Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 320 YKK-anturien toiminta ??? APUA !!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jani426
    Newbiemmer
    • Oct 2007
    • 2
    • Lahti

    E36 320 YKK-anturien toiminta ??? APUA !!

    Eli ongelmana on että auto antaa vikakoodia kampiakselin YKK-anturista, nyt uusi anturi paikallaan ja samaa koodia herjaa. Auto lähtee käyntiin vaikka otan kampuran anturin irti, mutta jos otan nokka-akselin anturin irti auto ei käynnisty (kampuran anturi kiinni). Eli kuuluuko auton lähteä käyntiin nokka-akselin tiedon perusteella vai onko uusi anturi hajalla vai nokan ja kampuran anturien johdot ristissä.:think Tietoa, Ideoita ??
    Auto e36 320 tehty 12/92, ms40 ruiskulla.
    E39 523i sedan 1997
  • kani
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 699
    • Espoo

    #2
    Olisko huono liitin? Nokka-akselin tunnistimessa minulla joskus liitin pätkii. Huomasin kun kerran oli "vika päällä" ja koneen käydessä huonosti tyhjäkäyntiä puristin liitintä -> vika katosi. Taidan kesällä katkoa piuhat ja kolvailla suoraan kiinni, luulis ajoittaisen kontaktivian katoavan
    E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

    Comment

    • tuning_bemaristi
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2003
      • 224
      • Mikkeli

      #3
      Oiskohan dme jäänyt häiriötilaan? itsellä ainakin noin oli lambda anturin kanssa että ei alkanut toimimaan uudellakaan sitten kokeilin vikatilan nollausta ja otin akunkengät irti 30-40min ajaksi sit takas ja vika korjaantui...
      Last edited by tuning_bemaristi; 21-02-2009, 21:12. Reason: ...

      Comment

      • Jani426
        Newbiemmer
        • Oct 2007
        • 2
        • Lahti

        #4
        Nyt on vaihdettu uusi nokkan tunnistinkin mutta ei auta. Uudessa kampiakselin tunnistimessa vähän isommat vastusarvot kun alkuperäisessä, 15,4 ohm ja 0,7 ohm vanhassa oli 12.3 ja 0,4. Tunnistin on saksalainen ja ostettu KL-varaosista, soitin sinne ja mittasivat muista tunnistimista joita heillä oli ja samat arvot tuli kun minulle myydyssä, eli kaikki tunnistimet samanlaisia. Olen koittanut resetointia akunkengät yhdistämällä (akku irti) ja testerillä nollaamalla mutta ei vaan auta. Nollauksen jälkeen sanoo Status error, mutta ei erittele vikaa ennen kuin on startannut autoa, sitten herjaa 79 eli kampiakselin tunnistinta. Testerinä Carsoft 6.5. Oisko jollain Siemens MS40.1 moottorin ohjain boksia, jolla pääsis testaamaan onko vika siinä.
        E39 523i sedan 1997

        Comment

        • kani
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2003
          • 699
          • Espoo

          #5
          Boksin avaaminen ja puhdistaminen hapettumista?? Net on moni ottanut vettä sisäänsä elämänsä aikana.
          E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

          Comment

          • MarQu
            Moderator
            • Mar 2006
            • 5517
            • Vaasa

            #6
            Onko liittimet varmasti oikeassa järjestyksessä/oikein päin liitin. Ainakin joku manuaali antaa väärää tietoa liittimen laittamisesta.
            sigpic

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8257
              • Järvikylä (Nakkila)

              #7
              Originally posted by kani View Post
              Olisko huono liitin? Nokka-akselin tunnistimessa minulla joskus liitin pätkii. Huomasin kun kerran oli "vika päällä" ja koneen käydessä huonosti tyhjäkäyntiä puristin liitintä -> vika katosi. Taidan kesällä katkoa piuhat ja kolvailla suoraan kiinni, luulis ajoittaisen kontaktivian katoavan
              älkää nyt hyvät ihmiset tinailko niitä johtoja.. saattaa toimia sen aikaa kun auto on sulla mutta ajan myötä tärinän vaikutuksesta nuo tinaukset tuppaa murtumaan ja taas joku ihmettelee ja kiroilee että miks on pitäny tämmösiä patentteja tehdä..
              uudet liittimet tai vanhojen liittimien pintojen putsaus + herkistely
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎