Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 318is virityskärpänen puri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • micke_
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2008
    • 1148
    • Lojo

    #46
    Originally posted by MarttiKK View Post
    E30 is:stä löytyi 144hp vakiolastulla ja G-power cat-backillä. Sitten Ebay-chipillä ja kaasuläppäkotelon lämmityselementin poiston jälkeen 153hp ja 198Nm. Nämä siis mitattu samassa dynossa.
    Mistä noita G-power cat-backejä saa?
    E24 ///M635CSI
    E61 520d LCI
    Ex: E30 1006hv/1161nm
    ig: m1ckee_

    Comment

    • MarttiKK
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 1637

      #47
      Originally posted by micke_ View Post
      Mistä noita G-power cat-backejä saa?
      Tuli auton mukana eli ei tietoa. Merkki lienee saksalainen.

      Comment

      • muuris
        BTCF Member
        • Aug 2002
        • 3501
        • Jyväskylä

        #48
        Originally posted by Jampsu87 View Post
        Käsittääkseni näissä kaikissa on kaksoimassavauhtis ja juuri sen takia tuo alumiininen vauhtipyörä tuokin niin suuren teho edun alkuperäiseen verrattuna.
        Ei se vauhtipyörä tehoa tee tai hukkaa. Kierrosherkkyytteen/kiihtyvyyteen se toki vaikuttaa.

        Itse aloittaisin tuon koneen virityksen nokka-akseleista. Yleensä vapaastihengittävissä ne ilmanvaihtoa ensimmäisenä rajoittavat tekijät on kuitenkin ihan muut kuin pakoputki/pakosarja ja ilmansuodatin.

        Täysin samaa mieltä jannmannin kanssa: ennen mitään muutoksia penkität sen auton. Tämä jää lähes aina väliin. Joka moottori on yksilö, ei siellä ole pilkun tarkkaan tehtaan lukemia (varsinkin kun penkeissä on huomattavia eroja). Muutosten jälkeen uudestaan samaan penkkiin, niin ei tarvi selitellä tai arvailla.
        E30 325iX '86
        Instagram

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #49
          Yksi sana: Ilmamäärämittari.

          Jokainen isompi muutos vaatii säädättämisen vakiolla että pääsee edes kohtalaiseen lopputulokseen, ja mitä isommaksi ilmamäärä kasvaa, sitä enemmän tuo mittari ahdistaa, puhumattakaan sen epätarkkuuden takia hukatuista hevosista. Kannattaa miettiä edes isomman rungon vaihtamista, mieluiten sen heivaamista. Nykyään vaihtoehtoja riittää eikä hintakaan nouse sen kovemmaksi kuin mitä monet hakkaavat putkistoihin ja vaparisuodattimiin, hyödyn ollessa kuitenkin ihan eri luokkaa.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Bambu
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2007
            • 282
            • Kuusankoski

            #50
            Oletteko käyttäneet näiden lastujen kanssa ihan 95:sta menovettä?
            Paljonko tuo ebay lastu nostaa rajoitinta, ja onko bensankulutus noussut?
            Entä onko lämmityselementin poiston jälkeen ollut mitään ongelmia talvella? Kaasuläpän jäätymistä?

            Onko tuolla catbackin merkillä niin väliä, kunhan on läpivirtaava. Itsellä merkiltään ANSA, ei oo kyseistä merkkiä ennen tullut vastaan?

            sigpic

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #51
              Mihin asti näissä muuten on ilmamäärämittarit? Koska vaihtuu massamittareihin?
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • Juppe
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 4541
                • TURKU

                #52
                Voin olla väärässä, mutta mielestäni siinä kohtaa vaihtui konekin, kun läppämittaristä päästiin eroon. Se seuraajahan on sitten jo 2L ja taitaa poiketa moneltakin kohtaa tuosta M42B18 koneesta.

                Comment

                • Turhajohtaja
                  Newbiemmer
                  • Oct 2008
                  • 10
                  • Ranua

                  #53
                  mistäs nuita virinokkia löytynee kun olen yrittänyt etsiä mutta ei ole vielä löytynyt?:thinkja mitkä ois hyvät hinta/laatusuhteessa?
                  onkos kellään kokemusta kannenlaskusta,tuokohan palio vetoa lisää
                  Last edited by Turhajohtaja; 10-10-2008, 18:29.

                  Comment

                  • knalle-81
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2005
                    • 47
                    • suomi

                    #54
                    Tilasin siihen virilastun HMR Tradingin kautta. Reilun viikon odottelun jälkeen sen sain, kun kauppiaaseen sai potkia jälleen kerran vauhtia. Kummaa touhua kun ensin viedään rahat ja sitten saa odottaa tavaraansa. Tää nyt oli silti nopein suoritus siltä tavaran lähettämisessä. Välillä oon esim. puskuria ja muuta tilpehöörää saanut odottaa toista kuukautta 700 euron rahat kanissa. No niin asiaan... Lastu tuli ja sen sinne kiinni väkästin "vaivalla" ja menin täräyttään auton käyntiin. Lähti kyllä käymään, mutta kierrosvarvimittari ei näyttänyt mitään ja huoltovalot vaan loisti taulussa kun joulukuusi. Soitin samantien lastusta kauppiaalle ja sain vastaukseksi, että "no niistä on osa sellasia ettei ne toimi." Olin huuli pyöreellä ja aattelin siinä että mitä vi**ua, voiko asian vaan kuitata tuollain sanomalla. Koitin sitten kysyä, että saako tästä nyt jotain hyvitystä vai pistäkkö uuden lastun tuleen. Vastaus oli jotakuinkin epämääräistä muminaa mitä en tulkinnut, enkä toista kerta viitsinyt kysyä. Käski lähettää lastun takasin, joten kääräsin sen samantein samoihin papereihin missä se oli lähetetty ja vein postiin. Postissa tietenkin sain maksaa postimaksun taas koska kyseisellä firmalla ei ollut palautus palvelua. Kului yli 2 vko ennen kuin sain rahani takaisin tilille ja tänä aikana sain 2 kertaa soittaa ja kysyä rahojani takaisin. Rahat sain lopulta takaisin, mutta eipä vaivauduttu edes laittamaan rahoja postimaksusta takaisin, jotka itselleni tuli tästä toimimattoman tuotteen palautuksesta. Esimerkillistä asiakaspalvelua HMR Tradingilta, kun sama vielä jatkuu niin ei kohta tarvitse palvella kyllä ketään. Sikäli harmi kun korisarjat ja muut härpäkkeet on olleet ihan suht laadukasta tavaraa, mutta palvelu on PERSEESTÄ. Eikä se postimaksu ollut itselleni konkurssi tässä asiassa vaan periaatekysymys.

                    Sen verran suivaannuin tästä viritys projektista ja muiden vittuilusta, että myin kyseisen Is coupen pois ja hain loput hillot tililtä pölyttymästä. Sitten menin ja ostin M3 :sen pääsi helpommalla.

                    Comment

                    • tuumas
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2007
                      • 2564
                      • Lapland, Finland

                      #55
                      hahaha, hieno tarina! onnea myös m3 omistajuudesta laitoitko e36 vai e46?
                      se on muuten kumma näissä autohommissa, huollot, varaosaliikkeet jne. kaikki saa rellestää menemään huonolla palvelulla ja kauheilla hinnoilla... omalla alalla jos olis kyseisenmallista palvelua kuin yllä niin tulis aika nopeasti seinä vastaan...

                      Comment

                      • -Bastardo-
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2006
                        • 84
                        • Joensuu/Mikkeli

                        #56
                        Originally posted by knalle-81 View Post
                        Tilasin siihen virilastun HMR Tradingin kautta. Reilun viikon odottelun jälkeen sen sain, kun kauppiaaseen sai potkia jälleen kerran vauhtia. Kummaa touhua kun ensin viedään rahat ja sitten saa odottaa tavaraansa. Tää nyt oli silti nopein suoritus siltä tavaran lähettämisessä. Välillä oon esim. puskuria ja muuta tilpehöörää saanut odottaa toista kuukautta 700 euron rahat kanissa. No niin asiaan... Lastu tuli ja sen sinne kiinni väkästin "vaivalla" ja menin täräyttään auton käyntiin. Lähti kyllä käymään, mutta kierrosvarvimittari ei näyttänyt mitään ja huoltovalot vaan loisti taulussa kun joulukuusi. Soitin samantien lastusta kauppiaalle ja sain vastaukseksi, että "no niistä on osa sellasia ettei ne toimi." Olin huuli pyöreellä ja aattelin siinä että mitä vi**ua, voiko asian vaan kuitata tuollain sanomalla. Koitin sitten kysyä, että saako tästä nyt jotain hyvitystä vai pistäkkö uuden lastun tuleen. Vastaus oli jotakuinkin epämääräistä muminaa mitä en tulkinnut, enkä toista kerta viitsinyt kysyä. Käski lähettää lastun takasin, joten kääräsin sen samantein samoihin papereihin missä se oli lähetetty ja vein postiin. Postissa tietenkin sain maksaa postimaksun taas koska kyseisellä firmalla ei ollut palautus palvelua. Kului yli 2 vko ennen kuin sain rahani takaisin tilille ja tänä aikana sain 2 kertaa soittaa ja kysyä rahojani takaisin. Rahat sain lopulta takaisin, mutta eipä vaivauduttu edes laittamaan rahoja postimaksusta takaisin, jotka itselleni tuli tästä toimimattoman tuotteen palautuksesta. Esimerkillistä asiakaspalvelua HMR Tradingilta, kun sama vielä jatkuu niin ei kohta tarvitse palvella kyllä ketään. Sikäli harmi kun korisarjat ja muut härpäkkeet on olleet ihan suht laadukasta tavaraa, mutta palvelu on PERSEESTÄ. Eikä se postimaksu ollut itselleni konkurssi tässä asiassa vaan periaatekysymys.

                        Sen verran suivaannuin tästä viritys projektista ja muiden vittuilusta, että myin kyseisen Is coupen pois ja hain loput hillot tililtä pölyttymästä. Sitten menin ja ostin M3 :sen pääsi helpommalla.
                        Varmasti rahallisestikkin oikea ratkaisu

                        Comment

                        • knalle-81
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2005
                          • 47
                          • suomi

                          #57
                          Juu tattista vaan! Tosiaan tuli ostettua sellanen E36 mallin M3, kun löyty todella helmi yksilö. Kauko-ohjattava webastokin löytyy, joten ei tarvitse moottoripoloista kylmänä käynnistellä.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎