Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 320 viritys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • #BaierWaier#
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 212
    • Kempele

    e36 320 viritys

    Joo tiedän että tästäkin aiheesta on jauhettu riittävästi,mutta en löytäny searchilla tarpeeksi faktaa.Onko joku oikeasti virittänyt m50b20 konetta vai onko porukalla loppunut mielenkiinto siihen, kun porukka täällä foorumilla kehottaa vaihtamaan tehokkaampaan autoon ja painottaa että ei ole järkevää virittää vaparia(teho/hintasuhde).
    Asiaan...
    Hommasin vuosi sitten e36 320:en vuosimallia 91.Vuoden aikana autoon on laitettu jonkin verran rahaa(alusta,vanteet yms..) ja autolla on ajettu yhteensä 200tkm.
    Pirssi on hyvässä kunnossa kaikin puolin, mutta kaksi asiaa syö miestä perkl, eli tehon puute ja bensan kulutus

    Oon miettiny vaihtaa auton pois, mutta koska autoo toimii hyvin niin en lähde sitä myymäänkään.
    Tehoa pitäisi saada lisää ja ajattelin budjettina tuollaista 1000-2000eeroa.
    Peltisarja,nokat, lastu olisi ekana mielessä.
    Jos joku on virittänyt kyseistä pannua niin kommenttia kehiin, vittuilut sitten minimalisoidaan eiks je
    Myös viripalikkakauppa linkkejä saa laittaa, sekä Oulunläänissä sijaitsevia pajoja saa suositella!
  • Lanttu
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 1643

    #2
    Re: e36 320 viritys

    Originally posted by #BaierWaier#
    Pirssi on hyvässä kunnossa kaikin puolin, mutta kaksi asiaa syö miestä perkl, eli tehon puute ja bensan kulutus
    Itsellä on samankaltainen auto, ja seka-ajon kulutus 8-8,5 litraa/100 km. Ei tuon pienemmällä ainemäärällä voi kahden litran kuutonen mennä, autokin painaa hieman yli 1300 kg + ihmiset ja kuorma päälle.

    Eivätkä viritykset ainakaan pienennä kulutusta, teho ei tule tyhjästä.

    Comment

    • rennwagen
      Newbiemmer
      • Aug 2004
      • 29
      • Helsinki

      #3
      En minäkään logiikkaasi ymmärrä: jos kulutus on mielestäsi korkea, ei mikään viritys sitä ainakaan laske. Ihan sama mitä "essonbaarissa" kertovat.
      Kertomillasi toimenpiteillä varmaan n 10-20 hp voi lisää tullakin. So, what. Koska vääntö myös siirtyy ylemmäs, autosta tuskin tulee yhtään hauskempi ja käytännön ajossa ripeämpi. En ymmärrä miksi pitää ruveta tekemään ns "kisapeliä", kun se ei kuitenkan sitä noiden toimenpiteidenkään jälkeen sitä ole. Paitsi, jos poraat isommaksi. No, suosittelen vahvasti 325 tai 323-hommaamista, jos tehokkaamman haluat.
      Toki, voihan se olla kiva kokeilu ja voi sitä aikansa turhempaankin käyttää, kuin koneen ruuvaamiseen.

      Comment

      • dunkelblau
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 1151
        • Uusimaa

        #4
        Re: e36 320 viritys

        Originally posted by #BaierWaier#
        Joo tiedän että tästäkin aiheesta on jauhettu riittävästi,mutta en löytäny searchilla tarpeeksi faktaa.Onko joku oikeasti virittänyt m50b20 konetta vai onko porukalla loppunut mielenkiinto siihen, kun porukka täällä foorumilla kehottaa vaihtamaan tehokkaampaan autoon ja painottaa että ei ole järkevää virittää vaparia(teho/hintasuhde).
        Jees on jauhettu, koska 2.0L per korin paino on yksinkertaisesti huono kaava... Voin kertoa ettei tota painoa vielä 2.5:lläkään täysin pystytä kuittaamaan liikkeeksi.
        "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

        Comment

        • Sene
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2003
          • 925
          • Enschede, The Netherlands

          #5
          Itseäkin kiinnostais edelleen. Varsinkin stroukkaamisen mahdollisuus. Eikö ketään tiedä tuohon m50b20 sopivaa pidempi-iskuista kampea? Miten tds:n?
          F11 LCI 535xi


          Ex.

          E36 320i sedan
          E36 LCI 328i coupe
          E61 LCI 530xi

          Comment

          • jvakeva
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 2433
            • Kouvola

            #6
            Originally posted by Sene
            Itseäkin kiinnostais edelleen. Varsinkin stroukkaamisen mahdollisuus. Eikö ketään tiedä tuohon m50b20 sopivaa pidempi-iskuista kampea? Miten tds:n?
            :? kannattaa muistaa että "STROUKKAAMINEN" (hyi vittu mikä sana!) ei ole pelkästään kampuran vaihto, vaan myös männät ja/tai kiertokanget joutuvat vaihto/työstö listalle.. :roll: jos olisi tuo 2000e käytössä, niin m50b25 pellin alle,. parhaat mahdolliset hevoset tuolla budjetilla.
            B10 V8 # 108
            saab r560 8X4

            Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Joo, mitä järkeä on lähteä vaihtamaan parilitraiseen M50:iin 2.5:n sisuskaluja kun koko 2.5:nen menee heittämällä=1/1:een 2.0:n tilalle?

              Comment

              • Sene
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2003
                • 925
                • Enschede, The Netherlands

                #8
                Voishan sitä selvitä paksulla pahvilla ja kampuralla parhaassa tapauksessa. Mitä kaikkea pitää vaihtaa m50b25 konetta laittaessa? ECU nyt varmaan mut meniskö muuten samoilla kamoilla? Ja voin puhua vaikka iskutilavuuden suurentamisesta iskunpituutta lisäämällä tai aivan mistä vitusta vain haluatte ihan sama.
                F11 LCI 535xi


                Ex.

                E36 320i sedan
                E36 LCI 328i coupe
                E61 LCI 530xi

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Vaihdettaessa m50b20 koneen tilalle m50b25 kone, ei tarvitse kuin napsaista 25:n ecu paikalle. Tämäkään ei ole täysin välttämätöntä, vaan 25:nen pelittää ihan mainiosti myös 20:n eculla mutta potkusta jää jokunen heppa ulosmittaamatta(ehkä). Vaihtoon ei tarvitse laittaa kuin pelkkä apulaitteeton raakakone, koska kaikki käy periaatteessa 20:stä heittämällä jos vuosimalli on likikään sama(imusarjakin käy hätätilanteessa). Eli tämä on yksinkertaisin mahdollinen tekniikkavaihtoprojekti. em.koneethan eroavat päällisin puolin vain lohkonumeroista.

                  Comment

                  • kake
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2002
                    • 590
                    • Kerava

                    #10
                    Originally posted by Hemi
                    Vaihdettaessa m50b20 koneen tilalle m50b25 kone, ei tarvitse kuin napsaista 25:n ecu paikalle. Tämäkään ei ole täysin välttämätöntä, vaan 25:nen pelittää ihan mainiosti myös 20:n eculla mutta potkusta jää jokunen heppa ulosmittaamatta(ehkä). Vaihtoon ei tarvitse laittaa kuin pelkkä apulaitteeton raakakone, koska kaikki käy periaatteessa 20:stä heittämällä jos vuosimalli on likikään sama(imusarjakin käy hätätilanteessa). Eli tämä on yksinkertaisin mahdollinen tekniikkavaihtoprojekti. em.koneethan eroavat päällisin puolin vain lohkonumeroista.
                    Imusarja EI käy edes hätätilanteessa. (nimim. kokemusta on!) 2.5l imuaukot on isommat kuin 2.0l tiiviste.
                    2.0 ecu on taas toiminut moitteettomasti 2.5l koneessa.
                    Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

                    Comment

                    • HJP
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2004
                      • 1282
                      • Helsinki

                      #11
                      myyntiosastolla m50b25 200tkm ajettu kone 800e, ei todellakaan ole paha hinta...

                      Comment

                      • wj
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 3253
                        • Järvenpää

                        #12
                        Eikös noissa moteisssa ollu täysin samat mitat kun vastaavan kokosissa m20 koneissa. Siis isku ja männänhalkasija.
                        - 2006 Mustang cabriolet
                        - Sleekcraft Enforcer 28'

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Kake: Sanoinkin että hätätilanteessa... Perustin tämän lausahdukseni siihen että tiedän tällaisenkin sovituksen tehdyn e34:en m50b25 mottiin, jolla vedetään vaunua. Bensankulutus putosi vetohommissa muuten litralla ja kytkin säästyy selkeästi alavääntöisemmällä koneella. Näin siis siltikin vaikka imusarjan ja imukanavissa täytyy olla aika reilu porrastus. b25 ylärekisteriin mitoitettu imusarjahan on se pääsyy tämän koneen hengettömyydelle alasektorissa.

                          Comment

                          • kake
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2002
                            • 590
                            • Kerava

                            #14
                            Originally posted by Hemi
                            Kake: Sanoinkin että hätätilanteessa... Perustin tämän lausahdukseni siihen että tiedän tällaisenkin sovituksen tehdyn e34:en m50b25 mottiin, jolla vedetään vaunua. Bensankulutus putosi vetohommissa muuten litralla ja kytkin säästyy selkeästi alavääntöisemmällä koneella. Näin siis siltikin vaikka imusarjan ja imukanavissa täytyy olla aika reilu porrastus. b25 ylärekisteriin mitoitettu imusarjahan on se pääsyy tämän koneen hengettömyydelle alasektorissa.
                            Jep.. Itse sovittelin 2.0 imusarjaa 2.5 kanteen, niin kyllä se niin huulilla on etten ikinä uskaltaisi sitä laittaa.. Jollain tiivistemassalla ehkä "hätätapauksessa" mutta orkkis tiivisteet ei varmasti pidä..
                            Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

                            Comment

                            • -kiki-
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 1160
                              • Hämeenkyrö

                              #15
                              Originally posted by rennwagen
                              En minäkään logiikkaasi ymmärrä: jos kulutus on mielestäsi korkea, ei mikään viritys sitä ainakaan laske. Ihan sama mitä "essonbaarissa" kertovat.
                              Kertomillasi toimenpiteillä varmaan n 10-20 hp voi lisää tullakin. So, what. Koska vääntö myös siirtyy ylemmäs, autosta tuskin tulee yhtään hauskempi ja käytännön ajossa ripeämpi. En ymmärrä miksi pitää ruveta tekemään ns "kisapeliä", kun se ei kuitenkan sitä noiden toimenpiteidenkään jälkeen sitä ole. Paitsi, jos poraat isommaksi. No, suosittelen vahvasti 325 tai 323-hommaamista, jos tehokkaamman haluat.
                              Toki, voihan se olla kiva kokeilu ja voi sitä aikansa turhempaankin käyttää, kuin koneen ruuvaamiseen.
                              Bensan kulutus suhteessa tehoon on päin helvettiä, tätä kaweri warmaan haki. mua se ainakin vitutti yli kaiken. Täs on inginöörit tehnyt pahan virheen m50b20 :lol:
                              F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎