Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 m3 3,2 ohjausvaihteen välitys ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mica
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 689
    • Häme

    #16
    Originally posted by jr66 View Post
    3.2 ohjaus siis 3,25 kierr ? Meinaan että on tietoa jos sulla ko. auto on.
    Juu, niin muistan mitanneeni muutamaankin kertaan. Nyt ei vaan pääse tekemään vielä viimeistä varmistusta, kun auto on muualla.
    e36 M3 -97 "katukilpuri"
    e36 M3 -98 evo kilpuriprojekti: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=332448

    Käyttis F01 730d: http://www.btcf.fi/forum/showthread....40#post3862140

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #17
      No kappas, lisää olis tarvittu urheilujuomaa ton keksimiseen
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • jmp2002
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 5727
        • Rovaniemi

        #18
        itselläni on kans mutta tosin e30 alla.,..
        E30 325i Touring -89
        E30 325i touring -88 m50tbo
        G20 330e M-Sport -20

        Comment

        • f1zz
          GTi:stä tuttu
          • Sep 2003
          • 1469
          • Veikkola

          #19
          Originally posted by Mica View Post
          3.2l on tuo mainittu 3.25 kierrosta. Mutta keskialue pitäisi olla nopeampi kuin 3.0l:ssa ja muissa e36:ssa. Se on ainakin itse koettu, että radalla 318is:llä joutuu kääntämään rattia enemmän.
          Pitäisi ja pitäisi, miksi etk tarjoaa samaa tankoa kaikkiin malleihin paitsi 3.0 m3. Johtuisiko tuo ajossa tuntuva ero siitä että autossa on täysin eri casterkulma yms.

          Comment

          • jmp2002
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 5727
            • Rovaniemi

            #20
            Originally posted by f1zz View Post
            Pitäisi ja pitäisi, miksi etk tarjoaa samaa tankoa kaikkiin malleihin paitsi 3.0 m3. Johtuisiko tuo ajossa tuntuva ero siitä että autossa on täysin eri casterkulma yms.
            Mutta miksi mulla e30 ei ole kun tuo n. 3.25 kierosta
            E30 325i Touring -89
            E30 325i touring -88 m50tbo
            G20 330e M-Sport -20

            Comment

            • Make H.
              BTCF Member
              • Jul 2006
              • 1278
              • Kokkola

              #21
              Originally posted by f1zz View Post
              Sama hammastanko kuin 316-328, vain 3.0 m3 eroaa
              Ei ihan noinkaan, 316-325 hammastangon välitys ratin kierroksina linkusta linkkuun 3,4 ja 328 3,2 kierrosta. Itsellä e30 alla e36 hammastanko ja todennäköisesti e36 328 mallista, koska kierroksia 3,25.

              Comment

              • Mica
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 689
                • Häme

                #22
                Originally posted by f1zz View Post
                Pitäisi ja pitäisi, miksi etk tarjoaa samaa tankoa kaikkiin malleihin paitsi 3.0 m3. Johtuisiko tuo ajossa tuntuva ero siitä että autossa on täysin eri casterkulma yms.
                Niinhän tuo näytti tarjoavan. Voihan se eri tosiaan tulla muualtakin, kun etupää on aika erilainen tossa. Ja varmaan sitten tuleekin...
                e36 M3 -97 "katukilpuri"
                e36 M3 -98 evo kilpuriprojekti: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=332448

                Käyttis F01 730d: http://www.btcf.fi/forum/showthread....40#post3862140

                Comment

                • f1zz
                  GTi:stä tuttu
                  • Sep 2003
                  • 1469
                  • Veikkola

                  #23
                  Ottaakaan poijjaat sitten huomioon että E30 ja e36 olka-akselit eroavat sitten aika hurjasti. E30 ja perus e36 (mukaanlukien 3.0 m3) o-a:ssa alapallon ja raidetangon kiinnityksen etäisyys on eri. 3.2 m3:ssa on vielä eri mitta verrattuna muihin e36:siin. Kun lyhentää alapallon ja raidetangon pään väliä ohjaus nopeutuu, ja toistepäin. Edelleen e36 hammastangot on identtisiä poislukien m3 3.0.

                  Comment

                  • 928 GTS
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 1559
                    • Helsinki

                    #24
                    Yksi mahdollinen selitys kierrosmäärän eroon 316-328 malleissa on hammastangon ja raidetankojen väliin tuleva lukkoprikka. Niitä on ainakin kahta mallia. Perusversiossa on vaan prikka ja ainakin joissakin 328:ssa käytössä sellainen versio missä prikkaan on kiinnitetty jonkun millin paksuinen stoppari. Stopparin tarkoituksena on estää hammastankoa liikkumasta koko liikerataansa ja samalla estää isompi koneisissa malleissa vakiona olevien 225/55 renkaiden osuminen sisälokareihin. Samalla tietenkin myös kääntösäde suurenee hieman.
                    -92 928 GTS
                    -98 550 Maranello

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16460
                      • Asikkala

                      #25
                      Originally posted by 928 GTS View Post
                      Yksi mahdollinen selitys kierrosmäärän eroon 316-328 malleissa on hammastangon ja raidetankojen väliin tuleva lukkoprikka. Niitä on ainakin kahta mallia. Perusversiossa on vaan prikka ja ainakin joissakin 328:ssa käytössä sellainen versio missä prikkaan on kiinnitetty jonkun millin paksuinen stoppari. Stopparin tarkoituksena on estää hammastankoa liikkumasta koko liikerataansa ja samalla estää isompi koneisissa malleissa vakiona olevien 225/55 renkaiden osuminen sisälokareihin. Samalla tietenkin myös kääntösäde suurenee hieman.
                      Ja sehän on tuo 13: http://bmwfans.info/original/E36/Cou...2/ill-32_0630/ Kuva vaan vähän huono, ei sinne pahvilaatikkoa väliin laiteta...

                      Comment

                      • Make H.
                        BTCF Member
                        • Jul 2006
                        • 1278
                        • Kokkola

                        #26
                        Originally posted by f1zz View Post
                        Ottaakaan poijjaat sitten huomioon että E30 ja e36 olka-akselit eroavat sitten aika hurjasti. E30 ja perus e36 (mukaanlukien 3.0 m3) o-a:ssa alapallon ja raidetangon kiinnityksen etäisyys on eri. 3.2 m3:ssa on vielä eri mitta verrattuna muihin e36:siin. Kun lyhentää alapallon ja raidetangon pään väliä ohjaus nopeutuu, ja toistepäin. Edelleen e36 hammastangot on identtisiä poislukien m3 3.0.
                        Mikäs hammastanko mulla sitten on tossa omassa e30? e36 325 autosta (saatto olla myös 328) sen ostin muistaakseni. Ratissa nyt kierroksia kuitenkin 3,25:think? Ainakin se kirja, missä on lueteltu kaikki bemarin 3-sarjan tekniset ominaisuudet sanoo että e36 316-325 on 3,4 kierrosta ja e36 328 3,2 kierrosta .

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16460
                          • Asikkala

                          #27
                          Originally posted by Make H. View Post
                          Mikäs hammastanko mulla sitten on tossa omassa e30? e36 325 autosta (saatto olla myös 328) sen ostin muistaakseni. Ratissa nyt kierroksia kuitenkin 3,25:think? Ainakin se kirja, missä on lueteltu kaikki bemarin 3-sarjan tekniset ominaisuudet sanoo että e36 316-325 on 3,4 kierrosta ja e36 328 3,2 kierrosta .
                          Juu, ja sama kirja kertoo että m3 3.2 on 2,8 kierrosta ?

                          Comment

                          • zJark
                            BTCF Member
                            • Sep 2005
                            • 740
                            • Ylöjärvi

                            #28
                            alkuperäinen e30 ohjaus 4 kierrosta,
                            e30 m3 3,5 kierrosta,
                            e36 m3 3.0 3 kierrosta,
                            e36 m3 3.2 3.25 kierrosta
                            e36 muut 3,5 kierrosta,
                            z3 2,7 kierrosta(sama suhde kuin m3 3.2 mutta pienempi liikevara)
                            MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                            +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                            Comment

                            • Make H.
                              BTCF Member
                              • Jul 2006
                              • 1278
                              • Kokkola

                              #29
                              Originally posted by zJark View Post
                              alkuperäinen e30 ohjaus 4 kierrosta,
                              Nusnus, 3,9 kierrosta. Ja edelleen oon sitä mieltä että e36 328:ssa on nopeempi ohjaus kuin pienempikoneisissa, mutta tietoni perustuvat vain tuohon kirjaan, joka voi tietysti valehdella

                              Comment

                              • 928 GTS
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2006
                                • 1559
                                • Helsinki

                                #30
                                328:ssa leveät kumit vakiona tai niiden alle laittamiseen on ainakin varauduttu aina jo tehtaan hihnalla joten nuo blokkipalat asennettuna hammastangon päihin. Näin ollen liikerata laidasta laitaan on pienempi vaikka kyseessä on 1:1 sama hammastanko kun muissakin. Siitä tuo ero, tod.näk.
                                -92 928 GTS
                                -98 550 Maranello

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎