Tarkistapa se jäähdytysveden lämpötila-anturi mittaamalla. Resistanssiarvot löytyvät ehkä tältä foorumiltakin, jos ei, niin google auttaa kyllä. Hakusanaksi esim.: BMW M52 engine temp sensor, tms. Ja ainakin kaikissa autoissa, mihin tähän mennessä olen törmännyt, on eculle menevä anturi liittimeltään sininen tai vihreä ja musta sitten mittarille. Sehän selviää kokeilemalla.
Eikä käden kuuluisikaan öljyyntyä, eikä kuulu puhaltaa öljykorkin alta. Käynnin tulisi muuttua epätasaisemmaksi. Ja nythän kun otat korkin pois kone saa huohottimen kautta ilmaa ilmamassamittarin ohitse, jolloin seos menee laihalle ja eculle tuleva tieto on "väärää". Tässä syy epätasaiselle käynnille. Selvitä myös lambdan kunto, ilmamassamittarin kunto, bensansuodattimen kunto, lämpöanturit, kaasuläpän asentotunnistin(tämä voi aiheuttaa kulutusmittarin heilumista) ym. Ja tietysti johdon päässä kannattaa käyttää!
Eikä käden kuuluisikaan öljyyntyä, eikä kuulu puhaltaa öljykorkin alta. Käynnin tulisi muuttua epätasaisemmaksi. Ja nythän kun otat korkin pois kone saa huohottimen kautta ilmaa ilmamassamittarin ohitse, jolloin seos menee laihalle ja eculle tuleva tieto on "väärää". Tässä syy epätasaiselle käynnille. Selvitä myös lambdan kunto, ilmamassamittarin kunto, bensansuodattimen kunto, lämpöanturit, kaasuläpän asentotunnistin(tämä voi aiheuttaa kulutusmittarin heilumista) ym. Ja tietysti johdon päässä kannattaa käyttää!
Comment