Joo elikkä semmonen kaasuläpänasento potikka on ilmeisesti pimeänä tossa mun 325ssa.. Nyt pitäiskin sit tietää et pitääkö mitään numerosarjoja tietää kun hakee esim. Hajottamolta käytettyä.. Vai pitääkö paikkaansa ku kuulin että kävis e36ssa kaikkiin bensakoneisiin sama palikka?! Oma auto siis 325i vm 92 ja vanoskoneella.....
							
						
					E36 kaasuläpän asentotunnistin!?
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 E36 kaasuläpän asentotunnistin!?Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
 e36 325i coupé R.I.P
 e30 316 2d
 e36 318is coupé
 e36 323i 4d ac schnitzer replica
 
 Käyttis: e39 523i 4d
 |Originally posted by rizzoParas oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu... Ei ollu Fallu... Sotkamo Connection Sotkamo Connection |Tags: None |Tags: None
 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 joo no pitänee kokeilla tuota.. Mitenkäs sen sit tietää onko siinä muuta vikaa ku kulunu.. "Oireina" on semmosta et ku painaa ihan normaalissa ajossa kytkimen pohjaan ni kestää jonkun pari sekuntia ennen ku kierrokset lähtee laskemaan norm. tyhjäkäynnille eli tavallaan "jumittaa":thinkOriginally posted by WSE1 View Postjos potikan saa purettua, siirrä liukua milli sivuun pois kulumaurasta ja taas mennään 200tkm (edellyttäen ettei siinä ole muuta vikaa)Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
 e36 325i coupé R.I.P
 e30 316 2d
 e36 318is coupé
 e36 323i 4d ac schnitzer replica
 
 Käyttis: e39 523i 4d
 |Originally posted by rizzoParas oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu... Ei ollu Fallu... Sotkamo Connection Sotkamo Connection | |
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ei kyllä vaikuta tyypilliseltä kaasuasennontunnistinvialta.Originally posted by dumppi View Postjoo no pitänee kokeilla tuota.. Mitenkäs sen sit tietää onko siinä muuta vikaa ku kulunu.. "Oireina" on semmosta et ku painaa ihan normaalissa ajossa kytkimen pohjaan ni kestää jonkun pari sekuntia ennen ku kierrokset lähtee laskemaan norm. tyhjäkäynnille eli tavallaan "jumittaa":think
 Kannattaa selvittää vikakoodit.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Jooh....
 
 eli ei vissiin kannata mennä tuota palikkaa purkamaan omin päin vai? Joo vikakoodit on luettu ka moottorin imuilmaa valitti johon korjaamon heppu sano että uusi ilmamassamittari.. Sit kuulin yhdeltä äijältä joka on ollu bmw merkkihuollossa töissä että sen ilmamassamittarin kanssa kannattaa yhtä aikaa vaihtaa tuo kaasuläpän asento tunnistin.. On kuulemma samavaihtoväli suositus? En sit tiedä mut aika helvetin ärsyttävä vika ku tekee täyskiihdytyksen ni jää kierrokset huutamaan sinne tappiin siksi aikaa että saa isompaa pesään:/ eikä varmasti ihan terveellistä ole kytkimellekään? :thinkOriginally posted by WSE1 View PostEi kyllä vaikuta tyypilliseltä kaasuasennontunnistinvialta.
 Kannattaa selvittää vikakoodit.Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
 e36 325i coupé R.I.P
 e30 316 2d
 e36 318is coupé
 e36 323i 4d ac schnitzer replica
 
 Käyttis: e39 523i 4d
 |Originally posted by rizzoParas oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu... Ei ollu Fallu... Sotkamo Connection Sotkamo Connection | |
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Kyllä mä sanoisin että kaasuläpän asentotunnistimessa voisi olla vikaa.
 Itellä nousi kierrokset tyhjäkäynnillä ilman kaasua tylsästi 3000-4000 rpm, joten piti ajaa lisäilmaluistin virtajohto irti, että kierrokset meni sinne 1100.
 
 Otin asentotunnistimen irti ja mittasin, niin eipä näyttänyt toimivan.
 Avasin ko mötikän, ja se oli ihan öljyssä!
 Ei muutaku rasvanpostosprayllä mömmöt pois ja kansi liimalla kiinni ja vielä mittarilla varmistin että toimii. Toimi.
 
 Palikka takaisin autoon ja voila, hyvin pelittää.
 
 Tosiaan se öljy esti mikrokytkimen sulkeutumisen, joka siis tunnistaa tyhjäkäynnin ja kaasun "off"-asennon. Sulla taas voisi olla jotain paskaa kans sielä, eikä "palaudu" normaalisti. Siinähän on myös se koroke, jolloin ruisku antaa enemmän bensaa koneelle, kun asentotunnistin menee siihen korokkeelle asti. Eli siis täyskaasulla.
 
 En sitten tiedä miten erilainen mötikkä e36:ssa on, tämä oma siis m40 koneesta e30 koppasesta.
 
 Niin ja miksei tuo lisäilmaluistikin sulla vois vähä tökkiä. Putsaa nyt se ensin kun se on e36:ssa vielä helpossa paikassa.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Joo yritän putsailla noita nyt ja saada toimimaan vähän paremmin kiitti kaikille viisaimmille kiitti kaikille viisaimmille Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki" Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
 e36 325i coupé R.I.P
 e30 316 2d
 e36 318is coupé
 e36 323i 4d ac schnitzer replica
 
 Käyttis: e39 523i 4d
 |Originally posted by rizzoParas oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu... Ei ollu Fallu... Sotkamo Connection Sotkamo Connection | |
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Itsellä myös -92 325 vanoskone. Kannattaa huomata se seikka, että automaattilaatikolla tuossa tunnistimessa on kaksi pistoketta. Toinen pistoke nuuhustelee tietoja moottorinohjaukselle ja toinen vaihdelaatikolle. Eli ainakin kahdenlaisia tunnistimia on tarjolla. BMW osanumero automaattilaatikkoon on: 13631726591
 Vika näkyi vikakoodeissa. Itse vaihdoin palikan autoon, ja vaihdelaatikon vikalamppu ja -koodi hävisivät pois. Tehot moottorissa palautuivat operaation jälkeen. Last edited by Karmala; 13-04-2008, 07:02. Last edited by Karmala; 13-04-2008, 07:02.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 jooh... no täytyy nyt varmaan tosiaan käyttää uudestaan vikakoodeilla tuota paskaliiteriäOriginally posted by Karmala View PostItsellä myös -92 325 vanoskone. Kannattaa huomata se seikka, että automaattilaatikolla tuossa tunnistimessa on kaksi pistoketta. Toinen pistoke nuuhustelee tietoja moottorinohjaukselle ja toinen vaihdelaatikolle. Eli ainakin kahdenlaisia tunnistimia on tarjolla. BMW osanumero automaattilaatikkoon on: 13631726591
 Vika näkyi vikakoodeissa. Itse vaihdoin palikan autoon, ja vaihdelaatikon vikalamppu ja -koodi hävisivät pois. Tehot moottorissa palautuivat operaation jälkeen.  jos se kerran oman vikakoodinsa antaa ku ei viimeksi antanu kun "mootorin imuilma" tai joku semmone... tais kyllä olla vähän asiasta tieämätön asentaja mutenkin asialla jos se kerran oman vikakoodinsa antaa ku ei viimeksi antanu kun "mootorin imuilma" tai joku semmone... tais kyllä olla vähän asiasta tieämätön asentaja mutenkin asialla Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki" Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
 e36 325i coupé R.I.P
 e30 316 2d
 e36 318is coupé
 e36 323i 4d ac schnitzer replica
 
 Käyttis: e39 523i 4d
 |Originally posted by rizzoParas oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu... Ei ollu Fallu... Sotkamo Connection Sotkamo Connection | |
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Osaako joku sanoa onko luistonestolla varustetutta M50 koneessa erilainen tuo kaasuläpän asentoanturi, itellä näyttäis olevan myös 2 liitintä mutta auto on manuaalilaatikolla ja asc-t:llä varustettuna.
 
 Varaosaliike löysi vaan yhdellä liittimellä varustettuja malleja sekä samannäköisen mikä itelläkin paikallan on mutta siinä oli 1 liitin ja vieressä oli tavallaan paikka toiselle liittimelle ?
 
 Tyhjäkäynti pelaa satunaisesti hyvin mutta jos kaasuun koskee nii samantien alkaa temppuilemaan ja lopulta auto sammuu, ajossa satunnaisesti tuntuu nykimistä. Eikös se sillon vika voisi olla kaasuläpän anturissa?
 
 EDIT. Vielä semmonen että taitaa olla tuo asc luistonesto kyseessä, ilmeisesti asc-t tuli vasta uudemmissa malleissa.. auto -93Last edited by C_zar; 23-10-2012, 15:08.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Originally posted by asis View PostMistä tuo anturi ylipäänsä löytyy?
 
 Osa numero 2 ilmeisesti, eli kaasuläpän vieressä..itellä on kyllä hieman erilainen ku kuvassa, mulla on 2 liitintä.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Mulla on sama homma. Kone pätki pari kuukautta sitte vain kylmänä ja nyt se on toisin päin että lämpimänä hyytyy ja pätkii. Koodiksi antoi 73 throttle-valve potentiometer. Imuvuotoja ei ole ja tyhjänkäynti venttiili putsasin kans. http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?2/38/92 tuossa ohjeet ja osan tilasin http://www.skruvat.fi/Tunnistin-kaasulappa-P64109.aspx
 Nyt vain pitää odotella osaa ja toivoa että alkaa toimii Last edited by TJJ!; 16-11-2012, 20:02.Nykyinen: E61 525d, Nissan King Cab Last edited by TJJ!; 16-11-2012, 20:02.Nykyinen: E61 525d, Nissan King Cab
 Ex: Golf,2xVolvo, Bmw e46 330d, Bmw e36 M3, Corolla, e34 525td, 2x E36 328
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Mutta mites, kun omassa autossani on myös kaksi pistoketta läpän tunnistimessa, mutta laatikkona ihan manuaali. Moottori tosin vaihtokone, mutta moottori purettiin autosta (E36) joka myös oli manuaali.Originally posted by Karmala View PostItsellä myös -92 325 vanoskone. Kannattaa huomata se seikka, että automaattilaatikolla tuossa tunnistimessa on kaksi pistoketta. Toinen pistoke nuuhustelee tietoja moottorinohjaukselle ja toinen vaihdelaatikolle. Eli ainakin kahdenlaisia tunnistimia on tarjolla. BMW osanumero automaattilaatikkoon on: 13631726591
 Vika näkyi vikakoodeissa. Itse vaihdoin palikan autoon, ja vaihdelaatikon vikalamppu ja -koodi hävisivät pois. Tehot moottorissa palautuivat operaation jälkeen. 
 Hauskinta on se, että molemmat liittimet sopii molempiin pistokkeisiin. Taitaakin olla ihan arpapeliä onko ne nytkään oikein päin.  
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Mitä meinaat tolla että avasin koko mötikän? Putsasitko vain ne seinät sen "läpän" ympäriltä vai mitä. Olisi varmaan hyvä itsekkin suorittaa tuo.Originally posted by |makke View PostKyllä mä sanoisin että kaasuläpän asentotunnistimessa voisi olla vikaa.
 Itellä nousi kierrokset tyhjäkäynnillä ilman kaasua tylsästi 3000-4000 rpm, joten piti ajaa lisäilmaluistin virtajohto irti, että kierrokset meni sinne 1100.
 
 Otin asentotunnistimen irti ja mittasin, niin eipä näyttänyt toimivan.
 Avasin ko mötikän, ja se oli ihan öljyssä!
 Ei muutaku rasvanpostosprayllä mömmöt pois ja kansi liimalla kiinni ja vielä mittarilla varmistin että toimii. Toimi.
 
 Palikka takaisin autoon ja voila, hyvin pelittää.
 
 Tosiaan se öljy esti mikrokytkimen sulkeutumisen, joka siis tunnistaa tyhjäkäynnin ja kaasun "off"-asennon. Sulla taas voisi olla jotain paskaa kans sielä, eikä "palaudu" normaalisti. Siinähän on myös se koroke, jolloin ruisku antaa enemmän bensaa koneelle, kun asentotunnistin menee siihen korokkeelle asti. Eli siis täyskaasulla.
 
 En sitten tiedä miten erilainen mötikkä e36:ssa on, tämä oma siis m40 koneesta e30 koppasesta.
 
 Niin ja miksei tuo lisäilmaluistikin sulla vois vähä tökkiä. Putsaa nyt se ensin kun se on e36:ssa vielä helpossa paikassa.
 Comment


Comment