Announcement

Collapse
No announcement yet.

max vannekoko???Bmw e36 sedan,vm.-95,

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • QUASIMODO
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 2541
    • Pirkkala

    #46
    Originally posted by Laakeri View Post
    No mulla on reilusti mankeloitu kaaria, silti nappaa kiinni vähänkään isommalla kuormalla, takarenkaista kulu viime kesänä kaikki tekstit kyljestä pois. Alustana fk-korkeussäädettävä ja takana niin ylhäällä kuin saa. Eli jos tuollasia halajaa niin laittakaa oikeasti jäykät takajouset, niin se onnistuu. Ajattelin ens kesäksi vaihtaa nuo D2:sen sarjan jouset taakse, josko ne olis jäykemmät..
    On sekin ikävää jos täytyy lähteä rengaskaupoille joka kesä...
    sigpic

    Comment

    • Laakeri
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2005
      • 983
      • Rovaniemi

      #47
      Originally posted by QUASIMODO View Post
      On sekin ikävää jos täytyy lähteä rengaskaupoille joka kesä...
      Eka kesä meni ihan hyvin, kun sillon oli jokku madallusjouset ja niiden välissä nippu kumeja, niin ei painunu kasaan vaikka miten yritti. Kivirekihän tuosta tulee, vaikka miten yrittäs. Jos olis vakiokaaret, niin en laittas tuollasta yhdistelmää, mutta kun ne on jo kerran pilannut niin antaapa olla, onpahan komiannäköset
      E34 S38B38
      E36 S50B30us hx52 ->M50B32
      2gen RAM 5.9 cummins

      Comment

      • scheisse
        BTCF Honorary Member
        • Apr 2007
        • 2798
        • Kauhajoki

        #48
        Originally posted by Laakeri View Post
        Eka kesä meni ihan hyvin, kun sillon oli jokku madallusjouset ja niiden välissä nippu kumeja, niin ei painunu kasaan vaikka miten yritti. Kivirekihän tuosta tulee, vaikka miten yrittäs. Jos olis vakiokaaret, niin en laittas tuollasta yhdistelmää, mutta kun ne on jo kerran pilannut niin antaapa olla, onpahan komiannäköset
        Paljonkos on matalimmasta kohtaa maavara? eli moottorin alta.
        - f30 330e M-Sport , -16
        - e36 3.2 M3 cabrio individual

        Comment

        • janihannula
          BTCF Member
          • Jun 2006
          • 740
          • https://t.me/pump_upp

          #49
          Juurikin mankeloitiin yksi auto jossa oli tuo 10"x17" et20 ja 8.5"x17" et13. Etupää menee ilman mankelia mutta takapää ei todellakaan. ellei ole oikein ylikorkea ja jäykkä alusta.

          Tuolla vanneyhdistelmällä se renkaiden kuluminen ei saa olla suurin huoli. Enemmän madallettuna sitä camberia on takana sekä edessä vaikka naapureille jakaa. Luulisin että 5000-8000km on aika max mitä renkailla pääsee vaikka kuinka kääntelee. Nurkat on syötynä pilalle ja keskellä on 4mm pintaa .

          Itellä meni viime kesänä 3paria takarenkaitaja yksi sarja etupyöriä, tokikin kilometrejä tuli 35000. Silloin taka camberit luokkaa 2.5 astetta, mutta nyt varoja on tehty lisää. vaikka säätäis camberit nollaan asti .
          https://t.me/pump_upp

          Comment

          • iikka
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 2597
            • Oulu

            #50
            itellä brocin b1 e36 cabrion alla... 8,5 et17 ja 10x17" et24... ja noi menee todella nätillä takakaarien mankeloinnilla alle niin ettei raavi ollenkaan rajullakaan madalluksella... joo ja noi vanteet oli alunperin et13 ja et20, mut käytin sorvissa niitä....
            Speed costs, how fast you wanna go?

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17799
              • Jämsä

              #51
              Originally posted by iikka View Post
              itellä brocin b1 e36 cabrion alla... 8,5 et17 ja 10x17" et24... ja noi menee todella nätillä takakaarien mankeloinnilla alle niin ettei raavi ollenkaan rajullakaan madalluksella... joo ja noi vanteet oli alunperin et13 ja et20, mut käytin sorvissa niitä....
              tuossa se raja tosiaan aikalailla kulkee... ET25-35 menee suht kevyellä mankeloinnilla ja ET13-20 on vaikea saada mahtumaan raapimatta edes reippaasti mankeloimalla. nämä siis jos puhutaan 9-10" vanteesta ja 235-245 kumista.


              tästä asiasta voisi varmaan tehdä stickyn, kun sitä joka viikko joku kyselee?
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #52
                Originally posted by QUASIMODO View Post
                On se kumma kun osa sanoo että mahtuu juuri ja juuri ilman mankelointia ja hyvin pienellä mankeloinnilla ja osa sanoo,että ei mahdu ilman lekaa ja rälläkkää..
                Kysymys on hyvin paljon siitä minkälaiset camberkulmat alle laitetaan.
                Eli mikäli camberia on paljon, eli renkaat takaa katsottuna on näin: /-\ ....on selvää että kaarien alle saadaan mahtumaan vaikka mitä. Samalla tietenkin hyväksytään renkaiden sisäkanttien ERITTÄIN nopea kuluminen ja ihan aikuisten oikeasti hengenvaarallisen huonot ajo-ominaisuudet....ajomukavuudesta nyt puhumattakaan.
                Mikäli camberkulmat kuitenkin asetetaan ko.rengastusta oikeasti vaativaan tasoon, eli edestä nollaan ja takaa n.asteeseen, renkaat siis
                lähempänä tätä: l-l , niin kaarien alle sopivuuskin on aivan toinen.
                Oikeasti nämä 10-20et:n 9"-10" vanne/rengasyhdistelmät rengaskoosta riippumatta EIVÄT MENE lähellekkään e36:n takakaarien alle tuolla n.+asteen camberkulmilla, vaan silloin kulmat ovat aivan jotain muuta....kuten myös renkaiden kuluminen ja ne ajo-ominaisuudet/mukavuus Suomen pitkittäisurautuneilla teillä. Ihan siis toisin kuin urattomillä teillä Guntterlandiassa....
                Last edited by Hemi; 24-03-2009, 15:16.

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16418
                  • Asikkala

                  #53
                  Originally posted by Hemi View Post
                  Kysymys on hyvin paljon siitä minkälaiset camberkulmat alle laitetaan.
                  Eli mikäli camberia on paljon, eli renkaat takaa katsottuna on näin: /-\ ....on selvää että kaarien alle saadaan mahtumaan vaikka mitä. Samalla tietenkin hyväksytään renkaiden sisäkanttien ERITTÄIN nopea kuluminen ja ihan aikuisten oikeasti hengenvaarallisen huonot ajo-ominaisuudet....ajomukavuudesta nyt puhumattakaan.
                  Mikäli camberkulmat kuitenkin asetetaan ko.rengastusta oikeasti vaativaan tasoon, eli edestä nollaan ja takaa n.asteeseen, renkaat siis
                  lähempänä tätä: l-l , niin kaarien alle sopivuuskin on aivan toinen.
                  Oikeasti nämä 10-20et:n 9"-10" vanne/rengasyhdistelmät rengaskoosta riippumatta EIVÄT MENE lähellekkään e36:n takakaarien alle tuolla n.+asteen camberkulmilla, vaan silloin kulmat ovat aivan jotain muuta....kuten myös renkaiden kuluminen ja ne ajo-ominaisuudet/mukavuus Suomen pitkittäisurautuneilla teillä. Ihan siis toisin kuin urattomillä teillä Guntterlandiassa....
                  Edelleen hatunnosto sinulle kun jaksat asiaa selittää vaikka tätä on jauhettu vaikka kuinka paljon ja silti kolmasosa ei halua/kykene/muuten vaan ymmärrä asiaa. Oikeasti:

                  Comment

                  • janihannula
                    BTCF Member
                    • Jun 2006
                    • 740
                    • https://t.me/pump_upp

                    #54
                    Originally posted by jr66 View Post
                    Edelleen hatunnosto sinulle kun jaksat asiaa selittää vaikka tätä on jauhettu vaikka kuinka paljon ja silti kolmasosa ei halua/kykene/muuten vaan ymmärrä asiaa. Oikeasti:
                    Pidät vissiin itteäs vähä kuin ylijumalana näissä asioissa. Ei voi muuta sanoa kuin hoh hoh mitä scheissea.
                    https://t.me/pump_upp

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16418
                      • Asikkala

                      #55
                      Originally posted by janihannula View Post
                      Pidät vissiin itteäs vähä kuin ylijumalana näissä asioissa. Ei voi muuta sanoa kuin hoh hoh mitä scheissea.
                      Noh noh, nukkumaan jo ja aamulla mietit tuota huonoa käytöstäsi...

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        #56
                        Originally posted by jr66 View Post
                        Noh noh, nukkumaan jo ja aamulla mietit tuota huonoa käytöstäsi...
                        reilusti madalletussa E36:ssa oikeasti näyttää matalampi kumi paremmalta... en ymmärrä miten jaksat vääntää siitä asiasta? vakio alusta/kevyt madallus, niin orkkis 215-225/45 toimii, mutta kunnolla tonttiin madalletussa näyttää vähän hölmöltä eikä mahdu helposti pyörimään... tämä on tuning club eikä kaikkien tarvi varmaan olla orkkiksia? vai heitätkö vitsillä jo tota samaa joka kysymykseen?
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16418
                          • Asikkala

                          #57
                          Originally posted by bemu2000 View Post
                          reilusti madalletussa E36:ssa oikeasti näyttää matalampi kumi paremmalta... en ymmärrä miten jaksat vääntää siitä asiasta? vakio alusta/kevyt madallus, niin orkkis 215-225/45 toimii, mutta kunnolla tonttiin madalletussa näyttää vähän hölmöltä eikä mahdu helposti pyörimään... tämä on tuning club eikä kaikkien tarvi varmaan olla orkkiksia? vai heitätkö vitsillä jo tota samaa joka kysymykseen?
                          En mielestäni väännä asiasta mitenkään, sopivasti valituilla osilla pyörii myös madallettulla alustalla. On tuning-club, kyllä ja jokainen tietysti tekee niinkuin haluaa mutta jokaisella on myös oikeus omaan mielipiteeseen. Voin myös olla esittämättä omiani, se ei ole minulta pois eikä toivottavasti keneltäkään muultakaan mikä olisikin ihmeellistä.

                          Taitaa olla ot:tä jo muutama postaus tälläkin topikilla... ?

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17799
                            • Jämsä

                            #58
                            Originally posted by jr66 View Post
                            En mielestäni väännä asiasta mitenkään, sopivasti valituilla osilla pyörii myös madallettulla alustalla. On tuning-club, kyllä ja jokainen tietysti tekee niinkuin haluaa mutta jokaisella on myös oikeus omaan mielipiteeseen. Voin myös olla esittämättä omiani, se ei ole minulta pois eikä toivottavasti keneltäkään muultakaan mikä olisikin ihmeellistä.

                            Taitaa olla ot:tä jo muutama postaus tälläkin topikilla... ?
                            no lueppa vanhoja postauksiasi... jos joku haluaa laittaa autonsa tonttiin, (eikä jotain pientä/sopivaa madallusta) ja leveää tyylikästä vannetta alle matalalla kumilla, niin kyselet miksi miksi, kun tämä ja tämä on orkkis koko ym. ym. mitä se on jos ei vääntämistä?

                            vakio autoon vakio kumit ja matalaan tuning autoon tuning kumit, helppoa eikö totta
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            • janihannula
                              BTCF Member
                              • Jun 2006
                              • 740
                              • https://t.me/pump_upp

                              #59
                              Originally posted by bemu2000 View Post
                              no lueppa vanhoja postauksiasi... jos joku haluaa laittaa autonsa tonttiin, (eikä jotain pientä/sopivaa madallusta) ja leveää tyylikästä vannetta alle matalalla kumilla, niin kyselet miksi miksi, kun tämä ja tämä on orkkis koko ym. ym. mitä se on jos ei vääntämistä?

                              vakio autoon vakio kumit ja matalaan tuning autoon tuning kumit, helppoa eikö totta
                              Aamen.
                              https://t.me/pump_upp

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16418
                                • Asikkala

                                #60
                                Originally posted by bemu2000 View Post
                                helppoa eikö totta
                                The truth is out there...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎