Eli olis enemmänkin tommonen mekaaninen vika jossain kardaani - taka-akselisto suunnilla. Eli auto nytkyy ku mummolla joka on just ajamassa ekaa ajotuntia autokoulussa, kun lähtee liikkeelle. Onko jollain ollu samoja ongelmia ja mikä auttoi. Oma arvio et joko takakelkan ja - tai takatukivarsien puslat liian löysät tai sitte kardaanin kumilimppu aiheuttaa tommosen ihme kuminauhailmiön.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 "nytkyttää" liikkeelle lähtiessä :-)
Collapse
X
-
Originally posted by jr66 View PostSiinähän ne tuli.
Muuten ei ajossa tunnu et ois missään väljää, eikä montun päälläkään löytynny mitään selvää väljyyttä mistään. No, kuhan joku kertoo et mistä saa edullisimmin PU-puslia, niin vaihdan vaik ens kesänä sitten joka paikkaan...BMW E36 320i Coupe -98
Ford Taunus 2.0 OHC -77
Comment
-
-
Originally posted by musse67 View PostEli olis enemmänkin tommonen mekaaninen vika jossain kardaani - taka-akselisto suunnilla. Eli auto nytkyy ku mummolla joka on just ajamassa ekaa ajotuntia autokoulussa, kun lähtee liikkeelle. Onko jollain ollu samoja ongelmia ja mikä auttoi. Oma arvio et joko takakelkan ja - tai takatukivarsien puslat liian löysät tai sitte kardaanin kumilimppu aiheuttaa tommosen ihme kuminauhailmiön.Kiinnostais itteekin missä vika. On hyvin lähellä sammua kun lähtee liikkeelle ja sit nytkyttää vähän aikaa. Vai pitääkö tässä mennä peiliin katsomaan vikaa etsiessä.
E61 525xda -08
Comment
-
-
Kardaanin kumilimppu jos on ratkeillut, niin se ainakin oman kokemuksen mukaan ilmenee vaan kovassa vedätyksessä. Omassa autossa esim. ykkösellä kaasupohjassa kiihdyttäessä alkoi vapista. Ja miulla on kans tuota nytkyttelyongelmaa, tosin veikkaan sen johtuvan rikkinäisestä kaksoismassavauhtipyörästä.
Ja edittiä: Kannattaa laittaa esim. Powerflexin puslia koko kierros, omaan maksoi muistaakseni n.250e US-Partsilta ostettuna vuosi sitten. Paranee ajotuntumakin huomattavasti.Last edited by O-Peksi; 27-09-2008, 00:13.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Itsellä e39 teki/tekee samaa, eli nylkyttää kuin kiimainen koira ellei osaa luistattaa tai muuten tempaista äkäiseen liikkeelle. Vika väheni kun puhdistin tyhjäkäynti "moottorin" paskasta. Mutta ei poistunut kokonaan. Nyt oon miettinyt että voiko viallinen kaksoismassa vauhtipyörä tehdä tuota samaa oiretta.
-Janne--Janne-
F10 535iX sedan -11
ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
ex. E39 528i touring -99
ex. E36 325ia coupe -93
Comment
-
-
Mulla sama homma. Ilmenee tosin vaan kylmällä ilmalla. Kesällä ei nykinyt kertaakaan mut nyt kun on tullu viileämpää niin nykii aamulla ihan vitusti. Kytkin ei oo luistanu missään vaiheessa eikä muutenkaan mitään vikaa muuta kun liikkeelle lähdössä. Eikä sillonkaan aina. :thinkE91 335i -07
F20 118i -15
Comment
-
-
Samaa ongelmaa täällä ku lähtee liikkelle ni luistattaa saa ihan onnessaan. Ite ajattelin et jos kerkeis ens kuun puolesvälissä repäseen putkiston irti ja kattomaan sen kumilimpun sieltä (sen ny vois vaihtaa oli se ulkosesti kunnossa tai ei) Ja sitten sen laakerin siitä akselien välistä."That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."
Comment
-
-
mulla kans nykii lähdössä. ongelma tulee aina silloin ku ajelee kylällä tai jos enemmän joutuu kytkintä polkemaan ja häviää sitte ku on taas auto jäähtyny. oon kyllä aika varma että kytkimessä vika. luistattamalla ei nyi eli eikö toi oo aika selvä homma koska eihän toi kytkimen luistattaminen vaikuta mitenkään mihinkään väljiin pusliin ja kardaanin niveliin ym.
Comment
-
-
Originally posted by jkm View Postluistattamalla ei nyi eli eikö toi oo aika selvä homma koska eihän toi kytkimen luistattaminen vaikuta mitenkään mihinkään väljiin pusliin ja kardaanin niveliin ym.
Täytynee tosiaan vaihtaa kaikki puslat PU-pusliin niin takuulla nytkymiset häipyy, niin häipy jopa tossa mun allekirjotuksen TanarissaBMW E36 320i Coupe -98
Ford Taunus 2.0 OHC -77
Comment
-
-
Originally posted by ojmichael View PostItsellä hieman samanlaisia oireita.. ja kiihdyttäessä n. 4k rpm kohdalla alkaa täristään ikävästi, eli ilmeisesti tuo kardaanin kumilimppu vaihdon tarpeessa. Onko minkälainen homma tehdä ihan kotipihassa, kun ei minkäänlaisia nostureita tms. ole? Rampit kyllä löytyy..BMW E36 320i Coupe -98
Ford Taunus 2.0 OHC -77
Comment
-
-
Originally posted by musse67 View PostNo kylhän se kytkimen luistattaminen just auttaa siihen et jos on puslat esim. väljät, ei siihen sillon tuu semmosta kuminauhailmiötä, mut jos äkkii nostaa kytkimen nii se väljä pusla alkaa nytkyä ees taas
Täytynee tosiaan vaihtaa kaikki puslat PU-pusliin niin takuulla nytkymiset häipyy, niin häipy jopa tossa mun allekirjotuksen Tanarissa
Comment
-
-
Mun autoon on vaihdettu kaikki alustan osat paitsi taakse alatukivarret ja nytkytys ei muuttunut miksikään. Antaisin ääneni kytkimelle ja vauhtipyörälle. On vaan täällä suloisessa suomenmaassa niin pirun kallis remppa että taidan pakata auton laivaan ja menen saksanmaalle vaihdattamaan ne... (orkkisosilla)
-Janne--Janne-
F10 535iX sedan -11
ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
ex. E39 528i touring -99
ex. E36 325ia coupe -93
Comment
-
-
Originally posted by janne1974 View PostMun autoon on vaihdettu kaikki alustan osat paitsi taakse alatukivarret ja nytkytys ei muuttunut miksikään. Antaisin ääneni kytkimelle ja vauhtipyörälle. On vaan täällä suloisessa suomenmaassa niin pirun kallis remppa että taidan pakata auton laivaan ja menen saksanmaalle vaihdattamaan ne... (orkkisosilla)
-Janne-ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
Comment