Originally posted by Redain
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		e36 Koppi ei lämpeä. Syy löytyi!
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tälläisen käsityksen sain myös kun aloin etsimään uutta lämmönsäädintä.Originally posted by MarQu View PostTarkistappa ne lämmönsäätövaijerit. Joskus oon törmänny semmoseen että se kuori oli lähteny kiinnikkeestä/kiinnike Rikki. Ei säätänyt sitä läppää niin että olisi puhaltanut kennon läpi lämpöstä ilmaa. Tämä oli nimenomaan e36 316 compacti.
 Oletus oli ensiarvoisesti tuon olevan sähköinen mutta toisin oli.
 Ja myös tuon compactin oma elämän salaisuus, ei sovi sedanin ja touringin lämmönsäätimet tuohon.
 Heti kun kelit antaa hieman periksi niin tutkimus alkaa vaijereiden osalta.Verhoilutyöt, vikakoodin luenta, hiekkapuhallustyöt Turku, Rauma seudulla. Yhteydet yv tai Redain(at)gmail.com
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Täällä oli joku ihmetellyt vähän vompatin lämpöongelmia. Itse huomasin tuossa vähän aikaa sitten, että sisälle puhaltaa vain lämmintä silloin, kun auto on liikkeellä. Lyhyelläkin pysähdyksellä heti viilenee puhaltimelta tuleva ilma. Ja ei se tunnu ihan tulista puhaltavan vaikka lämmöt nousee normaaliksi. Nestettä on tankissa kuten kuuluu.
 
 Onko kukaan koskaan kohdannut samankaltaista ongelmaa?
 
 Jos nyt asiaa auttaa niin M52b25 mylly.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Vesiventtiilissä se ongelma monesti on. Siitä ei vaan pääse tarpeeksi nestettä läpi kun kone käy tyhjäkäyntiä. Se on joko jumissa tai ummessa. Purkamisella voi saada kuntoon, mutta se voi mennä myös lopullisesti rikki. Itsellä ratkaisu on ollut ostaa uusi (ja kallis) vesiventtiili.Originally posted by Elätti View PostTäällä oli joku ihmetellyt vähän vompatin lämpöongelmia. Itse huomasin tuossa vähän aikaa sitten, että sisälle puhaltaa vain lämmintä silloin, kun auto on liikkeellä. Lyhyelläkin pysähdyksellä heti viilenee puhaltimelta tuleva ilma. Ja ei se tunnu ihan tulista puhaltavan vaikka lämmöt nousee normaaliksi. Nestettä on tankissa kuten kuuluu.
 
 Onko kukaan koskaan kohdannut samankaltaista ongelmaa?
 
 Jos nyt asiaa auttaa niin M52b25 mylly.
 
 Toki kennossakin voi olla vikaa, mutta se on niin hankala vaihdettava, että viimesenä sitä rupeisin värkkäämään ja sitten myös vesipumpussa ja termarissa voi olla vikaa. Mutta jos ne on ongelman syynä, niin koneessa on yleensä muutakin lämpöongelmaa. Kuten lämmöt karkailee tai ne ei nouse normaaliin.
 Instagram, YouTube kanava
 ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 tai vesiventtiilin pumpussa?Originally posted by Pazi88 View PostVesiventtiilissä se ongelma monesti on. Siitä ei vaan pääse tarpeeksi nestettä läpi kun kone käy tyhjäkäyntiä. Se on joko jumissa tai ummessa. Purkamisella voi saada kuntoon, mutta se voi mennä myös lopullisesti rikki. Itsellä ratkaisu on ollut ostaa uusi (ja kallis) vesiventtiili.
 
 Toki kennossakin voi olla vikaa, mutta se on niin hankala vaihdettava, että viimesenä sitä rupeisin värkkäämään ja sitten myös vesipumpussa ja termarissa voi olla vikaa. Mutta jos ne on ongelman syynä, niin koneessa on yleensä muutakin lämpöongelmaa. Kuten lämmöt karkailee tai ne ei nouse normaaliin.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ei ole E36 malleissa kiertovesipumppua vesiventtiilin yhteydessä.Originally posted by latsku View Posttai vesiventtiilin pumpussa?LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
 E32 Diamantscwharz 750iL '94
 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
 B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
 Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
 Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Pitänee nykäistä irti tuo vesiventtiili. Sellainen huomio muuten, että vesiventtiilin molemmat letkut ovat ihan kuumia kun auto on ajettu lämpimäksi. Oletan niin, että toisesta letkusta vesi menee sisään hytin kennolle ja toisesta tulee ulos? Mikä virka sillä vesiventtiilillä ylipäätään on?
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Se kontrolloi kuuman veden määrää lämppärin kennoilla. Näissä ei oo jatkuva kierto kennolle, kuten joissain muissa autoissa, missä lämmön määrää säädetään läpillä. Jos otat vesiventtiilin pois, tulet tukehtumaan kuumuuteen. Osta uus.Originally posted by Elätti View PostPitänee nykäistä irti tuo vesiventtiili. Sellainen huomio muuten, että vesiventtiilin molemmat letkut ovat ihan kuumia kun auto on ajettu lämpimäksi. Oletan niin, että toisesta letkusta vesi menee sisään hytin kennolle ja toisesta tulee ulos? Mikä virka sillä vesiventtiilillä ylipäätään on?
 Instagram, YouTube kanava
 ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
 Comment
Comment