1) Ongelmana siis ainainen kylmänä nykiminen. Tasakaasulla ajellessa tuntuu kuin joku painaisi jarrua samaan aikaan eli joku vastustaisi liikettä.
Sitten kun on vähän alle kilsan päässyt etenemään, tuntee tasakaasullakin ajaessakin selvän nykäsyn ja samalla se "jarrun painaja" katoaa.
Täyskaasulla kylmänä ajellessa auto tuntuu kuitenkin kulkevan ja kiihtyvän ihan normaalisti, toi nykiminen vaivaa siis vain tasakaasulla ajelua.
2) Bensankulutus on mielestäni myös hieman normaalia suurempaa;
tyhjäkäynnillä kaasutellessa putki paukuttaa vähän, että bensaa tuntuu menevän hieman raakanakin putkeen, mistäs tämä taas johtuukaan?
3) Onko E36 325:n bensatankki muuten 60 vai 65l? Kun aina tankin täyteen heittäess viisari nousee kyllä sinne päälle 60l:n mutta putoaa jo seuraavan 10 km ajelun aikana 60 litraan.
Päästömittauksessa:
Joutokäynnillä: HC-pitoisuus oli 168 (sallittu 100).
Yli 2000rpm: CO-pitoisuus oli 0,73 (sallittu 0,30)
Muut arvot kohdallaan.
Sitten kun on vähän alle kilsan päässyt etenemään, tuntee tasakaasullakin ajaessakin selvän nykäsyn ja samalla se "jarrun painaja" katoaa.
Täyskaasulla kylmänä ajellessa auto tuntuu kuitenkin kulkevan ja kiihtyvän ihan normaalisti, toi nykiminen vaivaa siis vain tasakaasulla ajelua.
2) Bensankulutus on mielestäni myös hieman normaalia suurempaa;
tyhjäkäynnillä kaasutellessa putki paukuttaa vähän, että bensaa tuntuu menevän hieman raakanakin putkeen, mistäs tämä taas johtuukaan?
3) Onko E36 325:n bensatankki muuten 60 vai 65l? Kun aina tankin täyteen heittäess viisari nousee kyllä sinne päälle 60l:n mutta putoaa jo seuraavan 10 km ajelun aikana 60 litraan.
Päästömittauksessa:
Joutokäynnillä: HC-pitoisuus oli 168 (sallittu 100).
Yli 2000rpm: CO-pitoisuus oli 0,73 (sallittu 0,30)
Muut arvot kohdallaan.
Comment