Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325ia Keskuslukitus sekoilee! Vika paikallistettu ja Korjattu. Nyt toimii=)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemaristi_81
    Bimmer Rookie
    • Jan 2008
    • 117
    • Riihimäki

    e36 325ia Keskuslukitus sekoilee! Vika paikallistettu ja Korjattu. Nyt toimii=)

    Kyseessä on siis BMW e36 325ia -91 4D sedan. Eli eli... autossani joutuu aina tupla lukittamaan ovet. Ei oo mitn kaukosäädintä vaan joutuu ihan avaimella laittamaan lukkoon. Eli kun ekan kerran kääntää avaimella ovet lukkoon, ni kaikki meneekin lukkoon mutta vain noin 1 sekunniksi ja kaikki aukeavat sitten. Sitten kun lukitsee toisen kerran ni sit ne menee kiinni ja pysyykin kiinni. Sisävalot toimivat niin kuin pitääkin.Olen vaihtanut molemmat etuovien ns:mikro kytkimet (b pilareista siis), keskuslukituksen ohjausboxikin on vaihdettu, takaovien valokytkimetkin on vaihdettu, takakontin johtonippukin on uusittu/korjattu, ns:mukavuus relekkin on vaihdettu, kuljettajan puoleinen ovikin on vedetty atomeiksi mutta kun ei näy eikä kuulu mitn ongelmaa. Mistähän sitä oikeen pitäis alkaa vikaa etsimään? Kaikki lukko pesät toimivat niin kuin pitääkin. Oon voidellutkin ne. BMW:lläkään eivät osanneet auttaa asiaan... ku oon jo tehnyt kaikki mitä nekin olisivat tehneet. HELP ME!!!
    Last edited by bemaristi_81; 27-09-2008, 19:27.
  • HonSa
    Newbiemmer
    • Sep 2008
    • 25
    • Imatra

    #2
    Itelläni aika samantyylinen ongelma. Eli ovet laittaa lukkoon, niin aukeavat melkein heti perään. Mutta mulla palaa tuo apukuskin ikkunanavaus napin valo kokoajan, mutta kun laitan kuskin oven kiinni ja painan ovea kiinni ja päästän irti, niin valo sammuu ja sitten kun laitan lukkoon, niin ovet menevät lukkoon niin kuin pitääkin. Olen ihmetellyt itsekkin, että mikä mahtaa olla vikana. :think Ja autona E36 325i Sedan -91.
    Ex: E34 540iA -93
    Ex: E39 523i -97 Kashmirbeige
    Ex: VW Passat 1.8T -99
    Ex: E36 325i

    Comment

    • ruikki
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 585

      #3
      honsalla vois olla oven mikrokytkin ongelma
      !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

      Comment

      • bemaristi_81
        Bimmer Rookie
        • Jan 2008
        • 117
        • Riihimäki

        #4
        joo honsalla taitaa ollakkin mikrokytkin rikki. Kumpa olis mullakin vaan mikrokytkin rikki. Mutta kun ei niin ei. Ku mulla se heittää aina muistiin sen et jos oon vetänyt kerran napit alas... eli vaikka ku avaan ovet (ku ne on normaalisti lukossa,) ja laitan kerran lukkoon ovet tai no napit alas... ni sit ne menee vaikka kuuden tunnin päästä ekalla lukkoon... Mikä neuvoksi? AAPUVA.

        Comment

        • Arnolds
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 3308
          • Kajjjaani

          #5
          Originally posted by bemaristi_81 View Post
          Kyseessä on siis BMW e36 325ia -91 4D sedan. Eli eli... autossani joutuu aina tupla lukittamaan ovet. Ei oo mitn kaukosäädintä vaan joutuu ihan avaimella laittamaan lukkoon. Eli kun ekan kerran kääntää avaimella ovet lukkoon, ni kaikki meneekin lukkoon mutta vain noin 1 sekunniksi ja kaikki aukeavat sitten. Sitten kun lukitsee toisen kerran ni sit ne menee kiinni ja pysyykin kiinni. Sisävalot toimivat niin kuin pitääkin.Olen vaihtanut molemmat etuovien ns:mikro kytkimet (b pilareista siis), keskuslukituksen ohjausboxikin on vaihdettu, takaovien valokytkimetkin on vaihdettu, takakontin johtonippukin on uusittu/korjattu, ns:mukavuus relekkin on vaihdettu, kuljettajan puoleinen ovikin on vedetty atomeiksi mutta kun ei näy eikä kuulu mitn ongelmaa. Mistähän sitä oikeen pitäis alkaa vikaa etsimään? Kaikki lukko pesät toimivat niin kuin pitääkin. Oon voidellutkin ne. BMW:lläkään eivät osanneet auttaa asiaan... ku oon jo tehnyt kaikki mitä nekin olisivat tehneet. HELP ME!!!

          Oletkos katsonut, että takakontin keskuslukon moottori toimii?
          E34:ssa ollut myös sellasta vikaa, että tuo moottori ei pelaa, konti ei mene lukkoon ja oireet samat.
          F26 xDrive20d TwinPower

          EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

          Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

          Comment

          • HonSa
            Newbiemmer
            • Sep 2008
            • 25
            • Imatra

            #6
            Originally posted by ruikki View Post
            honsalla vois olla oven mikrokytkin ongelma
            Eli se ei siis "rekisteröi", että ovi on kunnolla kiinni ennen kuin painaa sitä?
            Ex: E34 540iA -93
            Ex: E39 523i -97 Kashmirbeige
            Ex: VW Passat 1.8T -99
            Ex: E36 325i

            Comment

            • ruikki
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 585

              #7
              niinniin. vaikka ovi on kiinni nii se ei paina sitä nappia alas. auto luulee että ovi on auki. mutta sormella nappia pijät pohjassa nii voit huijata autoa että se luulee että ovi on kiinni.
              sillä voi ainaki poissulkea sen että osat on kuluneet eivätkä paina nappia alas.
              melko varmasti kulumisesta kyse jos toimii ovea sisäänpäin painamalla
              !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

              Comment

              • bemaristi_81
                Bimmer Rookie
                • Jan 2008
                • 117
                • Riihimäki

                #8
                Originally posted by 540iAV8 View Post
                Oletkos katsonut, että takakontin keskuslukon moottori toimii?
                E34:ssa ollut myös sellasta vikaa, että tuo moottori ei pelaa, konti ei mene lukkoon ja oireet samat.


                Joo unohdin mainita että takakontin keskuslukituksenkin moottori on vaihettu. Eikä mitn hyötyä
                Last edited by bemaristi_81; 12-09-2008, 17:45.

                Comment

                • bemaristi_81
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2008
                  • 117
                  • Riihimäki

                  #9
                  btw.... tuli vaan mieleen että pitäiskö kaikkien ovien aueta samalla ku avaa takaluukunlukosta kontin auki 4d-sedanissa? Meinaan jos pitää ni mun ei ainakaan tee niin. Mutta tulipa mieleen.

                  Comment

                  • Gtr86
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2006
                    • 63
                    • Kangasniemi

                    #10
                    Originally posted by bemaristi_81 View Post
                    btw.... tuli vaan mieleen että pitäiskö kaikkien ovien aueta samalla ku avaa takaluukunlukosta kontin auki 4d-sedanissa? Meinaan jos pitää ni mun ei ainakaan tee niin. Mutta tulipa mieleen.
                    Kyllä näyttäis pomppaavan kaikki tapit pystyyn ainaki tuossa omassani...
                    Ei riemulla rajaa,
                    kun rengas palaa!

                    Comment

                    • bemaristi_81
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2008
                      • 117
                      • Riihimäki

                      #11
                      oiskohan sit ongelmaa kontinjohtojen kanssa sittenkin?
                      Last edited by bemaristi_81; 12-09-2008, 20:36.

                      Comment

                      • bemaristi_81
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2008
                        • 117
                        • Riihimäki

                        #12
                        Originally posted by Gtr86 View Post
                        Kyllä näyttäis pomppaavan kaikki tapit pystyyn ainaki tuossa omassani...


                        Onx sulla 4-ovinen malli, vai touring? Jos sulla on 4-door sedan e36 ni sit mulla on ongelma ilmeisesti siellä päin... Kiitos tiedosta
                        Last edited by bemaristi_81; 12-09-2008, 21:15.

                        Comment

                        • armageddon
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2007
                          • 443
                          • Kokkola

                          #13
                          mulla oli sama ropleema takaluukunjohtosarjas yx johto värejä en muista näin äkkinäiseltään mut selvästi murtunu...tai sit se rele, joka o takapenkin alla:think
                          ei ne tehot vaan se kuski...

                          Comment

                          • bemaristi_81
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2008
                            • 117
                            • Riihimäki

                            #14
                            Originally posted by armageddon View Post
                            mulla oli sama ropleema takaluukunjohtosarjas yx johto värejä en muista näin äkkinäiseltään mut selvästi murtunu...tai sit se rele, joka o takapenkin alla:think

                            Joo mut ku luulin korjanneeni ne mut en ilmeisesti tarpeex hyvin siis takakontin johta sarjan... Mitäh... onx e36:ssa takapenkin alla rele? Missäpäin siel? Tahtoo tietää

                            Comment

                            • bemaristi_81
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2008
                              • 117
                              • Riihimäki

                              #15
                              Originally posted by bemaristi_81 View Post
                              Kyseessä on siis BMW e36 325ia -91 4D sedan. Eli eli... autossani joutuu aina tupla lukittamaan ovet. Ei oo mitn kaukosäädintä vaan joutuu ihan avaimella laittamaan lukkoon. Eli kun ekan kerran kääntää avaimella ovet lukkoon, ni kaikki meneekin lukkoon mutta vain noin 1 sekunniksi ja kaikki aukeavat sitten. Sitten kun lukitsee toisen kerran ni sit ne menee kiinni ja pysyykin kiinni. Sisävalot toimivat niin kuin pitääkin.Olen vaihtanut molemmat etuovien ns:mikro kytkimet (b pilareista siis), keskuslukituksen ohjausboxikin on vaihdettu, takaovien valokytkimetkin on vaihdettu, takakontin johtonippukin on uusittu/korjattu, ns:mukavuus relekkin on vaihdettu, kuljettajan puoleinen ovikin on vedetty atomeiksi mutta kun ei näy eikä kuulu mitn ongelmaa. Mistähän sitä oikeen pitäis alkaa vikaa etsimään? Kaikki lukko pesät toimivat niin kuin pitääkin. Oon voidellutkin ne. BMW:lläkään eivät osanneet auttaa asiaan... ku oon jo tehnyt kaikki mitä nekin olisivat tehneet. HELP ME!!!
                              onx kellään mitn muuta hyvää tipsiä et mikä vois olla ongelmana? Ku ei tosiaan avaa mitään muuta lukkoa kuin takakontin, ku avaa takaluukun lukkopesästä. Ku johdot pitäis olla kondiksessa... siis ne mitkä menee takakonttiin. onx e36:ssa joku rele takapenkin alla ja missä siel? Auttakaa nyt hyvät ihmiset

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎