Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325 tds -käyntiongelma, apua kaivataan VIKA LÖYDETTY!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • biiemdabljuu
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 156

    E36 325 tds -käyntiongelma, apua kaivataan VIKA LÖYDETTY!!!

    Eli kuukausi takaperin auton käynti muuttui täysin yllättäin erittäin karkeaksi ja konehuoneesta kantautui voimakas kalkatus, aivan kuin venttiilikoneisto pitäisi äänen. Vikaa tutkittuamme tulimme siihen lopputulokseen, että vaihdamme hydrauliset venttiilinostimet. Tein homman vihdoin tänään auton seistyä kk tallissa, mutta eipä auttanut nostinten vaihto.

    Auto käy siis edelleen tyhjää erittäin karkeasti ja klonksotus/kalkatus kuuluu selvästi konehuoneesta, mielestäni edestäpäin katsottuna koneen oikealta puolelta eli imusarjan ja ruiskupumpun puolelta. Löytyykö siis ehdotuksia vian suhteen?

    Oma arvaukseni kohdistuu dieselpumppuun, olisikohan se menossa? Ajettu n. 270 tkm eli sekin lienee mahdollista. Oire ei vain oikein tunnu oikealta, vai olenko väärässä? Mietin myös, että olisiko ajoitus voinut mennä pahasti pieleen ihan kesken ajon?

    Auttakaa viisaammat, ei viitsisi arvuuttelemalla vaihtaa isoa määrää kalliita osia.
    Last edited by biiemdabljuu; 12-11-2008, 21:42.
    "Elämä on, rahalla saa ja bemarilla pääsee"
  • Shadow-line
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 245
    • Pirkanmaa

    #2
    Originally posted by biiemdabljuu View Post
    Eli kuukausi takaperin auton käynti muuttui täysin yllättäin erittäin karkeaksi ja konehuoneesta kantautui voimakas kalkatus, aivan kuin venttiilikoneisto pitäisi äänen. Vikaa tutkittuamme tulimme siihen lopputulokseen, että vaihdamme hydrauliset venttiilinostimet. Tein homman vihdoin tänään auton seistyä kk tallissa, mutta eipä auttanut nostinten vaihto.

    Auto käy siis edelleen tyhjää erittäin karkeasti ja klonksotus/kalkatus kuuluu selvästi konehuoneesta, mielestäni edestäpäin katsottuna koneen oikealta puolelta eli imusarjan ja ruiskupumpun puolelta. Löytyykö siis ehdotuksia vian suhteen?

    Oma arvaukseni kohdistuu dieselpumppuun, olisikohan se menossa? Ajettu n. 270 tkm eli sekin lienee mahdollista. Oire ei vain oikein tunnu oikealta, vai olenko väärässä? Mietin myös, että olisiko ajoitus voinut mennä pahasti pieleen ihan kesken ajon?

    Auttakaa viisaammat, ei viitsisi arvuuttelemalla vaihtaa isoa määrää kalliita osia.
    Esiintyykö "oire" kylmänä/kuumana/sekä että, entä miten kierrosluvuilla? Öljynpaine ok?

    Pumpun ajoitus väärässä, tosin sekin pitäisi jossainmäärin säätyä "automaattisesti"???
    Onko kulutus, käyntiinlähtö, kulku normaalit?

    Comment

    • kaitsute
      Bimmer Rookie
      • May 2006
      • 79

      #3
      Helpoimmasta vois aloittaa eli veikkaisin että ennakko pielessä ja menee sähkövian puolelle.

      Seuraileppas pumpulta lähteviä piuhoja koneen kyljessä olevaan muovikoteloon ja sieltä edelleen koneen takapäästä koriin.
      Liittimet auki ja puhdistus sekä voitelu.

      Tarkastaisin myös ne piuhat sieltä koneen kyljessä olevasta kaapelikourusta ettei vaan olisi oikosulkua.

      Imusarjan irroitukseenhan ei mee ku muutama minuutti, mutta helpottaa hommaa huomattavasti.
      Imusarjan tiivisteet kannattaa hommata ( noin 7 eur yht.)

      Tuokin http://bmwfans.info/original/E34/Lim...1/ill-11_1454/ voisi aiheuttaa moisen.

      Comment

      • biiemdabljuu
        Bimmer Rookie
        • Apr 2007
        • 156

        #4
        Originally posted by Shadow-line View Post
        Esiintyykö "oire" kylmänä/kuumana/sekä että, entä miten kierrosluvuilla? Öljynpaine ok?

        Pumpun ajoitus väärässä, tosin sekin pitäisi jossainmäärin säätyä "automaattisesti"???
        Onko kulutus, käyntiinlähtö, kulku normaalit?
        En ole viitsinyt paljon autoa ajella, mutta oire esiintyy kokoajan, kylmänä ja kuumana. Öljynpaine ok, käytetty myös ilman venttiilikoppaa ja tavara liikkuu kyllä eikä valot varoittele ainakaan.

        Kulutusta en ole pystynyt toteamaan koska ääni on tosiaan niin paha, ettei viitsi ajaa. Tehot on hukassa, käyntiin lähtee kyllä ihan normaalisti.
        "Elämä on, rahalla saa ja bemarilla pääsee"

        Comment

        • biiemdabljuu
          Bimmer Rookie
          • Apr 2007
          • 156

          #5
          Originally posted by kaitsute View Post
          Helpoimmasta vois aloittaa eli veikkaisin että ennakko pielessä ja menee sähkövian puolelle.

          Seuraileppas pumpulta lähteviä piuhoja koneen kyljessä olevaan muovikoteloon ja sieltä edelleen koneen takapäästä koriin.
          Liittimet auki ja puhdistus sekä voitelu.

          Tarkastaisin myös ne piuhat sieltä koneen kyljessä olevasta kaapelikourusta ettei vaan olisi oikosulkua.

          Imusarjan irroitukseenhan ei mee ku muutama minuutti, mutta helpottaa hommaa huomattavasti.
          Imusarjan tiivisteet kannattaa hommata ( noin 7 eur yht.)

          Tuokin http://bmwfans.info/original/E34/Lim...1/ill-11_1454/ voisi aiheuttaa moisen.
          Imusarjan jo irroittelinkin ja katson huomenna piuhat, kiitos vinkistä. Vaihdan tiivisteet samalla.

          Mitä eritoten meinasit antamassasi linkistä, sieltä kun avautuu kuva koko jakopäästä?
          "Elämä on, rahalla saa ja bemarilla pääsee"

          Comment

          • kaitsute
            Bimmer Rookie
            • May 2006
            • 79

            #6
            Ketjun laahaimet saattaa ääntää, ja on eräästä yksilöstä jopa puuttunut palanen laahainta, mutta se olikin vaan yksi tapaus.

            Comment

            • ockelbo4500
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 923
              • Sotkamo--Oulu

              #7
              Jos ääni muuttui yllättäen niin epäilisin että joko on pumppu ollut löysällä ja päässyt ajoitus muuttumaan tai sitten jako hypännyt hampaalla kuten itellä kävi(tosin ei kyllä lähtenyt enää käymään ilman ajoituksen säätöä toiseen äärilaitaan).
              Tosin jos lähtee edelleen käymään yhtä hyvin kuin ennen ääntä, niin vika lienee jossain muualla. Ehkäpä ketjunkiristin hajoamassa ja ketju rollottaa löysällä(ja ajoitus seilaa koko ajan).
              BMW E84 X1 18dXdrive -14

              Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
              Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
              Ex, E46 320 d Touring -01
              Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

              Comment

              • biiemdabljuu
                Bimmer Rookie
                • Apr 2007
                • 156

                #8
                Originally posted by kaitsute View Post
                Ketjun laahaimet saattaa ääntää, ja on eräästä yksilöstä jopa puuttunut palanen laahainta, mutta se olikin vaan yksi tapaus.
                Ääni on sen verran paha että en usko laahaimen aiheuttavan moista. Mutta pitää tarkastaa jos ei muuta löydy.
                "Elämä on, rahalla saa ja bemarilla pääsee"

                Comment

                • jannel
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2002
                  • 283

                  #9
                  Otappa kokeeksi alipainepumppu pois pelistä. Se mokkula kannen etupäässä mitä nokka-akseli pyörittää. Niitäkin on särkynyt!

                  Comment

                  • biiemdabljuu
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2007
                    • 156

                    #10
                    Venttiilivaurio

                    Eli vika diagnosoitu ja kyseessä on kuutospytyn pakoventtiilin palaminen, mahdollisesti jopa paloja irronnut. Eli kalliiksi tulee...ja merkki vaihtuu. Kansi ei ole vielä irti, joten kaikki mahdolliset vauriot/viat ei ole vielä selvillä.

                    Jos jollakin lojuu nurkassa ehjä kansi ja haluat siitä luopua ja harjoittaa samalla hyväntekeväisyyttä, ota yhteyttä. Kyseessähän on e36 325 TDS vm. 96 ja ajettu rapiat 270 tkm. Puh. 0504119801
                    "Elämä on, rahalla saa ja bemarilla pääsee"

                    Comment

                    • biiemdabljuu
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2007
                      • 156

                      #11
                      Kutospytystä meni männänrenkaat

                      Originally posted by biiemdabljuu View Post
                      Eli kuukausi takaperin auton käynti muuttui täysin yllättäin erittäin karkeaksi ja konehuoneesta kantautui voimakas kalkatus, aivan kuin venttiilikoneisto pitäisi äänen. Vikaa tutkittuamme tulimme siihen lopputulokseen, että vaihdamme hydrauliset venttiilinostimet. Tein homman vihdoin tänään auton seistyä kk tallissa, mutta eipä auttanut nostinten vaihto.

                      Auto käy siis edelleen tyhjää erittäin karkeasti ja klonksotus/kalkatus kuuluu selvästi konehuoneesta, mielestäni edestäpäin katsottuna koneen oikealta puolelta eli imusarjan ja ruiskupumpun puolelta. Löytyykö siis ehdotuksia vian suhteen?

                      Oma arvaukseni kohdistuu dieselpumppuun, olisikohan se menossa? Ajettu n. 270 tkm eli sekin lienee mahdollista. Oire ei vain oikein tunnu oikealta, vai olenko väärässä? Mietin myös, että olisiko ajoitus voinut mennä pahasti pieleen ihan kesken ajon?

                      Auttakaa viisaammat, ei viitsisi arvuuttelemalla vaihtaa isoa määrää kalliita osia.
                      Eli kaikki arvaukset meni pieleen ja kannen avattuani edessäni oli todella surullinen näky. Kutospytyn männässä halkeampia ja alumiinitohjoa männänpäällä ja palotilan seinämillä. Venttiilit näyttää olevan kunnossa. Ei muuta kuin kone vaihtoon...TARJOTKAA SIIS 2,5 tds konetta, miellellään alle 25o tkm ajettuja.
                      "Elämä on, rahalla saa ja bemarilla pääsee"

                      Comment

                      • kaitsute
                        Bimmer Rookie
                        • May 2006
                        • 79

                        #12
                        Onko selvinnyt mistä vika johtui ?
                        Männän öljyjäähdytys suuttimessa vikaa ?

                        Comment

                        • Yltti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 2792
                          • Kuopio suamen texas

                          #13
                          Epäilisin että suutin holkki irronnut ja tippunut männän päälle....
                          1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
                          F10 525d Xdrive comfort sitte
                          Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
                          www.rotator.fi

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎