Eli autona e36 325i -92, vaihdoin eilen vapaavirtasuodattimen eli otin vanhan suodatin kotelon irti. Semmosta olisin kysynyt kun siinä on kiinni se joku anturi tai semmonen hässäkkä eli se mihin tulee se musta letku ja lähtee musta letku johonkin, eli se anturi tulee sinne vakio ilmansuodattimen koteloon, on varmaan tarpeeks vaikeesti selitetty että mikä osa on kyseessä, mutta sitä ajattelin että mihinköhän sen nyt laittaisi kiinni? Laitoin sen siihen lähelle vaparia kiinni nippu siteellä. Mikä niinkun sen anturin merkitys on, onko hirveästi haittaa kun se ei ole nyt oikeassa paikassa kiinni. Että semmosta tällä kertaa saa nähä mitä ens kerralla
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 ilmanputsari kotelosta?
Collapse
X
-
Imuääniähän tolla saa toki... mutta teho laskee varmasti. Omassa autossani en ole kokeillut vaparia, mutta autoni penkittänyt kaveri tiesi näistä suodattimista totuudet. Monta m50-moottorilla varustettua bemaria monella eri suodattimella penkissä kokeilleena kertoi puhtaan alkuperäisen suodattimen olevan kaikista paras teho- / vääntölukemiltaan. Edes 300€ BMC:n sarjasta ei kuulemma ollut mitään hyötyä, sillä tosin teho ei kuulemma pudonnut.e46 325ci cabrio m-sport2
Ex: e46 320da touring -04
e36 325i m50b28 - No turbo shit, just shit.
e39 528ia -96
e34 525i -92
e30 320i touring -88
e36 328i coupe -97
e36 325i -91
Comment
-
-
Originally posted by Toni06 View PostNo ei se hirveästi varmaan ton auton tehoja laske vai laskeeko? :think
Toinen yhtä hyvä keino on laittaa 2 lattiamattoa päällekkäin, ettei mene kaasu pohjaan asti, ei sekään paljoa laske tehoa.Olli.
Comment
-
-
Originally posted by quisma View PostImuääniähän tolla saa toki... mutta teho laskee varmasti. Omassa autossani en ole kokeillut vaparia, mutta autoni penkittänyt kaveri tiesi näistä suodattimista totuudet. Monta m50-moottorilla varustettua bemaria monella eri suodattimella penkissä kokeilleena kertoi puhtaan alkuperäisen suodattimen olevan kaikista paras teho- / vääntölukemiltaan. Edes 300€ BMC:n sarjasta ei kuulemma ollut mitään hyötyä, sillä tosin teho ei kuulemma pudonnut.E61 525DA - 09
EX: E90 325IA -06
EX: E46 328i 4d -00
Ex: E30 318i 2d -89
~M20 STROKER CLUB LAHTI~
Comment
-
-
Originally posted by Coooper View PostMiksi näissä x-treme sarjan vakioihin perustuvissa bemareissa kuitenkin käytetään vapaavirtaus suodattimia mikäli laskevat tehoa?
Edit: Etuna tuossa vv-suodattimessa on sen pestävyys.. mikäli jotain etuja nyt haetaan.Myydään:
Uutta ja käytettyä osaa! e21, e30, e31, e32, e36, e34, e38, e46
K-S Connection
Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e91 330xd Touring
Comment
-
-
Ja tuollaisen "virityssuodattimen" hinnalla ostaa, öö, ~10kpl vakioita paperisuodattimia ja niillä varmaan suhteellisen monta rallia saa painella menemään... Ja tuskin rallihommissa tuo pestävyys ja sitäkautta rahansäästö paljoa merkkaa? Vai onko monikin niin pienellä budjetilla liikkeellä, ettei esim. joka kisaan ole vara ostaa 7e maksavaa uutta vakiosuodatinta, jos tuntuu likaantuvan niin nopeasti, että on pakko vaihtaa.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by Toni06 View PostNo ei se hirveästi varmaan ton auton tehoja laske vai laskeeko? :think325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Toni06 View PostNo ei se hirveästi varmaan ton auton tehoja laske vai laskeeko? :think
Vaparilla 191hv
Vakiofiltterillä 203,5hv
Vakiofiltteri ei ollut edes uusi/puhdas!
Boonuksena vapari laski 50nm vääntöä 3500rpm kohdalla
Juttua/dynolaput täällä foorumilla:http://www.btcf.fi/forum/showthread....t=oikeat+tehot
Comment
-
-
Okei kiitokset tiedoista, eli vaparilla ei tee hevonvittua paitsi kuuntelee imuääniä, mitä ei multakaan kuulu kun takapönttö huutaa niin vallan helvetisti, että ne niistä imuäänistä No semmosta se elämä on, aina ei voi voittaa ei edes joka kertasigpic
Nykyinen e36 325i -92
Ex: e30 320i -87
Ex: e30 316 -88
Comment
-
Comment