Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 vauhtipyörä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16414
    • Asikkala

    #16
    Originally posted by Jürgen_ View Post
    Eiku -78 ja varaosanumperi 11 22 1 264 517 ja kirjojenkin mukaan 6,3 kg mut on mulla sellanen 8,5 kilonenkin jonka sain (vääränä)
    Joo numero oikein ja se painavampi on tämä : http://kuvablogi.com/nayta/793719/ minullakin molemmat hyllyssä eli näitähän riittää...

    Comment

    • Jürgen_
      Bimmer Enthusiast
      • May 2008
      • 2707
      • Mylsä

      #17
      kyl niitä nyt löytyis...kesällä metsästin limppua tai pelkkää hammaskehää eik missään ollu

      no tää meni taas
      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16414
        • Asikkala

        #18
        Originally posted by Jürgen_ View Post
        kyl niitä nyt löytyis...kesällä metsästin limppua tai pelkkää hammaskehää eik missään ollu

        no tää meni taas
        Oliko sulla ostoilmo ? En muista nähneeni... Lisää ot:ta mutta ei nämä sivut varmaankaan tähän kaadu.

        Comment

        • Jürgen_
          Bimmer Enthusiast
          • May 2008
          • 2707
          • Mylsä

          #19
          Originally posted by jr66 View Post
          Oliko sulla ostoilmo ? En muista nähneeni... Lisää ot:ta mutta ei nämä sivut varmaankaan tähän kaadu.
          Ei ollu ilmoa, tilanne oli niin kiireinen että etin vaan hakemalla kaikista myyntikanavista...ja sen lihavamman sain mut kävi se hammaskehä kuitenkin
          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

          Comment

          • O-Peksi
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2007
            • 2775
            • Joensuu

            #20
            Ja starttikehää ei tarttee vaihtaa m20-pyörään, kun vaihtaa startin rattaan myös m20-koneesta. Tää on hiukan mutua, mut joku taisi sanoa, että M20B25:sen vauhtipyörästä pitää lohkon puolelta koneistaa olake pois, muuten hankaa johonkin. M20B20-koneessa olaketta ei ole ollenkaan, joten sen pitäisi olla bolt-on. Aiempia topikkeja aiheesta on olemassa muutamia, joissa suht paljon tietoa.
            ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

            Comment

            • zJark
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 740
              • Ylöjärvi

              #21
              Originally posted by Cell View Post
              Ja voi perkele millainen kytkimestä tuleekaan tuolla zjarkin tekemällä vauhtiksella ja sachsin kykällä Kytkimen tunto on jotain aivan uskomatonta verrattuna vakioon!
              Sait tyrkättyä sen paikoilleen. M30 pyörästä hammaskehäkin ilmeisesti meni hyvin tuon sovitteen päälle?
              Mutta hienoa jos kytkin pelaa mieluisasti. Fraatin touringissakin oli poljin hivenen vielä keveämpi kuin 325 vakio palikoilla ja tuntumaltaan sekin kyllä mielestäni oli pirun hyvä.

              Mutta tällä erää pyörät on kaikki taas myyty. Eli tehdään lisää kun saadaan rautaa.
              Ja jos jotakuta kiinnostaa tuollainen 240mm limppi m20 perään niin ilmotusta niin tekee niitäkin.
              MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
              +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #22
                Sain, mutta hammaskehän otin E36 M3 pyörästä, vakion heitin romukoppaan jo viime vuonna ja ajelin tuolla pyörällä hetken, eli M30 vakiovauhtiksen starttikehästä ei ole kokemuksia eikä muistikuvia
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • sunbeam
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2008
                  • 303
                  • Hämeenlinna

                  #23
                  No johan on tapahtunut 2 päivässä ,kiitos kaikille keskusteluun osallistuneillle.
                  Tänään sain sen 325 sen vauhtipyorän ja kytkimen ,sen verran kerkesin
                  kattoo sitä että helposti siitä saa kilo verran pois kun otta sen takalunssin pois mistä Peksi kertoi aikaisemmin.
                  Tarvii verrata korkeutta kun saa Grand race viikonloppu kiireet hoidettua

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16414
                    • Asikkala

                    #24
                    Laitetaas tämäkin, 6,3 ja 8,5 kg : http://kuvablogi.com/nayta/793720/

                    Comment

                    • Jürgen_
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2008
                      • 2707
                      • Mylsä

                      #25
                      ja eroa on myös siellä moottorinpuoleisessa sivussa...suoraan vaihtokelpoiset kuitenkin.
                      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                      Comment

                      • EGoman
                        BTCF Member
                        • Mar 2006
                        • 5102
                        • Ylivieska

                        #26
                        Originally posted by zJark View Post
                        Sait tyrkättyä sen paikoilleen. M30 pyörästä hammaskehäkin ilmeisesti meni hyvin tuon sovitteen päälle?
                        Mutta hienoa jos kytkin pelaa mieluisasti. Fraatin touringissakin oli poljin hivenen vielä keveämpi kuin 325 vakio palikoilla ja tuntumaltaan sekin kyllä mielestäni oli pirun hyvä.

                        Mutta tällä erää pyörät on kaikki taas myyty. Eli tehdään lisää kun saadaan rautaa.
                        Ja jos jotakuta kiinnostaa tuollainen 240mm limppi m20 perään niin ilmotusta niin tekee niitäkin.
                        tyhmä kyselee oftopikkia ja vaikka mitä sontaa.
                        Pitäisi käyttää omasta autosta kytkintä irti. onko tuosta vauhtipyörän vaihtamisestä mitään käytännön hyötyä vakioon verrattuna. kyseessä m20b25 moottori. Kiitos ja anteeksi.
                        "Live low and prosper..." Juottola TV @ Youtube

                        Jetzt: 316 e30 -84 , 325 e30 M-Tech2 Cabriolet -92 on air , e84 xDrive18dA -14
                        ex 320 e36 coupe -93, 318i e30 "leif lindgren edition", -89 316i e30 mit RS, 320ia e30 -88, e34 540 -93, e30 316i -90, e30 318iA -88 "muisto", e30 320 -87 "tösky", e36/7 2.8 -00, 525 e34 -91, e36 316ti -96, e30 318i touring -89, Mini Cooper R50, 330d e93 -07

                        Comment

                        • zJark
                          BTCF Member
                          • Sep 2005
                          • 740
                          • Ylöjärvi

                          #27
                          Originally posted by EGoman View Post
                          tyhmä kyselee oftopikkia ja vaikka mitä sontaa.
                          Pitäisi käyttää omasta autosta kytkintä irti. onko tuosta vauhtipyörän vaihtamisestä mitään käytännön hyötyä vakioon verrattuna. kyseessä m20b25 moottori. Kiitos ja anteeksi.
                          No eipä siitä mitään hyötyä ole vakio moottorissa missä on jo valmiina kova pyörä.
                          Jollei reilua kilon keveyttä pidä etuna.(siis pyörä+levy+asetelma vs orkkikset)
                          Toki lisää saadaan kevennystä jos haluaa sille linjalle lähtee.
                          Itellä 5kg 240mm pyörä.

                          Ja lisätään nyt viä plussaksi vaikka se että kestäähän tuo sikaa enempi ku nuo pikku kytkimet.
                          Jos sattuu oleen tapana sikailla.
                          Mutta tehty aikoinaan vaan korvaan kolisevat kaksoismassat
                          Last edited by zJark; 22-08-2008, 23:35.
                          MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                          +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                          Comment

                          • Tuiske
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2004
                            • 1441
                            • Lempäälä

                            #28
                            Ottakaapas noissa vauhtipyörän painoissa huomion se että sillä painon säteellä on kaksinkertainen myrkitys itse massaan nähden. Eli hitausmomentin kaava on J=mr^2 eli m=massa, r=säde. eli ulkokehältä vauhtipyörästä olisi syytä ottaa paljon painoa pois jos sitä haluaa "keventää".
                            Corvette C4 LT4 TURBO
                            Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

                            Comment

                            • zJark
                              BTCF Member
                              • Sep 2005
                              • 740
                              • Ylöjärvi

                              #29
                              Originally posted by Tuiske View Post
                              Ottakaapas noissa vauhtipyörän painoissa huomion se että sillä painon säteellä on kaksinkertainen myrkitys itse massaan nähden. Eli hitausmomentin kaava on J=mr^2 eli m=massa, r=säde. eli ulkokehältä vauhtipyörästä olisi syytä ottaa paljon painoa pois jos sitä haluaa "keventää".
                              Tätäkö tarkoitat.
                              MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                              +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                              Comment

                              • EGoman
                                BTCF Member
                                • Mar 2006
                                • 5102
                                • Ylivieska

                                #30
                                Originally posted by zJark View Post
                                No eipä siitä mitään hyötyä ole vakio moottorissa missä on jo valmiina kova pyörä.
                                Jollei reilua kilon keveyttä pidä etuna.(siis pyörä+levy+asetelma vs orkkikset)
                                Toki lisää saadaan kevennystä jos haluaa sille linjalle lähtee.
                                Itellä 5kg 240mm pyörä.

                                Ja lisätään nyt viä plussaksi vaikka se että kestäähän tuo sikaa enempi ku nuo pikku kytkimet.
                                Jos sattuu oleen tapana sikailla.
                                Mutta tehty aikoinaan vaan korvaan kolisevat kaksoismassat
                                Jees taas on hieman viisaampi
                                "Live low and prosper..." Juottola TV @ Youtube

                                Jetzt: 316 e30 -84 , 325 e30 M-Tech2 Cabriolet -92 on air , e84 xDrive18dA -14
                                ex 320 e36 coupe -93, 318i e30 "leif lindgren edition", -89 316i e30 mit RS, 320ia e30 -88, e34 540 -93, e30 316i -90, e30 318iA -88 "muisto", e30 320 -87 "tösky", e36/7 2.8 -00, 525 e34 -91, e36 316ti -96, e30 318i touring -89, Mini Cooper R50, 330d e93 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎