Originally posted by JH.
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		E36 328i tyhjäkäynti "pätkii"
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tulipas tehtyä liian hätäinen johtopäätös. Vika jatkuu edelleen ja on itse asiassa pahentunut. Auto lienee ollut tuossa aiemmin testaillessa jo jonkin verran jäähtynyt, koska alustavasti näyttää ilmenevän vain lämpimänä. Tänään reippaamman ajon jälkeen pätkiminen oli jatkuvaa ja sitä ilmeni n. 5 sekunnin välein. Täytyy jatkaa vianetsintää kun muilta kiireiltä kerkiää.
 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Originally posted by JH. View PostTulipas tehtyä liian hätäinen johtopäätös. Vika jatkuu edelleen ja on itse asiassa pahentunut. Auto lienee ollut tuossa aiemmin testaillessa jo jonkin verran jäähtynyt, koska alustavasti näyttää ilmenevän vain lämpimänä. Tänään reippaamman ajon jälkeen pätkiminen oli jatkuvaa ja sitä ilmeni n. 5 sekunnin välein. Täytyy jatkaa vianetsintää kun muilta kiireiltä kerkiää.
 nokka-akselin anturi?:think/// M G30 530e
 
 /// M E30 325i
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Pitkään on tapeltu ja auton kiukuttelu pahentunut. lähes kaikki on käyty läpi. Välillä on on ollut niin huonona että valoihin pysähtyessä kierrokset menneet nollille ja auto sammunut.Originally posted by full View PostItse olen hieman vastaavan pätkimisongelman kanssa tapellut mutta nyt alkaa helpottamaan. Ensimäisenä toki kaikki huohotusletkut ja separaattori kuntoon, sitten vaihdettiin lasittunut venakopantiiviste ja tulpat.
 
 Nämä ongelmat lopettivat savutuksen koneesta täysin, tyhjäkäynti ei heijaa niin paljoa ja vastaa kaasuun paljon paremmin kun ei ole imuvuotoja.. mahdollisesti myös sammui valoihin.
 
 vielä jäi hieman röpötystä ja matala tyhjäkäynti. kävin starttipilotilla letkut ja putket läpi mutta ei mitään, IMM on myös vaihdettu vuosi sitten joten en sitä tohtinut epäillä syypääksi. Laitoin sormen siihen IMM kannen päälle jossa on nuolen kuva ja painoin alaspäin. Huomasin että tyhjäkäynti muuttui normaaliksi. Ei muutakuin kansi auki varovasti(4 kohtaa reunoilta kiinni silikonilla) pyyhin kaiken paskan ja pölyn pois ja vielä painoin varovasti juotettuja johtoja alaspäin kun näyttivät olevan niin ylhäällä että saattavat ottaa siihen kanteen kiinni. pikaliimaa hieman reunoille ja kansi kiinni. Nyt on toiminut hienosti 
 
 Tänään vihdoin vein vikakoodinlukuun ja olihan siellä jos jonkinlaista vikakoodia mutta ei luotettavia koska kaikkee on räpelletty auton käydessä. nollattiin ja heitin lenkin.. ei sähkömies ehtinyt juuri sillähetkellä uudestaan ottamaan vikakoodia joten ajoin kotia ja rupesin taas ihmettelemään konehuonetta. päästelin starttipilottia separaattorille ja ihmettelin että eihän sen pitäisi vuotaa noin. purkuun ja aukasin kotelon separaattorista. eipä ihme että kone käy perseelleen kun kalvossa 1.5cm halkasijalta reikä. Muistin että ukon autosta vaihdettiin separaattori joka avattiin vasta uuden hommauksen jälkeen ja todettiin se ehjäksi -> paikalleen ja nyt kone pelaa hienosti. Ihmettelen vain miten lähes uusi separaattori voi noin revetä.
 
 Laitoinpahan samalla suuttimienpuhdistusaineet tankkiin joten seurataan ja katsellaan rauhaksiin 
 
 EDIT: 2000km takana ja oireet poistuneet täysin. tehotkin löytyivät jälleen joten kaikki hyvin Last edited by full; 07-07-2011, 21:52.BMW M535iA -86 Last edited by full; 07-07-2011, 21:52.BMW M535iA -86
 Volvo V90 -18
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Nostetaas vähän tämä kun itsellä on pieniä ongelmia tyhjäkäynnissä.
 
 Silloin tällöin (yleensä kun moottori on lämmin) tyhjäkäynti saattaa pysähtyessä valoihin ruveta hyppimään n. 1000 rpm ja sitten takaisin ~700 ja sitten taas tuhat. Ihan kuin kaasua pumppaisi. Onko mitään hajua mistä saattais johtua?'95 E36 328i Sedan
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Kuulostaa ihan imuvuodolta.
 Instagram, YouTube kanava
 ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Oolrait niin se vois olla. Mitään vinkkiä mistä tätä lähtis tarkemmin analysoimaan/fiksaamaan? Oon kohtuu noobi autojen korjauksessa mutta jonkunlaisilla ohjeilla ja neuvoilla onnistuu yks jos toinenkin asia. Edit googlauksen jälkeen: Eli ilmeisesti jarrunputsausspraytä suihkuttelee eri puolille imusarjaa ja vakuumiletkuja niin pitäis muuttua tyhjäkäynnin jos osuu siihen kohtaan missä vuotaa? Edit2: siellähän se oli stickynä heti E36 alueen alussaOriginally posted by Pazi88 View PostKuulostaa ihan imuvuodolta.
 
 Toinen varmaan mikä vois auttaa on ilmamassa-anturin puhdistus? Sopiiko tuohonkin jarrunpuhdistaja vai suosiolla vaan käyttötarkoitukseen tehty spray? Vähän ristiriitaista tietoa löytyy.Last edited by Laquel; 05-12-2016, 10:44.'95 E36 328i Sedan
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Päivitetään tilannetta sen verran että ilmamassa-anturin putsaus (CRC:n siihen tarkoitetulla aineella) auttoi jonkun verran mutta vieläkin valoihin pysähtyessä kierrokset välillä heijaa eli varmaan sitten sielä on imuvuotoa.
 
 Letkut näytti ja tuntui päällisin puolin ihan hyvältä mitä nyt yksi alempana oleva näytti siltä että siinä oli jotain teippiä laitettu eli se voisi hyvin olla syyllinen. Toki tuo on muutenkin silmillä aika vaikea todeta kun ei se isoa vuotoa vaadi kuitenkaan.
 
 Ennen tuon IM-anturin putsausta tein myös sellaisen havainnon että kun kytki ilmastoinnin pois niin auto kokonaan stögäs välillä kun hidasti valoihin ja painoi kytkimen pohjaan. Kierroksen vaan laski sen verran.'95 E36 328i Sedan
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Kannattaa tarkistaa se imuvuoto irrottamalla letkuhässäkkä. Otat pari klemmaria auki, ei mene kuin muutama minuutti. Siellä on lähes 100% varmuudella imuvuoto, koska jotain teippailujakin on näkyvissä.Originally posted by Laquel View PostPäivitetään tilannetta sen verran että ilmamassa-anturin putsaus (CRC:n siihen tarkoitetulla aineella) auttoi jonkun verran mutta vieläkin valoihin pysähtyessä kierrokset välillä heijaa eli varmaan sitten sielä on imuvuotoa.
 
 Letkut näytti ja tuntui päällisin puolin ihan hyvältä mitä nyt yksi alempana oleva näytti siltä että siinä oli jotain teippiä laitettu eli se voisi hyvin olla syyllinen. Toki tuo on muutenkin silmillä aika vaikea todeta kun ei se isoa vuotoa vaadi kuitenkaan.
 
 Ennen tuon IM-anturin putsausta tein myös sellaisen havainnon että kun kytki ilmastoinnin pois niin auto kokonaan stögäs välillä kun hidasti valoihin ja painoi kytkimen pohjaan. Kierroksen vaan laski sen verran.
 
 Ilmastointi päällä moottorinohjaus korottaa tyhjäkäyntiä hieman, joten se voi vähän vaikuttaa tyhjäkäynnillä oleviin imuvuodon oireisiin.
 Comment
Comment