Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 m3 3,2 ohjausvaihteen välitys ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16475
    • Asikkala

    E36 m3 3,2 ohjausvaihteen välitys ?

    Niin eli montako kierrosta laidasta laitaan ? Käynee kiinnitykseltään muihinkin e36-malleihin ?
  • f1zz
    GTi:stä tuttu
    • Sep 2003
    • 1469
    • Veikkola

    #2
    Sama hammastanko kuin 316-328, vain 3.0 m3 eroaa

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16475
      • Asikkala

      #3
      Originally posted by f1zz View Post
      Sama hammastanko kuin 316-328, vain 3.0 m3 eroaa
      Eli 3,4 kierr. kun m3 3.0 on karvan yli 3 ?

      Comment

      • jmp2002
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 5727
        • Rovaniemi

        #4
        eipäs muuten ole kun 3.25 ja m3 3.0 on kolmekierosta..
        E30 325i Touring -89
        E30 325i touring -88 m50tbo
        G20 330e M-Sport -20

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16475
          • Asikkala

          #5
          Originally posted by jmp2002 View Post
          eipäs muuten ole kun 3.25 ja m3 3.0 on kolmekierosta..
          3.2 kuitenkin hitaampi kuin 3.0 ? 3.0 tankoa olen itse hypistellyt, 3.2 välitystä en tiedä tai en tietänyt tähän asti.

          Comment

          • Mica
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 689
            • Häme

            #6
            3.2l on tuo mainittu 3.25 kierrosta. Mutta keskialue pitäisi olla nopeampi kuin 3.0l:ssa ja muissa e36:ssa. Se on ainakin itse koettu, että radalla 318is:llä joutuu kääntämään rattia enemmän.
            e36 M3 -97 "katukilpuri"
            e36 M3 -98 evo kilpuriprojekti: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=332448

            Käyttis F01 730d: http://www.btcf.fi/forum/showthread....40#post3862140

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Originally posted by Mica View Post
              3.2l on tuo mainittu 3.25 kierrosta. Mutta keskialue pitäisi olla nopeampi kuin 3.0l:ssa ja muissa e36:ssa. Se on ainakin itse koettu, että radalla 318is:llä joutuu kääntämään rattia enemmän.
              Hammastankoon muuttuvan välityksen toteuttaminen on vähintäänkin mielenkiintoinen haaste.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • Mica
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 689
                • Häme

                #8
                Originally posted by Cell View Post
                Hammastankoon muuttuvan välityksen toteuttaminen on vähintäänkin mielenkiintoinen haaste.
                Johtuu varmaankin sitten pyörien kääntyvyyden eroista. Tai sitten muissa on enemmän kierroksia kuin tuo 3.25.
                e36 M3 -97 "katukilpuri"
                e36 M3 -98 evo kilpuriprojekti: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=332448

                Käyttis F01 730d: http://www.btcf.fi/forum/showthread....40#post3862140

                Comment

                • basso72
                  BTCF Member
                  • Dec 2004
                  • 1837
                  • Ylä-Pinsiö

                  #9
                  Originally posted by Cell View Post
                  Hammastankoon muuttuvan välityksen toteuttaminen on vähintäänkin mielenkiintoinen haaste.
                  Ainakin alkupään e30:iin tuollaista oli tarjolla.
                  sigpic
                  Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                  320i -77

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #10
                    Ai muuttuvavälitteistä hammastankoa? Onkohan nyt jossain yläkerrassa oikosulku kun ei keksi heti miten tuon tekisi. Oletko varma ettei ollut muuttuvatehosteinen?
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • basso72
                      BTCF Member
                      • Dec 2004
                      • 1837
                      • Ylä-Pinsiö

                      #11
                      Originally posted by Cell View Post
                      Ai muuttuvavälitteistä hammastankoa? Onkohan nyt jossain yläkerrassa oikosulku kun ei keksi heti miten tuon tekisi. Oletko varma ettei ollut muuttuvatehosteinen?
                      Olen. Itseasiassa ratkaisu on yksinkertainen. Katsotaan,jos sais vaikka jonkun kuvan scannattua. Jännittäkää sen aikaa,kun käyn saunassa.
                      sigpic
                      Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                      320i -77

                      Comment

                      • basso72
                        BTCF Member
                        • Dec 2004
                        • 1837
                        • Ylä-Pinsiö

                        #12
                        Tuosta.
                        edit. kuva katosi.
                        Last edited by basso72; 11-11-2008, 18:52.
                        sigpic
                        Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                        320i -77

                        Comment

                        • Mica
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 689
                          • Häme

                          #13
                          No en minäkään sitten puutaheinää muistellut. Kolmelitraisen välityksen väitetään myös olevan muuttuva, välilä 15.4:1 - 19.8:1. Ja 3.2l väitetään olevan nopeampi, suhdetta ei vaan kerrota. Kirjasta on toki löytynyt asiavirheitä, ettei aivan täysin voi luottaa...
                          e36 M3 -97 "katukilpuri"
                          e36 M3 -98 evo kilpuriprojekti: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=332448

                          Käyttis F01 730d: http://www.btcf.fi/forum/showthread....40#post3862140

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            #14
                            Originally posted by Cell View Post
                            Ai muuttuvavälitteistä hammastankoa? Onkohan nyt jossain yläkerrassa oikosulku kun ei keksi heti miten tuon tekisi. Oletko varma ettei ollut muuttuvatehosteinen?
                            Tangon hammasväli on reunoilla eri kuin keskellä. Just sen verran että hampaat vielä tapaa tangon "oikein" joka asennossa.
                            Oho kaksi ehti ensin
                            Havainnollinen kuva jep:
                            Last edited by petrolhead; 01-11-2008, 00:25.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16475
                              • Asikkala

                              #15
                              Originally posted by Mica View Post
                              No en minäkään sitten puutaheinää muistellut. Kolmelitraisen välityksen väitetään myös olevan muuttuva, välilä 15.4:1 - 19.8:1. Ja 3.2l väitetään olevan nopeampi, suhdetta ei vaan kerrota. Kirjasta on toki löytynyt asiavirheitä, ettei aivan täysin voi luottaa...
                              3.2 ohjaus siis 3,25 kierr ? Meinaan että on tietoa jos sulla ko. auto on.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎