Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 ilmanputsari kotelosta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Toni06
    Bimmer Rookie
    • Aug 2007
    • 59
    • Lahti

    e36 ilmanputsari kotelosta?

    Eli autona e36 325i -92, vaihdoin eilen vapaavirtasuodattimen eli otin vanhan suodatin kotelon irti. Semmosta olisin kysynyt kun siinä on kiinni se joku anturi tai semmonen hässäkkä eli se mihin tulee se musta letku ja lähtee musta letku johonkin, eli se anturi tulee sinne vakio ilmansuodattimen koteloon, on varmaan tarpeeks vaikeesti selitetty että mikä osa on kyseessä, mutta sitä ajattelin että mihinköhän sen nyt laittaisi kiinni? Laitoin sen siihen lähelle vaparia kiinni nippu siteellä. Mikä niinkun sen anturin merkitys on, onko hirveästi haittaa kun se ei ole nyt oikeassa paikassa kiinni. Että semmosta tällä kertaa saa nähä mitä ens kerralla
    sigpic

    Nykyinen e36 325i -92
    Ex: e30 320i -87
    Ex: e30 316 -88
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    #2
    Miksi

    *ihmettelee kauhiast*
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • visa e36
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 753
      • Järvenpää

      #3
      Eipä ole väliä missä roikkuu. Se on kaasuläpän lämmityksen anturi. Enemmän olisit saanut rahoillesi hyötyä ostamalla vakio koteloon vapaammin hengittävän paneelin.
      Nykyiset
      -63 Pontiac Catalina convertible
      -05 E53 X5 3.0d

      Comment

      • Toni06
        Bimmer Rookie
        • Aug 2007
        • 59
        • Lahti

        #4
        En tiiäkään miksi aikani kuluks kaikkii tyhmää tulee ostettua ostin sen kaverilta parilla kympillä niin ei se silleen haittaa. Mutta kiitos tiedosta että ei ollut mikää kovin tärkeä osa.
        sigpic

        Nykyinen e36 325i -92
        Ex: e30 320i -87
        Ex: e30 316 -88

        Comment

        • quisma
          BTCF Member
          • May 2005
          • 384
          • Toijala

          #5
          Imuääniähän tolla saa toki... mutta teho laskee varmasti. Omassa autossani en ole kokeillut vaparia, mutta autoni penkittänyt kaveri tiesi näistä suodattimista totuudet. Monta m50-moottorilla varustettua bemaria monella eri suodattimella penkissä kokeilleena kertoi puhtaan alkuperäisen suodattimen olevan kaikista paras teho- / vääntölukemiltaan. Edes 300€ BMC:n sarjasta ei kuulemma ollut mitään hyötyä, sillä tosin teho ei kuulemma pudonnut.
          e46 325ci cabrio m-sport2

          Ex: e46 320da touring -04
          e36 325i m50b28 - No turbo shit, just shit.
          e39 528ia -96
          e34 525i -92
          e30 320i touring -88
          e36 328i coupe -97
          e36 325i -91

          Comment

          • Toni06
            Bimmer Rookie
            • Aug 2007
            • 59
            • Lahti

            #6
            No ei se hirveästi varmaan ton auton tehoja laske vai laskeeko? :think
            sigpic

            Nykyinen e36 325i -92
            Ex: e30 320i -87
            Ex: e30 316 -88

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              #7
              Originally posted by Toni06 View Post
              No ei se hirveästi varmaan ton auton tehoja laske vai laskeeko? :think
              hmmmm.... jos on vahva mahdollisuus,että laskee edes vähän, niin miksi tarttua moiseen.

              Toinen yhtä hyvä keino on laittaa 2 lattiamattoa päällekkäin, ettei mene kaasu pohjaan asti, ei sekään paljoa laske tehoa.
              Olli.

              Comment

              • Coooper
                BTCF Member
                • Apr 2007
                • 1623
                • Lahti

                #8
                Originally posted by quisma View Post
                Imuääniähän tolla saa toki... mutta teho laskee varmasti. Omassa autossani en ole kokeillut vaparia, mutta autoni penkittänyt kaveri tiesi näistä suodattimista totuudet. Monta m50-moottorilla varustettua bemaria monella eri suodattimella penkissä kokeilleena kertoi puhtaan alkuperäisen suodattimen olevan kaikista paras teho- / vääntölukemiltaan. Edes 300€ BMC:n sarjasta ei kuulemma ollut mitään hyötyä, sillä tosin teho ei kuulemma pudonnut.
                Miksi näissä x-treme sarjan vakioihin perustuvissa bemareissa kuitenkin käytetään vapaavirtaus suodattimia mikäli laskevat tehoa?
                E61 525DA - 09
                EX: E90 325IA -06
                EX: E46 328i 4d -00
                Ex: E30 318i 2d -89


                ~M20 STROKER CLUB LAHTI~

                Comment

                • J-Beat
                  Aluevastaava
                  • Jun 2005
                  • 3059
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Originally posted by Coooper View Post
                  Miksi näissä x-treme sarjan vakioihin perustuvissa bemareissa kuitenkin käytetään vapaavirtaus suodattimia mikäli laskevat tehoa?
                  Eikös se x-treme sarja ole vähän kuin "vaihtoehto kaveriporukan karting-illalle" ? Vai olenko käsittänyt täysin väärin? :think Ja toisaalta tuohon kysymykseesi ei varmasti tiedä muut syytä kuin x-treme racing..

                  Edit: Etuna tuossa vv-suodattimessa on sen pestävyys.. mikäli jotain etuja nyt haetaan.
                  Myydään:
                  Uutta ja käytettyä osaa! e21, e30, e31, e32, e36, e34, e38, e46

                  K-S Connection
                  Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e91 330xd Touring

                  Comment

                  • Tomba87
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 4029
                    • Imatra

                    #10
                    Originally posted by J-Beat View Post
                    Edit: Etuna tuossa vv-suodattimessa on sen pestävyys.. mikäli jotain etuja nyt haetaan.
                    Ja vakiokoteloon laitettavan "viritys"suodattimen kun pystyy myös pesemään niin se siitä.
                    Luukku auki ja risut kyytiin

                    Comment

                    • O-Peksi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2007
                      • 2775
                      • Joensuu

                      #11
                      Ja tuollaisen "virityssuodattimen" hinnalla ostaa, öö, ~10kpl vakioita paperisuodattimia ja niillä varmaan suhteellisen monta rallia saa painella menemään... Ja tuskin rallihommissa tuo pestävyys ja sitäkautta rahansäästö paljoa merkkaa? Vai onko monikin niin pienellä budjetilla liikkeellä, ettei esim. joka kisaan ole vara ostaa 7e maksavaa uutta vakiosuodatinta, jos tuntuu likaantuvan niin nopeasti, että on pakko vaihtaa.
                      ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #12
                        Originally posted by Toni06 View Post
                        No ei se hirveästi varmaan ton auton tehoja laske vai laskeeko? :think
                        Muistaakseni eräästä 328:sta tippui keskialueelta 20hp heti kättelyssä
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • mika68
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2004
                          • 1966
                          • ......

                          #13
                          Originally posted by Toni06 View Post
                          No ei se hirveästi varmaan ton auton tehoja laske vai laskeeko? :think
                          Oma ex E36 328i touring tehodynossa:
                          Vaparilla 191hv
                          Vakiofiltterillä 203,5hv

                          Vakiofiltteri ei ollut edes uusi/puhdas!
                          Boonuksena vapari laski 50nm vääntöä 3500rpm kohdalla
                          Juttua/dynolaput täällä foorumilla:http://www.btcf.fi/forum/showthread....t=oikeat+tehot

                          Comment

                          • Toni06
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2007
                            • 59
                            • Lahti

                            #14
                            Okei kiitokset tiedoista, eli vaparilla ei tee hevonvittua paitsi kuuntelee imuääniä, mitä ei multakaan kuulu kun takapönttö huutaa niin vallan helvetisti, että ne niistä imuäänistä No semmosta se elämä on, aina ei voi voittaa ei edes joka kerta
                            sigpic

                            Nykyinen e36 325i -92
                            Ex: e30 320i -87
                            Ex: e30 316 -88

                            Comment

                            • veteraaniseppo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2008
                              • 1283
                              • Hla-Sjk.

                              #15
                              kysytäänpäs sellasta, että tuleeko talvella/pakkaskeleillä onkelmia jos on tuo vapari ja se anturi siis on irrallaan. pitäisikö talveksi laittaa orkkis suodatin paikoilleen vai voiko vaparilla ja anturi irrallaan ajella myös talvisin?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎