Originally posted by janne1974
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 "nytkyttää" liikkeelle lähtiessä :-)
Collapse
X
-
Originally posted by musse67 View PostVaihdoin kaverin E36:een sen kumilimpun muutama vuos sitten ja mul oli rasvamonttu käytös. Putkisto ainakin piti tiputtaa alas pois tieltä, keskilaakeri irrottaa ja pitiköhän myös takapäästä ottaa irti et onnistu, en enää muista ku sen verran kauan aikaa. On siin oma hommansa jos joutuu alla makaamaan, mut montun päällä/autonosturilla ihan iisi homma.
Comment
-
-
Originally posted by metanolman83 View Posteli olet tehnyt hitosti turhaa työtä. tuonhan saa vaihdettua n.15min jos on monttu tai nosturi. muistaakseni kunhan löysyttää takimmaisen laatikon pultin ja kampeaa vaan laatikkoa eteenpäin vaikka rautakangella niin pitäisi limpun lähteä..tietysti pitäähän ne rätin pultit aukoa myös ja työntää kardaani niin taakse kun menee..näin sen itse vaihdoin.
Tota kaksoismassavauhtipyörä juttua tutkiessani oon tullu siihen johtopäätökseen et tosiaan siitä vois johtuu toi nytkyttäminen
Empä oo tommoseen paskasysteemiin ennen törmännytkään noissa vanhemmissa todellisissa autoissa...BMW E36 320i Coupe -98
Ford Taunus 2.0 OHC -77
Comment
-
-
En jaksa uskoo ainakaan tässä omassa koslassa nytkytyksien johtuvan mistään puslista, kun nykäsee niin perkeleesti. Aika paljon sais välystä olla että noin nykäsis.
Eli kuvailisin tuota nykäystä näin: Ajat automaatti autoa, liikkeelle lähdettäessä lyöt kaasun pohjaan ja heti sen jälkeen käytät jarrua äkkiä pohjassa ja jatkat taas kaasulla. Voisin kuvitella että tuntuis melko samalta.
Oiskohan kytkin vaan menossa.:thinkE61 525xda -08
Comment
-
-
bmw e36 Nykimisen syy tässä.
Uskon että syynä myös muissa BMW malleissa, joissa liikkeellelähtö on vaikeaa ilman nopeuden pouvaamista/nykimistä. Tunne kuin ei osaisi käyttää kytkintä. Liitteenä kuva haitarikumesta ilmanotossa ennen ilmamassamittaria. (Osa: Rubber boot, part nro. 13711739575)
Auto lähtee liikkeelle moitteitta, kun uusin ko osan.
Liikkeellelähtö siis liikauttaa konetta ja samalla rikkinäinen haitarikumi elää jolloin rikkoutuneesta saumasta juoksee ilmaa jolloin koneen syötöpuoli sekoaa ja kone alkaa sammua. Koneen sammuessa kumi asettuu ja pitää jotenkuten ilmaa, jolloin kone lähtee taas käymään ja kierre on valmis. Kytkimen luistatus ehkäisee moottorin heiluntaa ja vältytään tapahtumalta.Last edited by mattotter; 14-01-2015, 12:19.Ex: E21 323 -80, E36 316 -98&320 -91, E39 523 -97.
Nykyinen: E82 125i -08
Comment
-
-
Joo, mul on noi kaikki letkut luultavasti sököt. Auto seisonnu nyt muutaman vuoden. Oli ehkä vajaa puolvuotta seisonnu, kun käynnistin sen ja oli hävinny tyhjäkäynti tai oli semmonen seilaava. Carsoftilla kun luin vikakoodit, niin näytti et molemmat lambdat on sököt, eli viittasi ilmavuotoihin. Täytyy keväällä ottaa tuo työn alle et saa taas pitkästä aikaa liikenteeseen. Voipi olla se tyhjäkäyntimoottorikin jumissa, mut ainakin haitariletku on murtunnu, eli uusin kaikki letkut ja tarkistan sen tyhjäkäyntimoottorin, niin katsotaan häipyykö myös tuo nykiminen millä aiheella alotin tän Topicin
Nyt kun vielä löytäis jostain Carsoftin kanssa yhteensopivan USB - Sarjaporttiadabterin, tilttas toi ikivanha läppäri missä oli sarjaportti...BMW E36 320i Coupe -98
Ford Taunus 2.0 OHC -77
Comment
-
Comment