Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kylmänykiminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jandis
    Bimmer Rookie
    • May 2008
    • 63

    E36 kylmänykiminen

    1) Ongelmana siis ainainen kylmänä nykiminen. Tasakaasulla ajellessa tuntuu kuin joku painaisi jarrua samaan aikaan eli joku vastustaisi liikettä.

    Sitten kun on vähän alle kilsan päässyt etenemään, tuntee tasakaasullakin ajaessakin selvän nykäsyn ja samalla se "jarrun painaja" katoaa.

    Täyskaasulla kylmänä ajellessa auto tuntuu kuitenkin kulkevan ja kiihtyvän ihan normaalisti, toi nykiminen vaivaa siis vain tasakaasulla ajelua.


    2) Bensankulutus on mielestäni myös hieman normaalia suurempaa;
    tyhjäkäynnillä kaasutellessa putki paukuttaa vähän, että bensaa tuntuu menevän hieman raakanakin putkeen, mistäs tämä taas johtuukaan?

    3) Onko E36 325:n bensatankki muuten 60 vai 65l? Kun aina tankin täyteen heittäess viisari nousee kyllä sinne päälle 60l:n mutta putoaa jo seuraavan 10 km ajelun aikana 60 litraan.


    Päästömittauksessa:

    Joutokäynnillä: HC-pitoisuus oli 168 (sallittu 100).
    Yli 2000rpm: CO-pitoisuus oli 0,73 (sallittu 0,30)

    Muut arvot kohdallaan.
    Last edited by Jandis; 17-08-2008, 23:23.
    Autona 325i vuodelta 91 (E36)
  • Exele
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 40

    #2
    Ratkaisua en valitettavasti tiedä, mutta vaikuttaa hyvin paljon samanlaiselta ongelmalta kuin mullakin (tosin sillä erolla että mulla on päästöt ok). Tässä keskustelua siitä aiheesta:

    Comment

    • Juubi
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2004
      • 999

      #3
      Originally posted by Jandis View Post
      1) Ongelmana siis ainainen kylmänä nykiminen. Tasakaasulla ajellessa tuntuu kuin joku painaisi jarrua samaan aikaan eli joku vastustaisi liikettä.

      Sitten kun on vähän alle kilsan päässyt etenemään, tuntee tasakaasullakin ajaessakin selvän nykäsyn ja samalla se "jarrun painaja" katoaa.
      Sama vika on myös omassa vastaavassa pelissä. Olen uskotellut itselleni että vika tulee löytymään ilmamassamittarista kunhan ongelmaan ehtii jossain vaiheessa perehtymään.

      Lambdahan ei ole tuolloin vielä käytössä, joten se ei aiheuta ainakaan tätä vikaa.

      edit: Tarkennetaas nyt hieman omia tietoja, jos sattuisi muille olemaan avuksi. Eli auto on e36 325i -91, Lambda uusittu (Bosch) kuukausi sitten ja moottorinohjauksessa ei vikakoodeja.
      Last edited by Juubi; 18-08-2008, 11:31. Reason: tarkennus

      Comment

      • Kolme2viis
        Bimmer Rookie
        • Jul 2005
        • 93

        #4
        Samaa tekee mullakin 325 -91. Oon laittanut sen piikkiin että kun lambda tulee lämmettyään mukaan, niin nykäsee. Käy varmaan kylmänä hieman rikkaalla ja sen takia jurnuttaa.

        Comment

        • Jandis
          Bimmer Rookie
          • May 2008
          • 63

          #5
          Originally posted by Kolme2viis View Post
          Samaa tekee mullakin 325 -91. Oon laittanut sen piikkiin että kun lambda tulee lämmettyään mukaan, niin nykäsee. Käy varmaan kylmänä hieman rikkaalla ja sen takia jurnuttaa.
          Tuosta jurnutuksesta tuli mieleen, kun ajoin muutama päivä sitten liikennevaloihin, niin siinä vihreetä odotellessani auto alkoi jurnuttamaan eli kävi hieman epätasaisesti. Sitten kun lähdin liikkeelle ja painoin vähän kaasua, auto meinasi hyytyä ihan täysin, sellanen booaus vaan alkoi. No sitten kun polkasi kaasupolkimen lattiaan niin hetken auto mietti ja sitten lähti taas normaalisti kierrokset nousemaan.

          Pari kertaa aikasemminkin bmw tehnyt tämän saman viimeisen 1000km aikana, tolloin vaan noin 60km/h vauhdista alottanut tollasen booauksen.
          Autona 325i vuodelta 91 (E36)

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16460
            • Asikkala

            #6
            Originally posted by Jandis View Post
            1) Ongelmana siis ainainen kylmänä nykiminen. Tasakaasulla ajellessa tuntuu kuin joku painaisi jarrua samaan aikaan eli joku vastustaisi liikettä.

            Sitten kun on vähän alle kilsan päässyt etenemään, tuntee tasakaasullakin ajaessakin selvän nykäsyn ja samalla se "jarrun painaja" katoaa.

            Täyskaasulla kylmänä ajellessa auto tuntuu kuitenkin kulkevan ja kiihtyvän ihan normaalisti, toi nykiminen vaivaa siis vain tasakaasulla ajelua.


            2) Bensankulutus on mielestäni myös hieman normaalia suurempaa;


            318 is -94 tekee samaa, pakokaasut hyvät, lienee ominaisuus ?

            Comment

            • Purtsi123
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2008
              • 1011
              • Kuopio

              #7
              Ja täällä vielä yks 318 -93 nykii hieman kylmänä. Tehny tätä noin kuukauden. Aiemmin ei mitään onkelmaa.
              Last edited by Purtsi123; 18-08-2008, 22:36.
              E61 525xda -08

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16460
                • Asikkala

                #8
                Mulla tehnyt 2,5 v. Ei ole vaikuttanut yöunien laatuun, ehkä kuitenkin pitäisi ?

                Comment

                • Autobahnboy
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2006
                  • 400
                  • Espoo

                  #9
                  Maalaillaanpa sitten piruja seinälle (älkää nyt sentään yöunia menettäkö) :

                  Voisiko kaikissa kyseisissä autoissa olla kannet/kannen tiivisteet halki ja nestettä valuu kylmänä pyttyyn/pyttyihin ja aiheuttaa nykimistä ja sen sellaista. Sitten kun kone lämpiää niin pienen pieni halkeama sulkeutuu lämpölaajenemisen johdosta.
                  Last edited by Autobahnboy; 18-08-2008, 21:21.

                  Comment

                  • Exele
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2007
                    • 40

                    #10
                    Originally posted by Autobahnboy View Post
                    Maalaillaanpa sitten piruja seinälle (älkää nyt sentään yöunia menettäkö) :

                    Voisiko kaikissa kyseisissä autoissa olla kannet/kannen tiivisteet halki ja nestettä valuu kylmänä pyttyyn/pyttyihin ja aiheuttaa nykimistä ja sen sellaista. Sitten kun kone lämpiää niin pienen pieni halkeama sulkeutuu lämpölaajenemisen johdosta.
                    Onhan se tietysti varmaan mahdollista mutta en usko että mun tapauksessa on ainakaan kyse siitä, koska se ei nyi ja pätki ikinä talvella vaan ainostaan kesällä.. :think

                    Comment

                    • tepi_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2003
                      • 2185
                      • TKu

                      #11
                      Originally posted by Jandis View Post
                      1) Ongelmana siis ainainen kylmänä nykiminen. Tasakaasulla ajellessa tuntuu kuin joku painaisi jarrua samaan aikaan eli joku vastustaisi liikettä.

                      Sitten kun on vähän alle kilsan päässyt etenemään, tuntee tasakaasullakin ajaessakin selvän nykäsyn ja samalla se "jarrun painaja" katoaa.


                      Päästömittauksessa:

                      Joutokäynnillä: HC-pitoisuus oli 168 (sallittu 100).
                      Yli 2000rpm: CO-pitoisuus oli 0,73 (sallittu 0,30)

                      Muut arvot kohdallaan.
                      Siis,itellä e36 320i-91 ja tekee myös tuota. Mutta en sitä kyllä nykimiseksi sanois,siis auto vaan ei vastaa kaasuun niin hyvin kun lämpösellä koneella. Omassa koslassa tuntee sen pienen nykäsyn silloin about kun koneen lämmöt ovat lähteneet pois siniseltä alueelta. Itse pidin tätä ihan normaalina ainakin. Ja leimasin auton 15.8(viime pe) erittäin hyvillä päästöillä.

                      Ja ei kai ketään täyskaasulla ajella kylmällä koneella?

                      Comment

                      • Exele
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2007
                        • 40

                        #12
                        Originally posted by tepi_ View Post
                        Siis,itellä e36 320i-91 ja tekee myös tuota. Mutta en sitä kyllä nykimiseksi sanois,siis auto vaan ei vastaa kaasuun niin hyvin kun lämpösellä koneella. Omassa koslassa tuntee sen pienen nykäsyn silloin about kun koneen lämmöt ovat lähteneet pois siniseltä alueelta. Itse pidin tätä ihan normaalina ainakin. Ja leimasin auton 15.8(viime pe) erittäin hyvillä päästöillä.

                        Ja ei kai ketään täyskaasulla ajella kylmällä koneella?
                        Joo kyllä sitä mullakin enemmän kaasuun vastaamattomuudeksi voi kutsua kuin nykimiseksi. Ja tosiaan hyvät päästöt on mullakin, ei siinä mitään mutta en kyllä kutsuisi sitä normaaliksi oireeksi koska se ei ole tehnyt sitä koko ajan kun olen auton omistanut vaan se on ilmaantunut myöhemmin, syystä tai toisesta.

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16460
                          • Asikkala

                          #13
                          Originally posted by tepi_ View Post
                          Siis,itellä e36 320i-91 ja tekee myös tuota. Mutta en sitä kyllä nykimiseksi sanois,siis auto vaan ei vastaa kaasuun niin hyvin kun lämpösellä koneella. Omassa koslassa tuntee sen pienen nykäsyn silloin about kun koneen lämmöt ovat lähteneet pois siniseltä alueelta. Itse pidin tätä ihan normaalina ainakin. Ja leimasin auton 15.8(viime pe) erittäin hyvillä päästöillä.

                          Ja ei kai ketään täyskaasulla ajella kylmällä koneella?
                          Tässä juuri samat oireet kuin minulla, nykäisy tuntuu kun lämpömittari on tasan sinisen alueen puolivälissä kun kone oikeasti kylmä. Jos kone on jäähtymään päin ja mittari sinisen alareunassa niin nykäys tulee hieman ennen kuin neula on sinisen yläreunassa.

                          Comment

                          • tepi_
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 2185
                            • TKu

                            #14
                            Originally posted by Exele View Post
                            Joo kyllä sitä mullakin enemmän kaasuun vastaamattomuudeksi voi kutsua kuin nykimiseksi. Ja tosiaan hyvät päästöt on mullakin, ei siinä mitään mutta en kyllä kutsuisi sitä normaaliksi oireeksi koska se ei ole tehnyt sitä koko ajan kun olen auton omistanut vaan se on ilmaantunut myöhemmin, syystä tai toisesta.
                            Luin tossa noi sun oireet tosta toisesta topicista,ni itellä kyllä ei ihan noin auto jumita. Vaan siis ihan vaan,että juur huomaa,että menee hieman tahmeemmin kun lämpimänä. Mutta täytyypi katella paremmin jos oikeen alkaa häiritsemään.:think

                            Comment

                            • Lanttu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 1643

                              #15
                              Kylmänä tahmeampi kulku täälläkin, loppuu kun lämpömittari nousee siniseltä "neliöltä" pois. Muutaman vuoden vaivannut, auto 320i -91 (E36). Päästöt hyvin rajoissa, kulutus seka-ajossa 9 litran molemmin puolin. Oon miettinyt, että olisiko moottorinohjaimen lämpötilatunnistimessa jotain (taisi olla se enemmän keulassa päin oleva niistä kahdesta anturista sylinterikannen etureunassa). Ei ole vain saamattomuus hellittänyt niin, että saisi vaihdettua. Anturivika ei varmaan näkyisikään vikakoodeissa, mutta tosiaan kooditkin on luettu eikä ollut mitään...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎