Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36: Päästöt alas Masinolilla?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nut
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 1613
    • Vaasa/Kauhajoki

    #16
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Niin meneekin. E34 ja e36 M50 koneisissa on päästö ongelmia, en tiedä mistä johtuu. Kai se kun on 300tkm ajettu ja jokainen 24 venttiilistä hiukan vuotaa niin sotkee päästöjä. Katit palaneet tyhjiksi vuosien saatossa, turha vaihtaa 80€ kattia kun 10€ alkoholillakin leima irtoaa...
    Huollon puutteesta se johtuu. Puolat, massamittari, lambda ja imuvuodot kuriin niin menee M50 katsastusrajoihin melkein ilman katteja putkessa, myös 300 tkm ajettuna ja ilman masinooleja tankissa.
    BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

    Comment

    • Rocla
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 7692
      • Kajaani

      #17
      Originally posted by Bmw Master View Post
      Katsastusmiehet monesti manaa kun katit on niin kaukana (e34:ssa keskellä auto), ettei ne kuumene lyhyellä ajolla. Jos viskaali ei jaksa ajaa pihaa ympäri hetken aikaa niin leima jää saamatta.
      No päästömittaus on joissain paikoissa halvempi kuin konttorilla+ niissä paikoissa saa ihan rauhassa itse ajaa moottorinsa+kattinsa juuri sen lämpöiseksi kuin haluaa.

      Vertaus 15v ja 20v auton välillä lienee aika ontuva, muistetaan nyt kuitenkin, että toisessa on suurella varmuudella katalysaattori ja toisessa ei läheskään yhtä suurella josta seurataen vähäpäästöisyys ja samalla todella erillaiset päästö rajat.

      70-luvun alkupuolen autothan ne niitä parhaita on, vai oletteko koskaan kuulleet, että jollain on ollut ongelmia saada niitä mittauksesta läpi.
      Olli.

      Comment

      • ruikki
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 585

        #18
        se oli ennen se. kyllä ainakin käyttämälläni katsastusaemalla nykyään otetaan se testi vaikka ois muualla käynykki.
        siitä ei vaan tarvi maksaa katsastuasemalle enää erikseen.
        !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

        Comment

        • riesa
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2008
          • 1940
          • Manse

          #19
          Originally posted by Rocla View Post

          Vertaus 15v ja 20v auton välillä lienee aika ontuva, muistetaan nyt kuitenkin, että toisessa on suurella varmuudella katalysaattori ja toisessa ei läheskään yhtä suurella josta seurataen vähäpäästöisyys ja samalla todella erillaiset päästö rajat.
          Sillä mä noi oman rotiskon arvot tuohon pistinkin, se on kattipeli. Ei tosin ole vähäpäästöinen, vaikka menis myös sellaisena päästöistä läpi.
          Originally posted by Homer
          Ei ne pulit millään seiskoilla ajele

          Comment

          • Stude
            Bimmer Rookie
            • Jul 2006
            • 162
            • Mikkeli

            #20
            Originally posted by ruikki View Post
            se oli ennen se. kyllä ainakin käyttämälläni katsastusaemalla nykyään otetaan se testi vaikka ois muualla käynykki.
            siitä ei vaan tarvi maksaa katsastuasemalle enää erikseen.
            Minultakin on inssi mitannut päästöt kahdessa viimisessä katsastukses, vaikka lapun kanssa sinne meneekin. Arvaatkaavaa saako se inssi enää siellä katsastuksessa päästöjä rajojen sisään, vaikka muulta tuodussa lapussa on.
            -325i sedan -92 Mauritius blau
            -Volvo S80

            Comment

            • joopajoo
              Newbiemmer
              • Feb 2008
              • 19

              #21
              hyvällä tuurilla poltat kattis ja pakovenat kannattaa laittaa suosittelen

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #22
                Originally posted by riesa View Post
                Sillä mä noi oman rotiskon arvot tuohon pistinkin, se on kattipeli. Ei tosin ole vähäpäästöinen, vaikka menis myös sellaisena päästöistä läpi.
                Missä sun päästöt kierroksilla on?

                Comment

                • K.S.
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2006
                  • 649
                  • Espoo

                  #23
                  Ei ne ongelmat sillä viinalla autostakaan katoa, saattaa toki olo kohentua hetkeksi.

                  Comment

                  • Harri G
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 9041
                    • Iisalmi

                    #24
                    Originally posted by ruikki View Post
                    se oli ennen se. kyllä ainakin käyttämälläni katsastusaemalla nykyään otetaan se testi vaikka ois muualla käynykki.
                    siitä ei vaan tarvi maksaa katsastuasemalle enää erikseen.
                    Kaks kertaa oon nyt katsastanut ja vieny vaan lapun. On kelvannut. Vaikka kyseessä niinkin luotettava ja arvostettu autokorjaamo kuin Markun autohuolto.

                    M50:sissä tuntuu kyllä olevan usein ongelmia päästöjen kanssa. Lienee monien syiden summa + se että katit on tosiaan kaukana ja niiden pitää lämmetä.
                    E39 ja E91

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #25
                      Originally posted by Harri G View Post
                      M50:sissä tuntuu kyllä olevan usein ongelmia päästöjen kanssa. Lienee monien syiden summa + se että katit on tosiaan kaukana ja niiden pitää lämmetä.
                      Etenkin vanoksettomissa on paljon ongelmia ja syynä on se lambdan thermoshokki vika alkuperäisessä ecun ohjelmassa. Pelkkä lambdan vaihto kun ei enää korjaa heti ongelmia joita poskellaan oleva seos on jo ehtinyt aiheuttaa.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • riesa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2008
                        • 1940
                        • Manse

                        #26
                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Missä sun päästöt kierroksilla on?
                        Eihän niitä tartte tosta, kun ei oo vähäpäästöinen Mut senhän sä varmaan jo tiesitkin :think
                        Originally posted by Homer
                        Ei ne pulit millään seiskoilla ajele

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          #27
                          Originally posted by riesa View Post
                          Eihän niitä tartte tosta, kun ei oo vähäpäästöinen Mut senhän sä varmaan jo tiesitkin :think
                          Niin tiesin, ongelmat muovimoottoreissa tuleekin yleensä kierroksilla.

                          Comment

                          • Toni 325i
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2005
                            • 209
                            • Raisio

                            #28
                            Originally posted by Stude View Post
                            Minultakin on inssi mitannut päästöt kahdessa viimisessä katsastukses, vaikka lapun kanssa sinne meneekin. Arvaatkaavaa saako se inssi enää siellä katsastuksessa päästöjä rajojen sisään, vaikka muulta tuodussa lapussa on.
                            Tuliko silti leima lappuun kun kuitenkin oli jo ollut päästöt rajoissa muualla mittauksessa?

                            Comment

                            • Jarzu
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2003
                              • 148

                              #29
                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              ´N.30-40% jäänestoa (ei tarvitse olla helvetin kallista masinolia) on sopiva. Laitetaan tankkiin juuri ennen leimaa, muutama km ajetaan jotta sekoittuu. Heti leiman jälkeen tankki täyteen bensaa.

                              Esim. tankissa n.8l bensaa, lisätään 3l jäänestoa. Leiman jälkeen tankki täyteen jolloin seos laihenee sopivasti.
                              Kävin ostamassa 3 L jäänestoa. Mietityttää vain toi vahva seossuhde...Purkin kyljessä suositellaan lorautettavan 1 L / 100 L eli vaikka laittais leiman jälkeen tankin täyteen, niin väkeväks seos jää...

                              Comment

                              • Soiled
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 3216
                                • Mystinen Kuopio

                                #30
                                Se on sitä elämää, toisinaan laimeeta ja joskus vahvaa.
                                Mystinen.Fi @ FB
                                IG @tarmohanninen
                                http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
                                Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
                                Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
                                Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎