Originally posted by teppo_h
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 M52 Lohkolämmitin? turhan vaikea asentaa!
Collapse
X
-
E39 530DA -02 touring M-sport schwarz II
E36 325i coupe M-tech mauritiusblau metallic
Ex E36 320i sedan sterlingsilber metallic
-
-
Originally posted by TerouAD:lle jos viet niin sun pitää ostaa sillon sieltä, eivät suostu asentamaan muualta ostettuja.
Moikataan ens kerralla, ajelen TTY:lle töihin/opiskelemaan joka aamue61 525d (2006)
ex: e36 328i M-Sport (1996)
ex: e30 316i (1988)
Comment
-
-
Originally posted by silber sixOnhan -94:sissakin vielä M50B20 mottia mutta niin M52B20:siäkin riippuu valmistus kuukaudesta. Eikähän ton calixin Oulusta saa halvimalla tarviketorilta? Ainakin niitä viime talvena oli siellä mutta itse valitsin Defan.Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
EX:
Chevy Suburban K2500 4x4 -97
Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
E36 320i Coupe, E21 318i
MB W115 240D
Comment
-
-
Originally posted by teppo_hJoo, niinhän se taitaa olla. Ainakin kuvien perusteella tuossa mulla pitäs olla M52 (ku M50 ja M52 moottorinpäällysmuoveissa näyttäis olevan eroa), mutta täytyy tarkistaa papereista.... vasaosanetti.fi sivuilla ei ollu ku defan lämppäreitä ja nekin oli loppu.
Tossa osoite: http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi
Näppäilet siihen sen runkonumeron 7 viimestä merkkiä joka löytyy rekisteriotteesta ja pellinalta.E39 530DA -02 touring M-sport schwarz II
E36 325i coupe M-tech mauritiusblau metallic
Ex E36 320i sedan sterlingsilber metallic
Comment
-
-
Originally posted by silber sixLöytyyhän se moottori tyyppi VIN-Koodillakin.
Tossa osoite: http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi
Näppäilet siihen sen runkonumeron 7 viimestä merkkiä joka löytyy rekisteriotteesta ja pellinalta.Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
EX:
Chevy Suburban K2500 4x4 -97
Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
E36 320i Coupe, E21 318i
MB W115 240D
Comment
-
-
Originally posted by teppo_hKiitos tästä!E39 530DA -02 touring M-sport schwarz II
E36 325i coupe M-tech mauritiusblau metallic
Ex E36 320i sedan sterlingsilber metallic
Comment
-
-
Tsekkaan kunhan pääsen töistä pois... päivitänpä huvikseni tähän sitten tietoa miten kävi.
edit:
No nyt:
eli moottorihan oli kuitenkin M50.. luulot oli taas vaihteeksi väärät. No eipä siinä. Nyt tietää tuonkin varmaksi.
Eipä taida tuohon olla mitään vaikeuksia sitten asentaa lämppäriä? Eli menee ihan heittämällä "normaali" Defan palikka?Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
EX:
Chevy Suburban K2500 4x4 -97
Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
E36 320i Coupe, E21 318i
MB W115 240D
Comment
-
-
Originally posted by teppo_hTsekkaan kunhan pääsen töistä pois... päivitänpä huvikseni tähän sitten tietoa miten kävi.
edit:
No nyt:
eli moottorihan oli kuitenkin M50.. luulot oli taas vaihteeksi väärät. No eipä siinä. Nyt tietää tuonkin varmaksi.
Eipä taida tuohon olla mitään vaikeuksia sitten asentaa lämppäriä? Eli menee ihan heittämällä "normaali" Defan palikka?E39 530DA -02 touring M-sport schwarz II
E36 325i coupe M-tech mauritiusblau metallic
Ex E36 320i sedan sterlingsilber metallic
Comment
-
-
Tervehdys!
Kaivellaampas tää aihe kuolleesta, kun itsellä alkaa toi lämmittimen hankinta oleen aika ajankohtanen tohon M52:n näillä keleillä
Onhan tuossa wepasto, mut syö tollasella -30 pakkasella akun vartissa. Ei muutenkaan tuu pitkää ajoa harjotettua, niin ei toi wepasto oikein...
Minäkin olen tässä elellyt siinä ymmärryksessä, että tohon saa vaan tollasia tehottomia säteilypalikoita, mut onhan se tyhjää parempi. Tuo calixin versio kyllä vaikuttas fiksummalata.
Löyty suoraan netistä infolehtiset noihin lämmityspalikoihin:
Calix: http://www.calix.fi/montanvisningar/RE289.pdf
Defa: http://www.defa.com/doc/800/852.pdf
Noilla calixin akkulatuireilla ei kuitenkaan taida tehdä oikein mitn? Aika kookkaita mööpeleitä.
Comment
-
-
Defan säteilijää olen käyttänyt tämän talven m52b28:ssa ja ei voi kuin kehua Esim. -25c, 2,5h riittää aivan mainiosti.Täällä vaan on tullut vääristynyt käsitys elementin tehosta kun virrat päälle kääntäessä VEDEN lämpötila ei pommppaakkaan heti,niin kuin "perinteisessä" lämmitimessä.
Ei ole varmaankaan kovin suurta merkitystä ottaako defan vai calixin,defa tuli otettua koska oli ~40€ halvempi.Kiinnitys on todella helppo.Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Comment
-
-
Juu, mikäli tuolta kojeen kylestä löytyy nyt ne kiinnitysreiät.
Taitaa olla muutenkin fiksuinta laittaa se defan paketti, kun ei noi calixin laturit oikein vakuuta. Edellisessä kärryssä ajattelin "säästää" ja asentelin nerokkaasti tuollaisen ctek:in laturin kiinteästi autoon, ja eiköhän se kosahtanu sitten pahimmilla pakkasilla. Lataamisen sijaan se purki akkua. Välttäs kikkailut tälläkertaa.
Comment
-
-
Nyt kun tuota talvipäivitystä autoon on tekemässä niin pitäisi varmaan lämmittimetkin asentaa. Tässä topicissa ei puhuttu mitään M52B28TU moottoreista. Löytyykö näistä 9/98 uudemmista paikka mihin saa Defan lämmittimen asennettua? Ei taida näkyä ylhäältäpäin katsottaessa ja auton alle en oikein nyt pääse. Entä onko e39:ssä mitään valmista paikkaa, mistä saisi sisälämmittimen johdon vedettyä läpi vai onko otettava porakone esiin?BMW 530iA Touring -05
Comment
-
Comment