Originally posted by jari2803
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 325i Nakuttaa
Collapse
X
-
Nyk: GSX1300R -00
Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
---------------------------------------------
-Official member of BTCF-Sauna Team-
---------------------------------------------
-
-
Millonkas ja missä tilanteessa se nakutus alkoi? Paljo oli öljyillä sillon ajettu? Onko öljy pysyny samanlaisena?Nyk: GSX1300R -00
Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
---------------------------------------------
-Official member of BTCF-Sauna Team-
---------------------------------------------
Comment
-
-
Originally posted by Jusaus View PostMillonkas ja missä tilanteessa se nakutus alkoi? Paljo oli öljyillä sillon ajettu? Onko öljy pysyny samanlaisena?
ja nyt kun vaihdoin öljyt ja olen ajanut jotai 500km nii öljyt on aivan kuin uudet. voisko öljypumppu vedellä viimeisiään tms vaikka öljynpaineen merkkivalo ei edes pala moottorin ollessa käynnissä.. ja pitääkös ne öljynpaineet käydä mittaamassa jossai korjaamolla?
vai olisko vika niissä nostimissa??Last edited by jari2803; 19-07-2008, 03:35.e36 325i Cabriolet
Comment
-
-
Originally posted by womba View PostVeljen autossa oli vikana kampiakselinasentotunnistin. En olisi ite uskonut että siinä vika, mutta kuitenkin kone nakutti lämpösenä, eikä kokoajan. :thinke36 325i Cabriolet
Comment
-
-
Itse olen törmännyt samaan ongelmaan E36 328 mallin kanssa. Eli naputtaa vain lämpöisenä ja matalilla kierroksilla sekä välillä naputus loppui kokonaan vähäksi aikaa. Ongelmasta päästiin sillä että vaihdettiin öljyt kolmeen kertaan 1000km välein. Vaihtojen välillä koneelle kyytiä eli kierrokset aina kiihdytyksissä 4000-5000rpm ja paljon kovavauhtista moottoritieajoa. Lopuksi koneeseen Castrolin hyvälaatuiset (mallia en muista) öljyt ja kaikki ylimääräiset äänet hävisivät.
Comment
-
-
Originally posted by j328 View PostItse olen törmännyt samaan ongelmaan E36 328 mallin kanssa. Eli naputtaa vain lämpöisenä ja matalilla kierroksilla sekä välillä naputus loppui kokonaan vähäksi aikaa. Ongelmasta päästiin sillä että vaihdettiin öljyt kolmeen kertaan 1000km välein. Vaihtojen välillä koneelle kyytiä eli kierrokset aina kiihdytyksissä 4000-5000rpm ja paljon kovavauhtista moottoritieajoa. Lopuksi koneeseen Castrolin hyvälaatuiset (mallia en muista) öljyt ja kaikki ylimääräiset äänet hävisivät.
mut pitää testailla jos vaihtais niitä öljyjä vähä useammin ja tekis joka vaihto kerralla sen forte motor flush käsittelyn..
mut ehdotuksia otetaan vastaan jos joku keksii missä vois olla vika..
edit:joo no nyt taas kuuluu se naputus aika tiuhaan tahtiin ja välillä pitää käyttää kierroksia jopa 4000rpm jolloin se loppuu..Last edited by jari2803; 20-07-2008, 12:28.e36 325i Cabriolet
Comment
-
-
Originally posted by jari2803 View Postmut mistähän se johtuu ku ne ei naputa koko aikaa, eli jos kylmänä käynnistää nii ei kuulu mitään ja sitte ku ajelee jonku aikaa että lämmöt nousee normaaliin nii johan alkaa kuulumaan... ja sitte ku käyttää kierroksii yli 3000rpm nii loppuu ku seinään se naputus ja taas ku ajelee normaalisti vähän aikaa ni taas alkaa kuulumaan.. itseä epäilyttää ne öljyn paineet...
Älä ainakaan Mobilia koneeseen laita, pahentaa vain ääntelyä..
Castrolin Magnatec 5w-40 on todettu aika hyväksi öljyksi, kannattaa kokeilla vaihtoa noihin.
Comment
-
-
Originally posted by jari2803 View Postja sit vielä sellanen et kuskin puolen sivuikkuna lopetti toimimisen, eli ei enää toimi katkaisijasta mutta ikkunaa voi liikutella käsin ylös ja alas???? mikähän siinäki vois olla ja kustannus arvio??
Kaaviota (osa 2, BMW:n osanumero: 51321938884):
Tuo muovinen liukupala on noin 5e/pari ja noita tarvitaan kaksi per ikkuna.
Noiden vaihdossa on hyvä olla apuri joka kannattelee lasia kun vaihtaa osia.
Kannattaa sitten huomata että nostimen "pallon" pitää olla todella syvällä tuossa muovipalassa tai se hyppää ulos lasia nostaessa/laskiessa, aluksi voi näyttää että pallo ei enää yhtään syvemmälle menisi tuon liukumuovin kuppiin mutta menee kuitenkin... Ja kiskot kannattaa rasvata huolella tuoreella vaseliinilla.
Comment
-
-
Originally posted by kaze View PostNe on nuo hydrauliset venttiilinnostajat aika varmasti, samaa vikaa on ollut monella muullakin (myös volkkari/opel kuskeilla). Nuo on ilmeisesti aika herkät käytetylle öljytyypille ja merkille, jotain pieniä eroja eri valmistajien öljyissä kuitenkin on..
Älä ainakaan Mobilia koneeseen laita, pahentaa vain ääntelyä..
Castrolin Magnatec 5w-40 on todettu aika hyväksi öljyksi, kannattaa kokeilla vaihtoa noihin.
jeps.. pitää testata niitä castrolin öljyjä.. jos ei auta nii kai se on lopulta vaihdettava ne nostimet..e36 325i Cabriolet
Comment
-
-
Originally posted by Janzki View PostEttei siellä vain se Vanos nakuttelisi? Nehän tuppaa aina vanhemmissa nakuttamaan ja sillä prikka patentilla saanee hiljaisemmaksi..
Mitä ikkunaan tulee, niin suriseeko moottori ollenkaan? Jos surisee ja ikkuna ei liiku, on sieltä moottorin sisältä sellaiset muoviset napukat rikki, ne voi korjata jos haluaa tai sitten hommaa vain vaihtomoottorin. Toinen on että moottorista on akseli sökö ja luistaa siinä se lasi.
millähän sen sais korjattua? tietääkö kukaan??
Comment
-
Comment