Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 M52 Lohkolämmitin? turhan vaikea asentaa!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • silbersix
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 770

    #31
    Originally posted by teppo_h
    Täällä on samat hommat tulossa tässä syksynpäälle. Eli lohkolämmitin pitäs asentaa..
    Sen mitä oon lueskellu nuita moottori juttuja, niin tuossa pitäs olla kans tuo M52B20 kone. Eikös se tuohon 1994 vuodelle tullu?
    Tähänkö ei sitten ilmeisesti saa helposti asennettua Defan lämppäriä. No ei se mitn ku ei tarvi ite asentaa, mutta onhan tuo hyvä tietää etukäteen.
    Kiitoksia näistä tiedoista... täytyy alkaa Oulusta metsästämään Calixin lämppäriä, jos vaikka sattuis jostain löytymään.
    Onhan -94:sissakin vielä M50B20 mottia mutta niin M52B20:siäkin riippuu valmistus kuukaudesta. Eikähän ton calixin Oulusta saa halvimalla tarviketorilta? Ainakin niitä viime talvena oli siellä mutta itse valitsin Defan.
    E39 530DA -02 touring M-sport schwarz II
    E36 325i coupe M-tech mauritiusblau metallic

    Ex E36 320i sedan sterlingsilber metallic

    Comment

    • vilsku
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2003
      • 729
      • Tampere

      #32
      Originally posted by Terou
      AD:lle jos viet niin sun pitää ostaa sillon sieltä, eivät suostu asentamaan muualta ostettuja.
      Jaa siinä on semmonen "koukku" sitten..No ehkä sieltä saa tinkaamalla samaan hintaan kun Motonetistä.

      Moikataan ens kerralla, ajelen TTY:lle töihin/opiskelemaan joka aamu
      Joo, en tänään huomannukkaan "kohtalotoveria" kun v*tutti noi ruuhkat, yleensä meen duuniin vasta ysin pintaan...
      e61 525d (2006)
      ex: e36 328i M-Sport (1996)
      ex: e30 316i (1988)

      Comment

      • teppo_h
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2005
        • 337
        • Finland

        #33
        Originally posted by silber six
        Onhan -94:sissakin vielä M50B20 mottia mutta niin M52B20:siäkin riippuu valmistus kuukaudesta. Eikähän ton calixin Oulusta saa halvimalla tarviketorilta? Ainakin niitä viime talvena oli siellä mutta itse valitsin Defan.
        Joo, niinhän se taitaa olla. Ainakin kuvien perusteella tuossa mulla pitäs olla M52 (ku M50 ja M52 moottorinpäällysmuoveissa näyttäis olevan eroa), mutta täytyy tarkistaa papereista.... vasaosanetti.fi sivuilla ei ollu ku defan lämppäreitä ja nekin oli loppu.
        Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
        Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
        EX:
        Chevy Suburban K2500 4x4 -97
        Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
        E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
        E36 320i Coupe, E21 318i
        MB W115 240D

        Comment

        • silbersix
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 770

          #34
          Originally posted by teppo_h
          Joo, niinhän se taitaa olla. Ainakin kuvien perusteella tuossa mulla pitäs olla M52 (ku M50 ja M52 moottorinpäällysmuoveissa näyttäis olevan eroa), mutta täytyy tarkistaa papereista.... vasaosanetti.fi sivuilla ei ollu ku defan lämppäreitä ja nekin oli loppu.
          No itsehän tiedät autosi moottori tyypin parhaiten. Käy siinä Tarviketorilla joka on siinä Rintamäkeä vastapäätä. Ite oon ainakin löytäny hyvin palikkaa sieltä aina kun oon tarvinut, ja jos ei oo hyllyssä ne tilaa. Löytyyhän se moottori tyyppi VIN-Koodillakin.
          Tossa osoite: http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi
          Näppäilet siihen sen runkonumeron 7 viimestä merkkiä joka löytyy rekisteriotteesta ja pellinalta.
          E39 530DA -02 touring M-sport schwarz II
          E36 325i coupe M-tech mauritiusblau metallic

          Ex E36 320i sedan sterlingsilber metallic

          Comment

          • teppo_h
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2005
            • 337
            • Finland

            #35
            Originally posted by silber six
            Löytyyhän se moottori tyyppi VIN-Koodillakin.
            Tossa osoite: http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi
            Näppäilet siihen sen runkonumeron 7 viimestä merkkiä joka löytyy rekisteriotteesta ja pellinalta.
            Kiitos tästä!
            Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
            Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
            EX:
            Chevy Suburban K2500 4x4 -97
            Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
            E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
            E36 320i Coupe, E21 318i
            MB W115 240D

            Comment

            • silbersix
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 770

              #36
              Originally posted by teppo_h
              Kiitos tästä!
              Ollos hyvä, löytykö?
              E39 530DA -02 touring M-sport schwarz II
              E36 325i coupe M-tech mauritiusblau metallic

              Ex E36 320i sedan sterlingsilber metallic

              Comment

              • teppo_h
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2005
                • 337
                • Finland

                #37
                Tsekkaan kunhan pääsen töistä pois... päivitänpä huvikseni tähän sitten tietoa miten kävi.


                edit:
                No nyt:
                eli moottorihan oli kuitenkin M50.. luulot oli taas vaihteeksi väärät. No eipä siinä. Nyt tietää tuonkin varmaksi.

                Eipä taida tuohon olla mitään vaikeuksia sitten asentaa lämppäriä? Eli menee ihan heittämällä "normaali" Defan palikka?
                Last edited by teppo_h; 01-09-2005, 16:25. Reason: Päivitinpä sitten nämä moottoritiedot...
                Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
                Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
                EX:
                Chevy Suburban K2500 4x4 -97
                Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
                E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
                E36 320i Coupe, E21 318i
                MB W115 240D

                Comment

                • silbersix
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 770

                  #38
                  Originally posted by teppo_h
                  Tsekkaan kunhan pääsen töistä pois... päivitänpä huvikseni tähän sitten tietoa miten kävi.


                  edit:
                  No nyt:
                  eli moottorihan oli kuitenkin M50.. luulot oli taas vaihteeksi väärät. No eipä siinä. Nyt tietää tuonkin varmaksi.

                  Eipä taida tuohon olla mitään vaikeuksia sitten asentaa lämppäriä? Eli menee ihan heittämällä "normaali" Defan palikka?
                  Meneehän se jos on varmasti se M50B20. Eli homma jokseenkin helpottui.
                  E39 530DA -02 touring M-sport schwarz II
                  E36 325i coupe M-tech mauritiusblau metallic

                  Ex E36 320i sedan sterlingsilber metallic

                  Comment

                  • taustatauno
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2004
                    • 481
                    • 09-laitamilla

                    #39
                    Nostellaanpa tätä vanhaa ylöspäin, kun ei uuttakaan viitsi turhaan tehdä. Eli kokemuksia pk-seudulla olevista pajoista joissa M52B25 moottoriin OSATAAN asentaa lohkari?
                    E91 330d

                    Comment

                    • BMW cruiser
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2005
                      • 163
                      • Kajaani

                      #40
                      Tervehdys!

                      Kaivellaampas tää aihe kuolleesta, kun itsellä alkaa toi lämmittimen hankinta oleen aika ajankohtanen tohon M52:n näillä keleillä

                      Onhan tuossa wepasto, mut syö tollasella -30 pakkasella akun vartissa. Ei muutenkaan tuu pitkää ajoa harjotettua, niin ei toi wepasto oikein...

                      Minäkin olen tässä elellyt siinä ymmärryksessä, että tohon saa vaan tollasia tehottomia säteilypalikoita, mut onhan se tyhjää parempi. Tuo calixin versio kyllä vaikuttas fiksummalata.

                      Löyty suoraan netistä infolehtiset noihin lämmityspalikoihin:
                      Calix: http://www.calix.fi/montanvisningar/RE289.pdf
                      Defa: http://www.defa.com/doc/800/852.pdf

                      Noilla calixin akkulatuireilla ei kuitenkaan taida tehdä oikein mitn? Aika kookkaita mööpeleitä.

                      Comment

                      • Cunttory
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2004
                        • 1772
                        • Kuopio

                        #41
                        Defan säteilijää olen käyttänyt tämän talven m52b28:ssa ja ei voi kuin kehua Esim. -25c, 2,5h riittää aivan mainiosti.Täällä vaan on tullut vääristynyt käsitys elementin tehosta kun virrat päälle kääntäessä VEDEN lämpötila ei pommppaakkaan heti,niin kuin "perinteisessä" lämmitimessä.

                        Ei ole varmaankaan kovin suurta merkitystä ottaako defan vai calixin,defa tuli otettua koska oli ~40€ halvempi.Kiinnitys on todella helppo.
                        Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                        Comment

                        • BMW cruiser
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2005
                          • 163
                          • Kajaani

                          #42
                          Juu, mikäli tuolta kojeen kylestä löytyy nyt ne kiinnitysreiät.

                          Taitaa olla muutenkin fiksuinta laittaa se defan paketti, kun ei noi calixin laturit oikein vakuuta. Edellisessä kärryssä ajattelin "säästää" ja asentelin nerokkaasti tuollaisen ctek:in laturin kiinteästi autoon, ja eiköhän se kosahtanu sitten pahimmilla pakkasilla. Lataamisen sijaan se purki akkua. Välttäs kikkailut tälläkertaa.

                          Comment

                          • markok
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 3019
                            • Kuopio

                            #43
                            Nyt kun tuota talvipäivitystä autoon on tekemässä niin pitäisi varmaan lämmittimetkin asentaa. Tässä topicissa ei puhuttu mitään M52B28TU moottoreista. Löytyykö näistä 9/98 uudemmista paikka mihin saa Defan lämmittimen asennettua? Ei taida näkyä ylhäältäpäin katsottaessa ja auton alle en oikein nyt pääse. Entä onko e39:ssä mitään valmista paikkaa, mistä saisi sisälämmittimen johdon vedettyä läpi vai onko otettava porakone esiin?
                            BMW 530iA Touring -05

                            Comment

                            • kolariauto
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2007
                              • 138
                              • 017

                              #44
                              Eli talvi tulossa pitäs omaan m52b28 e36 328:iin hommata lämmitin. Jos multa löytyy ne paikat valmiina lämmittimelle, minkälainen lämmitin se kannattaisi olla? Ja jos sielä ei ole, niin mikä olisi viisain ratkasu?
                              E39 M5

                              Comment

                              • Hebbu ///M3
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2003
                                • 1627
                                • Dallas

                                #45
                                Millä perusteella ei toimi bemun lohkossa letkulämppäri? Mulla m50b25 ja hyvin toimii.
                                Sotkamo Connection

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎