Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 Koppi ei lämpeä. Syy löytyi!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarQu
    Moderator
    • Mar 2006
    • 5519
    • Vaasa

    #31
    Originally posted by Redain View Post
    Missäs tällänen lisäpumppu on?
    Emännän autoon tuli sama kylmäkaappi ongelma.
    Kyseessä on compact.
    Uus syyläri, termari, lämppärin kenno, nesteet vaihdettu (ilmattu alipaine laitteella)
    Ja tarkastettu veden kierto ja jälkitarkastettu ilmaamalla käsin.
    Vesipumppu vaihdettu joku aika sitten.
    Paineilmalla pienellä paineella tarkastettu vesitiet (auki kaikki, ei tukoksia)

    Letkut (ylä ja ala) lämpeää hyvin ja samoin kennolle menevät molemmat letkut.
    Eikä siltikään lämpeä auto.
    Missä vika voisi ollaa?
    Tietoisesti compactissa ei ole vesiventtiiliä.
    En ainakaan ole löytänyt kysenomaista laitetta autosta.
    Tarkistappa ne lämmönsäätövaijerit. Joskus oon törmänny semmoseen että se kuori oli lähteny kiinnikkeestä/kiinnike Rikki. Ei säätänyt sitä läppää niin että olisi puhaltanut kennon läpi lämpöstä ilmaa. Tämä oli nimenomaan e36 316 compacti.
    sigpic

    Comment

    • Redain
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 506
      • Turku

      #32
      Originally posted by MarQu View Post
      Tarkistappa ne lämmönsäätövaijerit. Joskus oon törmänny semmoseen että se kuori oli lähteny kiinnikkeestä/kiinnike Rikki. Ei säätänyt sitä läppää niin että olisi puhaltanut kennon läpi lämpöstä ilmaa. Tämä oli nimenomaan e36 316 compacti.
      Tälläisen käsityksen sain myös kun aloin etsimään uutta lämmönsäädintä.
      Oletus oli ensiarvoisesti tuon olevan sähköinen mutta toisin oli.
      Ja myös tuon compactin oma elämän salaisuus, ei sovi sedanin ja touringin lämmönsäätimet tuohon.
      Heti kun kelit antaa hieman periksi niin tutkimus alkaa vaijereiden osalta.
      Verhoilutyöt, vikakoodin luenta, hiekkapuhallustyöt Turku, Rauma seudulla. Yhteydet yv tai Redain(at)gmail.com

      Comment

      • Elätti
        Bimmer Rookie
        • Nov 2009
        • 159
        • Great Kuopio Area

        #33
        Täällä oli joku ihmetellyt vähän vompatin lämpöongelmia. Itse huomasin tuossa vähän aikaa sitten, että sisälle puhaltaa vain lämmintä silloin, kun auto on liikkeellä. Lyhyelläkin pysähdyksellä heti viilenee puhaltimelta tuleva ilma. Ja ei se tunnu ihan tulista puhaltavan vaikka lämmöt nousee normaaliksi. Nestettä on tankissa kuten kuuluu.

        Onko kukaan koskaan kohdannut samankaltaista ongelmaa?

        Jos nyt asiaa auttaa niin M52b25 mylly.

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11122
          • Oulu

          #34
          Originally posted by Elätti View Post
          Täällä oli joku ihmetellyt vähän vompatin lämpöongelmia. Itse huomasin tuossa vähän aikaa sitten, että sisälle puhaltaa vain lämmintä silloin, kun auto on liikkeellä. Lyhyelläkin pysähdyksellä heti viilenee puhaltimelta tuleva ilma. Ja ei se tunnu ihan tulista puhaltavan vaikka lämmöt nousee normaaliksi. Nestettä on tankissa kuten kuuluu.

          Onko kukaan koskaan kohdannut samankaltaista ongelmaa?

          Jos nyt asiaa auttaa niin M52b25 mylly.
          Vesiventtiilissä se ongelma monesti on. Siitä ei vaan pääse tarpeeksi nestettä läpi kun kone käy tyhjäkäyntiä. Se on joko jumissa tai ummessa. Purkamisella voi saada kuntoon, mutta se voi mennä myös lopullisesti rikki. Itsellä ratkaisu on ollut ostaa uusi (ja kallis) vesiventtiili.

          Toki kennossakin voi olla vikaa, mutta se on niin hankala vaihdettava, että viimesenä sitä rupeisin värkkäämään ja sitten myös vesipumpussa ja termarissa voi olla vikaa. Mutta jos ne on ongelman syynä, niin koneessa on yleensä muutakin lämpöongelmaa. Kuten lämmöt karkailee tai ne ei nouse normaaliin.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • latsku
            Bimmer Rookie
            • Sep 2010
            • 155
            • turku

            #35
            Originally posted by Pazi88 View Post
            Vesiventtiilissä se ongelma monesti on. Siitä ei vaan pääse tarpeeksi nestettä läpi kun kone käy tyhjäkäyntiä. Se on joko jumissa tai ummessa. Purkamisella voi saada kuntoon, mutta se voi mennä myös lopullisesti rikki. Itsellä ratkaisu on ollut ostaa uusi (ja kallis) vesiventtiili.

            Toki kennossakin voi olla vikaa, mutta se on niin hankala vaihdettava, että viimesenä sitä rupeisin värkkäämään ja sitten myös vesipumpussa ja termarissa voi olla vikaa. Mutta jos ne on ongelman syynä, niin koneessa on yleensä muutakin lämpöongelmaa. Kuten lämmöt karkailee tai ne ei nouse normaaliin.
            tai vesiventtiilin pumpussa?

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16361
              • Leppävirta

              #36
              Originally posted by latsku View Post
              tai vesiventtiilin pumpussa?
              Ei ole E36 malleissa kiertovesipumppua vesiventtiilin yhteydessä.
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • Elätti
                Bimmer Rookie
                • Nov 2009
                • 159
                • Great Kuopio Area

                #37
                Pitänee nykäistä irti tuo vesiventtiili. Sellainen huomio muuten, että vesiventtiilin molemmat letkut ovat ihan kuumia kun auto on ajettu lämpimäksi. Oletan niin, että toisesta letkusta vesi menee sisään hytin kennolle ja toisesta tulee ulos? Mikä virka sillä vesiventtiilillä ylipäätään on?

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11122
                  • Oulu

                  #38
                  Originally posted by Elätti View Post
                  Pitänee nykäistä irti tuo vesiventtiili. Sellainen huomio muuten, että vesiventtiilin molemmat letkut ovat ihan kuumia kun auto on ajettu lämpimäksi. Oletan niin, että toisesta letkusta vesi menee sisään hytin kennolle ja toisesta tulee ulos? Mikä virka sillä vesiventtiilillä ylipäätään on?
                  Se kontrolloi kuuman veden määrää lämppärin kennoilla. Näissä ei oo jatkuva kierto kennolle, kuten joissain muissa autoissa, missä lämmön määrää säädetään läpillä. Jos otat vesiventtiilin pois, tulet tukehtumaan kuumuuteen. Osta uus.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎