Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 "nytkyttää" liikkeelle lähtiessä :-)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • musse67
    BTCF Member
    • Oct 2005
    • 103
    • Kymenlaakso

    E36 "nytkyttää" liikkeelle lähtiessä :-)

    Eli olis enemmänkin tommonen mekaaninen vika jossain kardaani - taka-akselisto suunnilla. Eli auto nytkyy ku mummolla joka on just ajamassa ekaa ajotuntia autokoulussa, kun lähtee liikkeelle. Onko jollain ollu samoja ongelmia ja mikä auttoi. Oma arvio et joko takakelkan ja - tai takatukivarsien puslat liian löysät tai sitte kardaanin kumilimppu aiheuttaa tommosen ihme kuminauhailmiön.
    BMW E36 320i Coupe -98
    Ford Taunus 2.0 OHC -77
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16460
    • Asikkala

    #2
    Siinähän ne tuli.

    Comment

    • musse67
      BTCF Member
      • Oct 2005
      • 103
      • Kymenlaakso

      #3
      Originally posted by jr66 View Post
      Siinähän ne tuli.
      Niimpä, mut ei viittis ihan kaikkii vaihtaa kerralla jos olis joku varma tieto
      Muuten ei ajossa tunnu et ois missään väljää, eikä montun päälläkään löytynny mitään selvää väljyyttä mistään. No, kuhan joku kertoo et mistä saa edullisimmin PU-puslia, niin vaihdan vaik ens kesänä sitten joka paikkaan...
      BMW E36 320i Coupe -98
      Ford Taunus 2.0 OHC -77

      Comment

      • Purtsi123
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2008
        • 1011
        • Kuopio

        #4
        Originally posted by musse67 View Post
        Eli olis enemmänkin tommonen mekaaninen vika jossain kardaani - taka-akselisto suunnilla. Eli auto nytkyy ku mummolla joka on just ajamassa ekaa ajotuntia autokoulussa, kun lähtee liikkeelle. Onko jollain ollu samoja ongelmia ja mikä auttoi. Oma arvio et joko takakelkan ja - tai takatukivarsien puslat liian löysät tai sitte kardaanin kumilimppu aiheuttaa tommosen ihme kuminauhailmiön.
        Samat ongelmat löytyy, mutta ei havaintookaan mistä johtuu. Kun kunnolla luistattaa kytkintä niin sillon ei kyllä nyvi. Kiinnostais itteekin missä vika. On hyvin lähellä sammua kun lähtee liikkeelle ja sit nytkyttää vähän aikaa. Vai pitääkö tässä mennä peiliin katsomaan vikaa etsiessä.
        E61 525xda -08

        Comment

        • O-Peksi
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2007
          • 2775
          • Joensuu

          #5
          Kardaanin kumilimppu jos on ratkeillut, niin se ainakin oman kokemuksen mukaan ilmenee vaan kovassa vedätyksessä. Omassa autossa esim. ykkösellä kaasupohjassa kiihdyttäessä alkoi vapista. Ja miulla on kans tuota nytkyttelyongelmaa, tosin veikkaan sen johtuvan rikkinäisestä kaksoismassavauhtipyörästä.

          Ja edittiä: Kannattaa laittaa esim. Powerflexin puslia koko kierros, omaan maksoi muistaakseni n.250e US-Partsilta ostettuna vuosi sitten. Paranee ajotuntumakin huomattavasti.
          Last edited by O-Peksi; 27-09-2008, 00:13.
          ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

          Comment

          • janne1974
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2006
            • 405
            • Kuopio

            #6
            Itsellä e39 teki/tekee samaa, eli nylkyttää kuin kiimainen koira ellei osaa luistattaa tai muuten tempaista äkäiseen liikkeelle. Vika väheni kun puhdistin tyhjäkäynti "moottorin" paskasta. Mutta ei poistunut kokonaan. Nyt oon miettinyt että voiko viallinen kaksoismassa vauhtipyörä tehdä tuota samaa oiretta.

            -Janne-
            -Janne-

            F10 535iX sedan -11
            ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
            ex. E39 528i touring -99
            ex. E36 325ia coupe -93

            Comment

            • 1349
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2006
              • 231
              • Turku

              #7
              Mulla sama homma. Ilmenee tosin vaan kylmällä ilmalla. Kesällä ei nykinyt kertaakaan mut nyt kun on tullu viileämpää niin nykii aamulla ihan vitusti. Kytkin ei oo luistanu missään vaiheessa eikä muutenkaan mitään vikaa muuta kun liikkeelle lähdössä. Eikä sillonkaan aina. :think
              E91 335i -07
              F20 118i -15

              Comment

              • Nifa
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2008
                • 292
                • Kymenlaakso™

                #8
                Samaa ongelmaa täällä ku lähtee liikkelle ni luistattaa saa ihan onnessaan. Ite ajattelin et jos kerkeis ens kuun puolesvälissä repäseen putkiston irti ja kattomaan sen kumilimpun sieltä (sen ny vois vaihtaa oli se ulkosesti kunnossa tai ei) Ja sitten sen laakerin siitä akselien välistä.
                "That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

                Comment

                • ojmichael
                  Bimmer Rookie
                  • May 2007
                  • 116
                  • Tampere

                  #9
                  Itsellä hieman samanlaisia oireita.. ja kiihdyttäessä n. 4k rpm kohdalla alkaa täristään ikävästi, eli ilmeisesti tuo kardaanin kumilimppu vaihdon tarpeessa. Onko minkälainen homma tehdä ihan kotipihassa, kun ei minkäänlaisia nostureita tms. ole? Rampit kyllä löytyy..

                  Comment

                  • jkm
                    Newbiemmer
                    • May 2007
                    • 25

                    #10
                    mulla kans nykii lähdössä. ongelma tulee aina silloin ku ajelee kylällä tai jos enemmän joutuu kytkintä polkemaan ja häviää sitte ku on taas auto jäähtyny. oon kyllä aika varma että kytkimessä vika. luistattamalla ei nyi eli eikö toi oo aika selvä homma koska eihän toi kytkimen luistattaminen vaikuta mitenkään mihinkään väljiin pusliin ja kardaanin niveliin ym.

                    Comment

                    • musse67
                      BTCF Member
                      • Oct 2005
                      • 103
                      • Kymenlaakso

                      #11
                      Originally posted by jkm View Post
                      luistattamalla ei nyi eli eikö toi oo aika selvä homma koska eihän toi kytkimen luistattaminen vaikuta mitenkään mihinkään väljiin pusliin ja kardaanin niveliin ym.
                      No kylhän se kytkimen luistattaminen just auttaa siihen et jos on puslat esim. väljät, ei siihen sillon tuu semmosta kuminauhailmiötä, mut jos äkkii nostaa kytkimen nii se väljä pusla alkaa nytkyä ees taas
                      Täytynee tosiaan vaihtaa kaikki puslat PU-pusliin niin takuulla nytkymiset häipyy, niin häipy jopa tossa mun allekirjotuksen Tanarissa
                      BMW E36 320i Coupe -98
                      Ford Taunus 2.0 OHC -77

                      Comment

                      • musse67
                        BTCF Member
                        • Oct 2005
                        • 103
                        • Kymenlaakso

                        #12
                        Originally posted by ojmichael View Post
                        Itsellä hieman samanlaisia oireita.. ja kiihdyttäessä n. 4k rpm kohdalla alkaa täristään ikävästi, eli ilmeisesti tuo kardaanin kumilimppu vaihdon tarpeessa. Onko minkälainen homma tehdä ihan kotipihassa, kun ei minkäänlaisia nostureita tms. ole? Rampit kyllä löytyy..
                        Vaihdoin kaverin E36:een sen kumilimpun muutama vuos sitten ja mul oli rasvamonttu käytös. Putkisto ainakin piti tiputtaa alas pois tieltä, keskilaakeri irrottaa ja pitiköhän myös takapäästä ottaa irti et onnistu, en enää muista ku sen verran kauan aikaa. On siin oma hommansa jos joutuu alla makaamaan, mut montun päällä/autonosturilla ihan iisi homma.
                        BMW E36 320i Coupe -98
                        Ford Taunus 2.0 OHC -77

                        Comment

                        • jkm
                          Newbiemmer
                          • May 2007
                          • 25

                          #13
                          Originally posted by musse67 View Post
                          No kylhän se kytkimen luistattaminen just auttaa siihen et jos on puslat esim. väljät, ei siihen sillon tuu semmosta kuminauhailmiötä, mut jos äkkii nostaa kytkimen nii se väljä pusla alkaa nytkyä ees taas
                          Täytynee tosiaan vaihtaa kaikki puslat PU-pusliin niin takuulla nytkymiset häipyy, niin häipy jopa tossa mun allekirjotuksen Tanarissa
                          niin siis tarkotin että mulla nykii normaali lähdössä siinä vaiheessa ku vielä luistattaa kytkintä, kun kytkin on kokonaan ylhäällä niin auto liikkuu ihan normaalisti. sitten taas ku pistää enemmän kierroksia ja siis oikeen luistattaa kytkintä niin auto lähtee ihan normaalisti eteenpäin. siis tollanen nykiminen mitä tarkotan niin kyllä oon ihan sata varma että toi kytkimen luistattaminen ei vaikuta mitenkään niihin pusliin ja niveliin ym.

                          Comment

                          • janne1974
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2006
                            • 405
                            • Kuopio

                            #14
                            Mun autoon on vaihdettu kaikki alustan osat paitsi taakse alatukivarret ja nytkytys ei muuttunut miksikään. Antaisin ääneni kytkimelle ja vauhtipyörälle. On vaan täällä suloisessa suomenmaassa niin pirun kallis remppa että taidan pakata auton laivaan ja menen saksanmaalle vaihdattamaan ne... (orkkisosilla)

                            -Janne-
                            -Janne-

                            F10 535iX sedan -11
                            ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
                            ex. E39 528i touring -99
                            ex. E36 325ia coupe -93

                            Comment

                            • O-Peksi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2007
                              • 2775
                              • Joensuu

                              #15
                              Originally posted by janne1974 View Post
                              Mun autoon on vaihdettu kaikki alustan osat paitsi taakse alatukivarret ja nytkytys ei muuttunut miksikään. Antaisin ääneni kytkimelle ja vauhtipyörälle. On vaan täällä suloisessa suomenmaassa niin pirun kallis remppa että taidan pakata auton laivaan ja menen saksanmaalle vaihdattamaan ne... (orkkisosilla)

                              -Janne-
                              No ei toi nyt niin kallis ole, että kannattaa saksaan asti suunnata. Laita tarjousta privaan, niin katsotaan teenkö sen siulle..
                              ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎