Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36, liian korkea latausjännite

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ojmichael
    Bimmer Rookie
    • May 2007
    • 116
    • Tampere

    E36, liian korkea latausjännite

    Auto vm.93 E36 325i.
    Eli ajotietokoneelta katsottaessa jännite hyppii 13-16 voltin välillä.. ja valot sen mukaan. Eikös tuo tietokoneen näyttämä jännite ole suoraan laturilta?
    Johtuuko tuo volttien hyppiminen siitä että jännitteensäädin on rikki vai voiko joku muukin tätä aiheuttaa? Akun jo kerkesin vaihtamaan kun luulin syyn olevan siinä, kun valot vilkkuivat.
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16401
    • Asikkala

    #2
    Jännitteensäädin rikki.

    Comment

    • Skarpa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2007
      • 3406
      • Kotka

      #3
      Ratsastan vanhalla topicilla, kun on sama ongelma. Autona on -93 318is. Pidemmällä ajomatkalla huomasin, että latausjännite ei pysynyt vakiona (ajovalot himmenivät ja kirkastuivat) Kun pääsin perille, mittasin latausjännitteen akulta: n. 20 V tyhjäkäynnillä. Totesin, että jännitteensäädin lienee entinen. Uusi laturi löytyi nopsasti, joten vaihdoin sen. Sama ongelma jatkuu: latausjännite n. 17V tyhjäkäynnillä ja nousee, kun nostaa kierroksia. Mikä piru tuossa voi olla vikana? On epätodennäköistä, että uudessa laturissa olisi samalla tavalla viallinen jännitteensäädin. Asialla on kiire, kun olen Kuusamossa lomareissulla ja lauantaina pitäisi palata Kouvolaan.
      BMW E30 - Hitsaamisen iloa

      E30 Armo "330i"

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8254
        • Järvikylä (Nakkila)

        #4
        Originally posted by Skarpa View Post
        Ratsastan vanhalla topicilla, kun on sama ongelma. Autona on -93 318is. Pidemmällä ajomatkalla huomasin, että latausjännite ei pysynyt vakiona (ajovalot himmenivät ja kirkastuivat) Kun pääsin perille, mittasin latausjännitteen akulta: n. 20 V tyhjäkäynnillä. Totesin, että jännitteensäädin lienee entinen. Uusi laturi löytyi nopsasti, joten vaihdoin sen. Sama ongelma jatkuu: latausjännite n. 17V tyhjäkäynnillä ja nousee, kun nostaa kierroksia. Mikä piru tuossa voi olla vikana? On epätodennäköistä, että uudessa laturissa olisi samalla tavalla viallinen jännitteensäädin. Asialla on kiire, kun olen Kuusamossa lomareissulla ja lauantaina pitäisi palata Kouvolaan.
        paljonko akussa on jännitettä kun auto ei käy? jos on käynyt niin että olet pitkään ladannut tuolla reilulla jännitteellä eikä akku ole kyrvähtänyt niin kyllähän se jännite sinne jää..
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • Skarpa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2007
          • 3406
          • Kotka

          #5
          Originally posted by peto2 View Post
          paljonko akussa on jännitettä kun auto ei käy? jos on käynyt niin että olet pitkään ladannut tuolla reilulla jännitteellä eikä akku ole kyrvähtänyt niin kyllähän se jännite sinne jää..
          Onneksi ylijännitettä ei ilmeisesti ollut kovin pitkään. Kun kone on seis, akku antaa noin 13 volttia.
          BMW E30 - Hitsaamisen iloa

          E30 Armo "330i"

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8254
            • Järvikylä (Nakkila)

            #6
            Originally posted by Skarpa View Post
            Onneksi ylijännitettä ei ilmeisesti ollut kovin pitkään. Kun kone on seis, akku antaa noin 13 volttia.
            hakuammunnaksi menee mutta syttyykö laturin merkkivalo kun pistää virrat päälle?
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • Skarpa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2007
              • 3406
              • Kotka

              #7
              Löytyhän se syy: Moottorin maakaapelissa oli heikko kosketus. Vedin uuden kaapelin ja kaikki pelaa. Nyt on sitten yks ylimääränen laturi.
              BMW E30 - Hitsaamisen iloa

              E30 Armo "330i"

              Comment

              • bemmeri
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4181

                #8
                Onko akku rikki, laturi vai huono kosketus jossain? OBC:n mukaan jännite oli auto sammuksissa 12,2V (puoli tuntia sitten ajettu). Sitten kun laitto käyntiin, niin jännite seilasi 13,86-14,22V välillä, ei juurikaan vaikutusta oliko valot päällä vai ei.

                Autoon vaihettiin uusi (vai onko tehdaskorjattu?) Laturi keväällä. Luulin koko ajan että ohjaustehostin vinkuu. Mutta taitaa kuulua laturista, tämä täytyy vielä varmistaa (tilasin semmosen stetoskoopin jolla voi kuunnella paremmin kun puukalikalla).
                Lisäksi, inpa ei toimi kun auton laittaa käyntiin (tätä ihmettelin jo kesällä), inpa toimii auto sammuksissa virrat päällä normaalisti. Tuo inpan häiriö ilmaantui tänä vuonna, siis sen jälkeen kun kone käytettiin pois ja samalla tuo laturi vaihettiin. :think

                On niin ahdas irroittaa tuo laturi ja vaihtaa, ettei turhan takia viittisi. Pitäis sulkee muut vaihtoehdot ensin pois.

                Auto toiminu koko ajan hyvin, ainoastaan yksi sumarin poltin palanu kesän aikana (5tkm).
                EVERYTHING | WORKS

                Comment

                • deemu79
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2011
                  • 453
                  • Helsinki

                  #9
                  Minkä merkkinen laturi tuli?
                  sigpic
                  328i Coupe M-Sport -95

                  Comment

                  • bmw323it
                    BTCF Member
                    • Mar 2008
                    • 1817
                    • N/A

                    #10
                    Originally posted by peto2 View Post
                    paljonko akussa on jännitettä kun auto ei käy? jos on käynyt niin että olet pitkään ladannut tuolla reilulla jännitteellä eikä akku ole kyrvähtänyt niin kyllähän se jännite sinne jää..
                    Eikä jää. Sehän on akku, ei kondensaattori.
                    Nyt:
                    BMW 530e (g30)
                    BMW 335i (e90)
                    BMW 323iC (e36)
                    BMW 850i (e31)
                    Golf GTE
                    ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                    Comment

                    • bmw323it
                      BTCF Member
                      • Mar 2008
                      • 1817
                      • N/A

                      #11
                      Originally posted by bemmeri View Post
                      Onko akku rikki, laturi vai huono kosketus jossain? OBC:n mukaan jännite oli auto sammuksissa 12,2V (puoli tuntia sitten ajettu). Sitten kun laitto käyntiin, niin jännite seilasi 13,86-14,22V välillä, ei juurikaan vaikutusta oliko valot päällä vai ei.
                      Ihan normaali latausjännitehän tuo on. Ei mitään vikaa.
                      Nyt:
                      BMW 530e (g30)
                      BMW 335i (e90)
                      BMW 323iC (e36)
                      BMW 850i (e31)
                      Golf GTE
                      ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                      Comment

                      • bemmeri
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4181

                        #12
                        Mutta kuuluuko sen seilata tuolleen nopeesti edes takaisin?

                        Laturin merkkiä en muista. Katon illalla kuiteista jos siitä näkee.
                        EVERYTHING | WORKS

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16401
                          • Asikkala

                          #13
                          Originally posted by bemmeri View Post
                          Mutta kuuluuko sen seilata tuolleen nopeesti edes takaisin?

                          Laturin merkkiä en muista. Katon illalla kuiteista jos siitä näkee.
                          Ei ainakaan minulla seilaa. Näkyykö ajovaloissa pimeällä jännitteen vaihtelu ?

                          Comment

                          • bemmeri
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4181

                            #14
                            Ei näy valoissa mitään himmenemistä tai kirkastumista.



                            En tiiä minkä merkkisiä latureita nuo on. Mutta tuolta löytyy sama koodi mikä on kuitissa. Eli e34 540i:n kohdalta se ylempi (3200-5322EXC)

                            Last edited by bemmeri; 30-10-2014, 19:13.
                            EVERYTHING | WORKS

                            Comment

                            • Make H.
                              BTCF Member
                              • Jul 2006
                              • 1278
                              • Kokkola

                              #15
                              Originally posted by bemmeri View Post
                              Ei näy valoissa mitään himmenemistä tai kirkastumista.



                              En tiiä minkä merkkisiä latureita nuo on. Mutta tuolta löytyy sama koodi mikä on kuitissa. Eli e34 540i:n kohdalta se ylempi (3200-5322EXC)

                              http://www.hata-autosahko.fi/?cat=71
                              Itellä seilas vähä miten sattuu noissa rajoissa ja rupes lopulta laskeen kun moottorin maakaapeli oli hapettunu, eli sen tarkistaisin sinuna ensimmäiseks!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎