Originally posted by Laakeri
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
max vannekoko???Bmw e36 sedan,vm.-95,
Collapse
X
-
Originally posted by QUASIMODO View PostOn sekin ikävää jos täytyy lähteä rengaskaupoille joka kesä...E34 S38B38
E36 S50B30us hx52 ->M50B32
2gen RAM 5.9 cummins
Comment
-
-
Originally posted by Laakeri View PostEka kesä meni ihan hyvin, kun sillon oli jokku madallusjouset ja niiden välissä nippu kumeja, niin ei painunu kasaan vaikka miten yritti. Kivirekihän tuosta tulee, vaikka miten yrittäs. Jos olis vakiokaaret, niin en laittas tuollasta yhdistelmää, mutta kun ne on jo kerran pilannut niin antaapa olla, onpahan komiannäköset- f30 330e M-Sport , -16
- e36 3.2 M3 cabrio individual
Comment
-
-
Juurikin mankeloitiin yksi auto jossa oli tuo 10"x17" et20 ja 8.5"x17" et13. Etupää menee ilman mankelia mutta takapää ei todellakaan. ellei ole oikein ylikorkea ja jäykkä alusta.
Tuolla vanneyhdistelmällä se renkaiden kuluminen ei saa olla suurin huoli. Enemmän madallettuna sitä camberia on takana sekä edessä vaikka naapureille jakaa. Luulisin että 5000-8000km on aika max mitä renkailla pääsee vaikka kuinka kääntelee. Nurkat on syötynä pilalle ja keskellä on 4mm pintaa .
Itellä meni viime kesänä 3paria takarenkaitaja yksi sarja etupyöriä, tokikin kilometrejä tuli 35000. Silloin taka camberit luokkaa 2.5 astetta, mutta nyt varoja on tehty lisää. vaikka säätäis camberit nollaan asti .
Comment
-
-
itellä brocin b1 e36 cabrion alla... 8,5 et17 ja 10x17" et24... ja noi menee todella nätillä takakaarien mankeloinnilla alle niin ettei raavi ollenkaan rajullakaan madalluksella... joo ja noi vanteet oli alunperin et13 ja et20, mut käytin sorvissa niitä....Speed costs, how fast you wanna go?
Comment
-
-
Originally posted by iikka View Postitellä brocin b1 e36 cabrion alla... 8,5 et17 ja 10x17" et24... ja noi menee todella nätillä takakaarien mankeloinnilla alle niin ettei raavi ollenkaan rajullakaan madalluksella... joo ja noi vanteet oli alunperin et13 ja et20, mut käytin sorvissa niitä....
tästä asiasta voisi varmaan tehdä stickyn, kun sitä joka viikko joku kyselee?
Comment
-
-
Originally posted by QUASIMODO View PostOn se kumma kun osa sanoo että mahtuu juuri ja juuri ilman mankelointia ja hyvin pienellä mankeloinnilla ja osa sanoo,että ei mahdu ilman lekaa ja rälläkkää..
Eli mikäli camberia on paljon, eli renkaat takaa katsottuna on näin: /-\ ....on selvää että kaarien alle saadaan mahtumaan vaikka mitä. Samalla tietenkin hyväksytään renkaiden sisäkanttien ERITTÄIN nopea kuluminen ja ihan aikuisten oikeasti hengenvaarallisen huonot ajo-ominaisuudet....ajomukavuudesta nyt puhumattakaan.
Mikäli camberkulmat kuitenkin asetetaan ko.rengastusta oikeasti vaativaan tasoon, eli edestä nollaan ja takaa n.asteeseen, renkaat siis
lähempänä tätä: l-l , niin kaarien alle sopivuuskin on aivan toinen.
Oikeasti nämä 10-20et:n 9"-10" vanne/rengasyhdistelmät rengaskoosta riippumatta EIVÄT MENE lähellekkään e36:n takakaarien alle tuolla n.+asteen camberkulmilla, vaan silloin kulmat ovat aivan jotain muuta....kuten myös renkaiden kuluminen ja ne ajo-ominaisuudet/mukavuus Suomen pitkittäisurautuneilla teillä. Ihan siis toisin kuin urattomillä teillä Guntterlandiassa....Last edited by Hemi; 24-03-2009, 15:16.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostKysymys on hyvin paljon siitä minkälaiset camberkulmat alle laitetaan.
Eli mikäli camberia on paljon, eli renkaat takaa katsottuna on näin: /-\ ....on selvää että kaarien alle saadaan mahtumaan vaikka mitä. Samalla tietenkin hyväksytään renkaiden sisäkanttien ERITTÄIN nopea kuluminen ja ihan aikuisten oikeasti hengenvaarallisen huonot ajo-ominaisuudet....ajomukavuudesta nyt puhumattakaan.
Mikäli camberkulmat kuitenkin asetetaan ko.rengastusta oikeasti vaativaan tasoon, eli edestä nollaan ja takaa n.asteeseen, renkaat siis
lähempänä tätä: l-l , niin kaarien alle sopivuuskin on aivan toinen.
Oikeasti nämä 10-20et:n 9"-10" vanne/rengasyhdistelmät rengaskoosta riippumatta EIVÄT MENE lähellekkään e36:n takakaarien alle tuolla n.+asteen camberkulmilla, vaan silloin kulmat ovat aivan jotain muuta....kuten myös renkaiden kuluminen ja ne ajo-ominaisuudet/mukavuus Suomen pitkittäisurautuneilla teillä. Ihan siis toisin kuin urattomillä teillä Guntterlandiassa....
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostEdelleen hatunnosto sinulle kun jaksat asiaa selittää vaikka tätä on jauhettu vaikka kuinka paljon ja silti kolmasosa ei halua/kykene/muuten vaan ymmärrä asiaa. Oikeasti:
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostNoh noh, nukkumaan jo ja aamulla mietit tuota huonoa käytöstäsi...
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Postreilusti madalletussa E36:ssa oikeasti näyttää matalampi kumi paremmalta... en ymmärrä miten jaksat vääntää siitä asiasta? vakio alusta/kevyt madallus, niin orkkis 215-225/45 toimii, mutta kunnolla tonttiin madalletussa näyttää vähän hölmöltä eikä mahdu helposti pyörimään... tämä on tuning club eikä kaikkien tarvi varmaan olla orkkiksia? vai heitätkö vitsillä jo tota samaa joka kysymykseen?
Taitaa olla ot:tä jo muutama postaus tälläkin topikilla... ?
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostEn mielestäni väännä asiasta mitenkään, sopivasti valituilla osilla pyörii myös madallettulla alustalla. On tuning-club, kyllä ja jokainen tietysti tekee niinkuin haluaa mutta jokaisella on myös oikeus omaan mielipiteeseen. Voin myös olla esittämättä omiani, se ei ole minulta pois eikä toivottavasti keneltäkään muultakaan mikä olisikin ihmeellistä.
Taitaa olla ot:tä jo muutama postaus tälläkin topikilla... ?
vakio autoon vakio kumit ja matalaan tuning autoon tuning kumit, helppoa eikö totta
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Postno lueppa vanhoja postauksiasi... jos joku haluaa laittaa autonsa tonttiin, (eikä jotain pientä/sopivaa madallusta) ja leveää tyylikästä vannetta alle matalalla kumilla, niin kyselet miksi miksi, kun tämä ja tämä on orkkis koko ym. ym. mitä se on jos ei vääntämistä?
vakio autoon vakio kumit ja matalaan tuning autoon tuning kumit, helppoa eikö totta
Comment
-
Comment