Mjahas pitää itekin kokeilla tuota, vaikka ihan varmuuden vuoksi. Joten pientä sivuääntä on korviin kantautunu.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 rallatus KIIRE
Collapse
X
-
Metroautosta kävin kysymässä, niin nokka-akselien välisen ketjun kiristin on 60e, ja jakohihnan kiristin 40e. Jakohihnan kiristimeen saa tosin ostettua pelkästään uuden männän ja jousen hintaan noin 15e. Itse ostan varmaan pelkän männän ja jousen, sillä eihän se holkki miksikään mene?
Miten tuo laturin ja vesipumpun laakerien tarkistus? Kokeilee kädellä pyörittää ja heiluttaa noita osia joissa hihna kiertää ja kokeilee etsiä väljää?
Comment
-
-
Originally posted by Aazu View PostItse ostan varmaan pelkän männän ja jousen, sillä eihän se holkki miksikään mene?325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostMeneehän se. Sylinterissä=holkissa se mäntä liikkuu, molemmat kuluu ja paineet falskaa.
Voisi ne kummatkin samalla uusia, ei se paljoa maksa.
Sitten viellä sellainen kysymys, että tarvitseeko tuota nokka-akselien välissä olevaa kiristintä vaihdettaessa irttoittaa nokkien välissä oleva ketju? Vai saako kiristimen ujutettua irti ketjun alta ruuvien avaamisen jälkeen?
Comment
-
-
Originally posted by Aazu View PostHmm totta, mutta eikös holkin tarkoitus ole pitää mäntää vain suorassa ja jousi työntää mäntää ketjuun kiinni?325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostJep, silloin kun kone ei ole käynnissä. Kun mylly pyörii ketjua kiristää männän takana oleva öljynpaine, metelöinti kuluneella kiristimellä johtuu taas siitä falskaavasta öljynpaineesta jolloin ketju jää löysään.
Osaisitkos tuohon minun edelliseen kysymykseen vastata tuosta nokkien välissä olevan kiristimen vaihdosta?
Comment
-
-
Ei tule pois ilman ketjun pois ottamista, ahdas paikka ja löysää ei juurikaan saa vaikka kiristimen lukitsisi ala-asentoon. Kiristin ei mahdu tulemaan oikeastaan kuin ylöspäin jos nyt oikein muistan lauantain asennuksia :think325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Ei tarvitse lukita, mutta jaon saaminen kohdalleen helpottuu toki jos lukitsee. Ilman nokan lukitustyökalua en lähtisi yrittämään koko hommaa, paitsi jos riittää että saa suurinpiirtein oikein.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostEi tarvitse lukita, mutta jaon saaminen kohdalleen helpottuu toki jos lukitsee. Ilman nokan lukitustyökalua en lähtisi yrittämään koko hommaa, paitsi jos riittää että saa suurinpiirtein oikein.
Huonosti selitetty, mutta jos ymmärsit niin onnistuuko noin? Vai pyörähtääkö nokka-akseli jos sitä ei olla lukittu ja ottaa rattaan irti?
Comment
-
-
Originally posted by Aazu View PostHmm entä jos ottaa pultit irti vanhasta ketjunkiristimestä, sen jälkeen löysää tuon toisen nokka-akselin rattaan ja ottaa sen pois niin, että pitää ketjun kokoaika päällä. Tällä aikaa kaveri laittaa uuden ketjunkiristimen paikoilleen, ja sen jälkeen itse laittaa rattaan samaan kohtaan missä se oli ennen irroitusta?
Huonosti selitetty, mutta jos ymmärsit niin onnistuuko noin? Vai pyörähtääkö nokka-akseli jos sitä ei olla lukittu ja ottaa rattaan irti?ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by O-Peksi View PostNokat ei omassa moottorissa ainakaan yrittäneetkään pyörähtää mihinkään suuntaan, vaikka mitään lukitustyökaluja ei ollut käytössä, kunhan ykkönen on pyöritetty ykk:hon ja nokkapyörissä nuolet osoittaa kannen tasoon nähden kohtisuoraan ylös ja alas. Fiksuinta ehkä olis, jos napautat pienet merkit pistepuikolla nokkapyörään ja nokka-akselin päähän, niin saat ajoituksen kohdalleen varmasti.
Entä kun Alfamerin kirjassa lukee, että nokkapyörien merkit osoittavat YKK:ssä kummatkin ylöspäin? :think
Tarvitseeko kampiakselia lukita, vai onko sillä mitään aikomusta edes liikkua? Kampiakselilta tuleva ketjuhan on kuitenkin pako-nokassa kokoaika kiinni, niin eihän se liiku mihinkään?
Comment
-
Comment