Seiskaan hankin uuden lukkopesän ja virtalukon, kun eivät erikseen myyneet. 160 euroa yhteensä. Hätäapuna liimaa ton patruunan kii vaikka pikaliimalla tai pienellä poralla ja pätkällä hitsilankaa tekee uuden lukkotapin siihen lukkopesään.
Itse itselleni vastaten. Tosiaan virtalukko alkoi toimimaan kun hermopäissäni paukutin rattia etäisyys-säätöjen ääripäihin niin että tuntuu. Nyt virtalukosta kuuluu myös se napakka kliks -ääni kun avaimen ottaa pois jota vian ilmetessä ei kuulunut lainkaan, vaan lukko oli avainta poistettaessa jotenkin "tunnoton". Joku jos kertoisi että onko vika lukkopesäässä vai jossain muualla niin voisi alkaa tilailemaan osia. Vai pannaanko edelleen paalaimeen.
virtalukko toimii taas..en kyllä edelleenkään käsitä millä sen sain toimimaan mutta toimii kuin uusi!..eli tosiaan käänsin virtalukon tappia ja ratti lukittui..ronklasin avaimellä pesää ja rattilukko avautui..pistin pohjan kiinni ja kappas vaan toimii taas! =) saa nähdä kuinka kauan mutta toimii ainakin nyt =) ja rattilukkokin naksahtaa heti päälle kun ottaa avaimen pois!
suihkautin vielä varmuudella aseöljyä perään..katotaan jos vaikka pysyis näillä lääkkeillä kunnossa.
Itellä on nyt sama virtalukko ongelma kun teilläkin ja en saa millään vanhaa patruunaa pois vaikka kuinka kuusiokoloo ja rautalankaa tökin sinne reikään ohjeiden mukaisissa asennoissa. kuinka kovaa sitä pitää oikein painaa ja tunteeko sen kynnen loksahtavan vai pitääkö vain tumpuloida lisää. Onko se ihan painettava vai pitääkö yrittää käännellä rautalangan palasta samalla? Kovin on tiukassa, tuntuu kuin painaisi pelkkää metallia vastaan...
Itellä on nyt sama virtalukko ongelma kun teilläkin ja en saa millään vanhaa patruunaa pois vaikka kuinka kuusiokoloo ja rautalankaa tökin sinne reikään ohjeiden mukaisissa asennoissa. kuinka kovaa sitä pitää oikein painaa ja tunteeko sen kynnen loksahtavan vai pitääkö vain tumpuloida lisää. Onko se ihan painettava vai pitääkö yrittää käännellä rautalangan palasta samalla? Kovin on tiukassa, tuntuu kuin painaisi pelkkää metallia vastaan...
se on kyllä kieltämättä vaikea saada pois.. suosittelen pientä kuusiokoloavainta, koska senverran reippaasti saattaa joutua painamaan. kohta, jossa saat kuusiokolon tuohon reikään uppoamaan on käännettyä avainta ihan vähän yli 1. kohdan. kyllä sen huomaa selkeästi, kun napsahtaa paikalleen. painuu sisään noin 20mm ja se ei ole perillä asti sillon ku vielä luulet.. kun on saanut oikeaan kohtaan niin hieman heiluttelemalla ja nitkuttelemalla virtalukko vapautuu ja lähtee ihan iisisti vetämällä irti. raivo ja voima ei ratkaise tässä..
Kun ei meinannut lähteä millään irti se pesä niin otin pesän sen "suojapään" pois. Siinä levyreiän kohdalla ei ole ollenkaan mitään reiän tynkää itse pesässä eli sisempi sylinteri on väärässä asennossa verrattuna koko pesään? Ongelma on vain myös se, että avaimella käännettäessä koko pesä pyörii, ei sisin sylinteri. Olettaisin, että pesän alalaidassa olevaan koloon se piikki pitää työntää ja se irtoaa, vaan kun ei irtoa...tuo kolo varmaa pitää saada sinne klo 16 ja avain (sisin sylinteri) samaan asentoon ni toimisi? Ainoa vain että avain on todellakin jumissa tuossa asennossa, koko pesän pyöriessä.
Saako tuon lukkopohjan (ruskea pyöreä sähköliitin?) pois ilman väkivaltaa ja sen takaa voi kaiketi pyörittää ite avainsylinteriä...???
Nostellaas tätä. Mites ton lukkopatruunan sais pois vedettyä kun avain ei pysy virtalukossa koska se on jumissa eikä saa käännettyä ja kun kääntää pyörii vaan tyhjää. Saan sen lipareen nostettua sieltä sisältä mutta onko sillä väliä missä kohti se on?
Nostellaas tätä. Mites ton lukkopatruunan sais pois vedettyä kun avain ei pysy virtalukossa koska se on jumissa eikä saa käännettyä ja kun kääntää pyörii vaan tyhjää. Saan sen lipareen nostettua sieltä sisältä mutta onko sillä väliä missä kohti se on?
Poraamalla, rikkomalla tms. Uudella avaimella voi kokeilla mutta edellinen jossa sama ongelma niin lähti palasina.
Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069 Current E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment