Eli kuukausi takaperin auton käynti muuttui täysin yllättäin erittäin karkeaksi ja konehuoneesta kantautui voimakas kalkatus, aivan kuin venttiilikoneisto pitäisi äänen. Vikaa tutkittuamme tulimme siihen lopputulokseen, että vaihdamme hydrauliset venttiilinostimet. Tein homman vihdoin tänään auton seistyä kk tallissa, mutta eipä auttanut nostinten vaihto.
Auto käy siis edelleen tyhjää erittäin karkeasti ja klonksotus/kalkatus kuuluu selvästi konehuoneesta, mielestäni edestäpäin katsottuna koneen oikealta puolelta eli imusarjan ja ruiskupumpun puolelta. Löytyykö siis ehdotuksia vian suhteen?
Oma arvaukseni kohdistuu dieselpumppuun, olisikohan se menossa? Ajettu n. 270 tkm eli sekin lienee mahdollista. Oire ei vain oikein tunnu oikealta, vai olenko väärässä? Mietin myös, että olisiko ajoitus voinut mennä pahasti pieleen ihan kesken ajon?
Auttakaa viisaammat, ei viitsisi arvuuttelemalla vaihtaa isoa määrää kalliita osia.
Auto käy siis edelleen tyhjää erittäin karkeasti ja klonksotus/kalkatus kuuluu selvästi konehuoneesta, mielestäni edestäpäin katsottuna koneen oikealta puolelta eli imusarjan ja ruiskupumpun puolelta. Löytyykö siis ehdotuksia vian suhteen?
Oma arvaukseni kohdistuu dieselpumppuun, olisikohan se menossa? Ajettu n. 270 tkm eli sekin lienee mahdollista. Oire ei vain oikein tunnu oikealta, vai olenko väärässä? Mietin myös, että olisiko ajoitus voinut mennä pahasti pieleen ihan kesken ajon?
Auttakaa viisaammat, ei viitsisi arvuuttelemalla vaihtaa isoa määrää kalliita osia.
Comment