyllä hieman erilainen ku kuvassa, mulla on 2 liitintä.

                        Comment

                        • TJJ!
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2011
                          • 51
                          • Raahe

                          #13
                          Mulla on sama homma. Kone pätki pari kuukautta sitte vain kylmänä ja nyt se on toisin päin että lämpimänä hyytyy ja pätkii. Koodiksi antoi 73 throttle-valve potentiometer. Imuvuotoja ei ole ja tyhjänkäynti venttiili putsasin kans. http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?2/38/92 tuossa ohjeet ja osan tilasin http://www.skruvat.fi/Tunnistin-kaasulappa-P64109.aspx
                          Nyt vain pitää odotella osaa ja toivoa että alkaa toimii
                          Last edited by TJJ!; 16-11-2012, 19:02.
                          Nykyinen: E61 525d, Nissan King Cab
                          Ex: Golf,2xVolvo, Bmw e46 330d, Bmw e36 M3, Corolla, e34 525td, 2x E36 328

                          Comment

                          • veteraaniseppo
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2008
                            • 1283
                            • Hla-Sjk.

                            #14
                            Originally posted by Karmala View Post
                            Itsellä myös -92 325 vanoskone. Kannattaa huomata se seikka, että automaattilaatikolla tuossa tunnistimessa on kaksi pistoketta. Toinen pistoke nuuhustelee tietoja moottorinohjaukselle ja toinen vaihdelaatikolle. Eli ainakin kahdenlaisia tunnistimia on tarjolla. BMW osanumero automaattilaatikkoon on: 13631726591
                            Vika näkyi vikakoodeissa. Itse vaihdoin palikan autoon, ja vaihdelaatikon vikalamppu ja -koodi hävisivät pois. Tehot moottorissa palautuivat operaation jälkeen.
                            Mutta mites, kun omassa autossani on myös kaksi pistoketta läpän tunnistimessa, mutta laatikkona ihan manuaali. Moottori tosin vaihtokone, mutta moottori purettiin autosta (E36) joka myös oli manuaali.
                            Hauskinta on se, että molemmat liittimet sopii molempiin pistokkeisiin. Taitaakin olla ihan arpapeliä onko ne nytkään oikein päin.

                            Comment

                            • bmwe3697
                              Newbiemmer
                              • May 2012
                              • 10
                              • Sipoo

                              #15
                              Originally posted by |makke View Post
                              Kyllä mä sanoisin että kaasuläpän asentotunnistimessa voisi olla vikaa.
                              Itellä nousi kierrokset tyhjäkäynnillä ilman kaasua tylsästi 3000-4000 rpm, joten piti ajaa lisäilmaluistin virtajohto irti, että kierrokset meni sinne 1100.

                              Otin asentotunnistimen irti ja mittasin, niin eipä näyttänyt toimivan.
                              Avasin ko mötikän, ja se oli ihan öljyssä!
                              Ei muutaku rasvanpostosprayllä mömmöt pois ja kansi liimalla kiinni ja vielä mittarilla varmistin että toimii. Toimi.

                              Palikka takaisin autoon ja voila, hyvin pelittää.

                              Tosiaan se öljy esti mikrokytkimen sulkeutumisen, joka siis tunnistaa tyhjäkäynnin ja kaasun "off"-asennon. Sulla taas voisi olla jotain paskaa kans sielä, eikä "palaudu" normaalisti. Siinähän on myös se koroke, jolloin ruisku antaa enemmän bensaa koneelle, kun asentotunnistin menee siihen korokkeelle asti. Eli siis täyskaasulla.

                              En sitten tiedä miten erilainen mötikkä e36:ssa on, tämä oma siis m40 koneesta e30 koppasesta.

                              Niin ja miksei tuo lisäilmaluistikin sulla vois vähä tökkiä. Putsaa nyt se ensin kun se on e36:ssa vielä helpossa paikassa.
                              Mitä meinaat tolla että avasin koko mötikän? Putsasitko vain ne seinät sen "läpän" ympäriltä vai mitä. Olisi varmaan hyvä itsekkin suorittaa tuo.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎