Originally posted by jr66
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		E36 m3 3,2 ohjausvaihteen välitys ?
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Juu, niin muistan mitanneeni muutamaankin kertaan. Nyt ei vaan pääse tekemään vielä viimeistä varmistusta, kun auto on muualla.e36 M3 -97 "katukilpuri"
 e36 M3 -98 evo kilpuriprojekti: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=332448
 
 Käyttis F01 730d: http://www.btcf.fi/forum/showthread....40#post3862140
 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 No kappas, lisää olis tarvittu urheilujuomaa ton keksimiseen 325i -08 325i -08
 i3 REx -17
 M5 -98 Imolarot
 535i -90 N/A project (maatumassa)
 
 Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Pitäisi ja pitäisi, miksi etk tarjoaa samaa tankoa kaikkiin malleihin paitsi 3.0 m3. Johtuisiko tuo ajossa tuntuva ero siitä että autossa on täysin eri casterkulma yms.Originally posted by Mica View Post3.2l on tuo mainittu 3.25 kierrosta. Mutta keskialue pitäisi olla nopeampi kuin 3.0l:ssa ja muissa e36:ssa. Se on ainakin itse koettu, että radalla 318is:llä joutuu kääntämään rattia enemmän.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Mutta miksi mulla e30 ei ole kun tuo n. 3.25 kierostaOriginally posted by f1zz View PostPitäisi ja pitäisi, miksi etk tarjoaa samaa tankoa kaikkiin malleihin paitsi 3.0 m3. Johtuisiko tuo ajossa tuntuva ero siitä että autossa on täysin eri casterkulma yms. E30 325i Touring -89 E30 325i Touring -89
 E30 325i touring -88 m50tbo
 G20 330e M-Sport -20
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Niinhän tuo näytti tarjoavan. Voihan se eri tosiaan tulla muualtakin, kun etupää on aika erilainen tossa. Ja varmaan sitten tuleekin...Originally posted by f1zz View PostPitäisi ja pitäisi, miksi etk tarjoaa samaa tankoa kaikkiin malleihin paitsi 3.0 m3. Johtuisiko tuo ajossa tuntuva ero siitä että autossa on täysin eri casterkulma yms.e36 M3 -97 "katukilpuri"
 e36 M3 -98 evo kilpuriprojekti: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=332448
 
 Käyttis F01 730d: http://www.btcf.fi/forum/showthread....40#post3862140
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ottaakaan poijjaat sitten huomioon että E30 ja e36 olka-akselit eroavat sitten aika hurjasti. E30 ja perus e36 (mukaanlukien 3.0 m3) o-a:ssa alapallon ja raidetangon kiinnityksen etäisyys on eri. 3.2 m3:ssa on vielä eri mitta verrattuna muihin e36:siin. Kun lyhentää alapallon ja raidetangon pään väliä ohjaus nopeutuu, ja toistepäin. Edelleen e36 hammastangot on identtisiä poislukien m3 3.0.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Yksi mahdollinen selitys kierrosmäärän eroon 316-328 malleissa on hammastangon ja raidetankojen väliin tuleva lukkoprikka. Niitä on ainakin kahta mallia. Perusversiossa on vaan prikka ja ainakin joissakin 328:ssa käytössä sellainen versio missä prikkaan on kiinnitetty jonkun millin paksuinen stoppari. Stopparin tarkoituksena on estää hammastankoa liikkumasta koko liikerataansa ja samalla estää isompi koneisissa malleissa vakiona olevien 225/55 renkaiden osuminen sisälokareihin. Samalla tietenkin myös kääntösäde suurenee hieman.-92 928 GTS
 -98 550 Maranello
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ja sehän on tuo 13: http://bmwfans.info/original/E36/Cou...2/ill-32_0630/ Kuva vaan vähän huono, ei sinne pahvilaatikkoa väliin laiteta...Originally posted by 928 GTS View PostYksi mahdollinen selitys kierrosmäärän eroon 316-328 malleissa on hammastangon ja raidetankojen väliin tuleva lukkoprikka. Niitä on ainakin kahta mallia. Perusversiossa on vaan prikka ja ainakin joissakin 328:ssa käytössä sellainen versio missä prikkaan on kiinnitetty jonkun millin paksuinen stoppari. Stopparin tarkoituksena on estää hammastankoa liikkumasta koko liikerataansa ja samalla estää isompi koneisissa malleissa vakiona olevien 225/55 renkaiden osuminen sisälokareihin. Samalla tietenkin myös kääntösäde suurenee hieman.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Mikäs hammastanko mulla sitten on tossa omassa e30? e36 325 autosta (saatto olla myös 328) sen ostin muistaakseni. Ratissa nyt kierroksia kuitenkin 3,25:think? Ainakin se kirja, missä on lueteltu kaikki bemarin 3-sarjan tekniset ominaisuudet sanoo että e36 316-325 on 3,4 kierrosta ja e36 328 3,2 kierrostaOriginally posted by f1zz View PostOttaakaan poijjaat sitten huomioon että E30 ja e36 olka-akselit eroavat sitten aika hurjasti. E30 ja perus e36 (mukaanlukien 3.0 m3) o-a:ssa alapallon ja raidetangon kiinnityksen etäisyys on eri. 3.2 m3:ssa on vielä eri mitta verrattuna muihin e36:siin. Kun lyhentää alapallon ja raidetangon pään väliä ohjaus nopeutuu, ja toistepäin. Edelleen e36 hammastangot on identtisiä poislukien m3 3.0. . .
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Juu, ja sama kirja kertoo että m3 3.2 on 2,8 kierrosta ?Originally posted by Make H. View PostMikäs hammastanko mulla sitten on tossa omassa e30? e36 325 autosta (saatto olla myös 328) sen ostin muistaakseni. Ratissa nyt kierroksia kuitenkin 3,25:think? Ainakin se kirja, missä on lueteltu kaikki bemarin 3-sarjan tekniset ominaisuudet sanoo että e36 316-325 on 3,4 kierrosta ja e36 328 3,2 kierrosta . .
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 alkuperäinen e30 ohjaus 4 kierrosta,
 e30 m3 3,5 kierrosta,
 e36 m3 3.0 3 kierrosta,
 e36 m3 3.2 3.25 kierrosta
 e36 muut 3,5 kierrosta,
 z3 2,7 kierrosta(sama suhde kuin m3 3.2 mutta pienempi liikevara)MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
 +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 328:ssa leveät kumit vakiona tai niiden alle laittamiseen on ainakin varauduttu aina jo tehtaan hihnalla joten nuo blokkipalat asennettuna hammastangon päihin. Näin ollen liikerata laidasta laitaan on pienempi vaikka kyseessä on 1:1 sama hammastanko kun muissakin. Siitä tuo ero, tod.näk.-92 928 GTS
 -98 550 Maranello
 Comment
 . Ja edelleen oon sitä mieltä että e36 328:ssa on nopeempi ohjaus kuin pienempikoneisissa, mutta tietoni perustuvat vain tuohon kirjaan, joka voi tietysti valehdella
. Ja edelleen oon sitä mieltä että e36 328:ssa on nopeempi ohjaus kuin pienempikoneisissa, mutta tietoni perustuvat vain tuohon kirjaan, joka voi tietysti valehdella
Comment