Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 ajovalojen korkeuden säätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fallu
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 1780
    • oulu

    e36 ajovalojen korkeuden säätö

    mikä hän mahtaa olla vika kun ei toimi ajovalojen korkeuden säätö,siitä rullasta kun pyörittää nii surisee vaan ne moottorit :think
    |Sotkamo Connection|

    Originally posted by Eetu
    Dry vodka auttaa tähänkin.
  • Fallu
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 1780
    • oulu

    #2
    ne toimi kyllä muutama kuukausi takaperin,käytin yhessä liikkeessä valojen suuntauksessa sen jälkeen huomasin ettei pelaa niin kun pitäs,ei kai ne säätimien moottorit ole menny paskaksi?
    |Sotkamo Connection|

    Originally posted by Eetu
    Dry vodka auttaa tähänkin.

    Comment

    • Fallu
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 1780
      • oulu

      #3
      ei toimi edes uusilla korkeudensäätö moottoreilla mikä hän siinä voi olla vikanapitää varmaan kokeilla orggis valoilla huomenissa
      |Sotkamo Connection|

      Originally posted by Eetu
      Dry vodka auttaa tähänkin.

      Comment

      • pyroz
        BTCF Member
        • Nov 2002
        • 6717
        • PK-seutu

        #4
        Jatketaan topikkia kun otsikko täsmää hyvin.

        Tämä ratin vierestä rullasta hoidettava valojen korkeuden säätöhän on pakollinen varuste 14.6.1995 jälkeen. Omassa autossa on käynyt klassiset, eli edellinen omistaja on ostanut tuning valot alekorista ja korkeuden säätö on jäänyt sille tielleen. Tästä muistutetaan yleensä konttorilla vuosikatsastuksessa.

        Muistan lukeneeni joskus, että noihin tuning-valoihin saisi ne orkkis säätömoottorit toimimaan. Pitääkö paikkansa? Ja jos saa niin miten? Entä myydäänkö näitä valoja myös valmiina moottoreilla?
        S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

        Comment

        • Jamperi
          Bimmer Fanatic
          • May 2005
          • 589
          • Tampere

          #5
          Originally posted by pyroz View Post
          Jatketaan topikkia kun otsikko täsmää hyvin.

          Tämä ratin vierestä rullasta hoidettava valojen korkeuden säätöhän on pakollinen varuste 14.6.1995 jälkeen. Omassa autossa on käynyt klassiset, eli edellinen omistaja on ostanut tuning valot alekorista ja korkeuden säätö on jäänyt sille tielleen. Tästä muistutetaan yleensä konttorilla vuosikatsastuksessa.

          Muistan lukeneeni joskus, että noihin tuning-valoihin saisi ne orkkis säätömoottorit toimimaan. Pitääkö paikkansa? Ja jos saa niin miten? Entä myydäänkö näitä valoja myös valmiina moottoreilla?
          En ole yksissäkään tarvikevaloissa nähnyt moottoreita valmiina kiinni, mutta niissä on ne kiinnityspaikat orggismoottoreille. Eli vanhoista valoista vaan kierretään moottori pois ja se käy suoraan tarvikevaloihin (Uudemmissa Sonareissa taitaa ainakin olla).

          Se mitä muilla on ollu säätöongelmaa, niin onkohan se moottori ollut seillä valon umpion hahlossaa oikein kiinni, koska muuten se ei oikein tuppaa pelittämään oikein

          ALPINA B3 3.3 Coupe #211
          ex. BMW 318 TI Compact -96 H&H Msport

          If you can see Chuck Norris, he can see you. If you can't see Chuck Norris you may be only seconds away from death.

          Comment

          • intfreak
            Bimmer Enthusiast
            • May 2003
            • 2966
            • Uusikaupunni

            #6
            Originally posted by pyroz View Post
            Jatketaan topikkia kun otsikko täsmää hyvin.

            Tämä ratin vierestä rullasta hoidettava valojen korkeuden säätöhän on pakollinen varuste 14.6.1995 jälkeen. Omassa autossa on käynyt klassiset, eli edellinen omistaja on ostanut tuning valot alekorista ja korkeuden säätö on jäänyt sille tielleen. Tästä muistutetaan yleensä konttorilla vuosikatsastuksessa.

            Muistan lukeneeni joskus, että noihin tuning-valoihin saisi ne orkkis säätömoottorit toimimaan. Pitääkö paikkansa? Ja jos saa niin miten? Entä myydäänkö näitä valoja myös valmiina moottoreilla?
            Omiin FK valoihin sopi vakiomoottorit kunhan muokkas sitä valon pohjaan menevää tikkua. Vakiona oli liian pitkä joten lyhensin X verran.
            N62 Money Spender Club

            Comment

            • pyroz
              BTCF Member
              • Nov 2002
              • 6717
              • PK-seutu

              #7
              Eli yleisesti ottaen orkkis säätömoottorit sopii joko suoraan tai pienellä modauksella? Kiitos näistä.

              Kyseessä siis kuvasta osa nro. 14?

              S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

              Comment

              • Purtsi123
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2008
                • 1011
                • Kuopio

                #8
                Jatkampa tähän samaan. Ite en huomaan paljaalla silmällä mitään eroo kun rullaa pyörittää. Kuuluuko huomata?

                Mahtaako olla sökönä ja mistä lähtisin vikaa etsimään!?

                Ja vitut. Hyvinhän tuo toimii. Tai sit oli joku väliaikanen toiminta härö.
                Last edited by Purtsi123; 19-08-2008, 21:20. Reason: Ja paskat
                E61 525xda -08

                Comment

                • Jürgen_
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2008
                  • 2707
                  • Mylsä

                  #9
                  Kyllä pitää näkyä ihan hyvin se suuntauksen muuttuminen.
                  Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                  Comment

                  • MMF
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2007
                    • 461
                    • Sipoo

                    #10
                    Originally posted by pyroz View Post

                    Tästä muistutetaan yleensä konttorilla vuosikatsastuksessa.
                    Aiheuttaako hylsyn katsastuksessa?


                    Itsellä kuukauden päästä katsastus, sama juttu. Mulla on ne moottorit siellä konehuoneessa ja orggisvalotkin löytyy kellarista, ei vaan jaksaisi alkaa vaihtohommiin..
                    E70 X5 3.0D -07
                    W124 200d
                    Hiace 4wd

                    EX: E36 328 M Touring -95, E30 320i touring, 530da M-Sport -03, 523i Touring -98, E60 530d M-Sport -06, E83 X3 3.0d


                    Comment

                    • pyroz
                      BTCF Member
                      • Nov 2002
                      • 6717
                      • PK-seutu

                      #11
                      Originally posted by MMF View Post
                      Aiheuttaako hylsyn katsastuksessa?


                      Itsellä kuukauden päästä katsastus, sama juttu. Mulla on ne moottorit siellä konehuoneessa ja orggisvalotkin löytyy kellarista, ei vaan jaksaisi alkaa vaihtohommiin..
                      Ei tullut hylsyä, mutta nykyään laittavat otteeseen merkinnän "korjattava xx.xx.xxxx mennessä", eli tien päällä voi tulla valitusta.
                      S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                      Comment

                      • Jamperi
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2005
                        • 589
                        • Tampere

                        #12
                        Itellä ei katsastuksessa sanonu kyllä mitään. Oon ottanu moottoreista virrat pois, ku enkeleitten ballastimet on valon sisällä, eikä sen takia mahu liikkumaa oikein.

                        Kattelin ku se rullas sitä säätöä, mutta autosta ulos tullessaa tokas vaan, jotta kaikki ok

                        ALPINA B3 3.3 Coupe #211
                        ex. BMW 318 TI Compact -96 H&H Msport

                        If you can see Chuck Norris, he can see you. If you can't see Chuck Norris you may be only seconds away from death.

                        Comment

                        • 8185
                          Newbiemmer
                          • Sep 2009
                          • 22
                          • Karttula

                          #13
                          Jatketaas tähän samaan, tällä kertaa vakiovalojen kans...

                          Kyseessä pitkien suuntaus?
                          Ja kyselijällä näköjään tämän asian suhteen molemmissa rukkasissa peukalot keskellä kämmentä
                          E34 525i -91
                          E36 318i Touring -97

                          Ex:
                          E30 320i Touring- 90
                          E28 520i -82 (katumus)

                          Comment

                          • kani
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2003
                            • 699
                            • Espoo

                            #14
                            Originally posted by pyroz View Post
                            Eli yleisesti ottaen orkkis säätömoottorit sopii joko suoraan tai pienellä modauksella? Kiitos näistä.

                            Kyseessä siis kuvasta osa nro. 14?

                            Vasemman ajovalon korkeudensäätö ei pysy, eli hyppää jotenkin pois ja sitten valo osoittaa ihan ylös. Saa painamalla takaisin tarttumaan säätömoottoriin mutta ei pysy. Onko sitten tuo kierre nr. 13 kenties rikki?

                            Miten tuo korkeudensäätömoottori irtoaa, kiertämällä ja vetämällä? Onnistuu varmaan ilman umpion irrotusta autosta?
                            E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                            Comment

                            • Kissvesala
                              Moderator
                              • Jun 2010
                              • 3110
                              • Liminka

                              #15
                              E36 korkeussäätö ei pelitä

                              Nostellaan vanhaa topikkia ku ei oikeen osuvaa tulosta söörtsillä saanu kaiveltua.

                              Taustatietona auto on tuo sigun cäbi, eli e36 325i -93

                              Eli omassa ruputissa on ollu korkeudesäätömoottorit pois paikaltaan x aikaa.. Nyt viimein sain hommattua uudet moottorit ja umpiot ja nakkasin paikalleen niin ei puhu mitään ku rullasta säätää...
                              Kolminapaiseen liittimeen tulee keskelle (liitin 2) jännitettä varmaankin se +12v kun koittokynän lamppu helottaa komiasti. Sit ku säätöpotikkaa ruuvaa 0-asennosta esim asentoon 1 niin jompaan kumpaa laitaan tulee joku pikku jännite kun vikakynä hehkuu himmeästi.
                              Moottorit on ehyet ku niitä akkulaturilla ajoin kiinni ja auki niin toimii... Millä periaatteella tuo ohjaus siis toimii ja onko tuolle systeemille olemassa joku erillinen sulake? Bentleyn manuaalistakaan en kaavioa tuolle p..leen korkeussäädölle löytäny!
                              Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                              Kissvesala.fi
                              Priva tai o443424479

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎