Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 328i coupe käynnistys-ongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • manzneri
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2007
    • 551
    • Kesälahti

    e36 328i coupe käynnistys-ongelmaa

    Elikkäs otsikon mukainen auto kyseessä, voipi olla tilapäinenkin (?) häiriö kyseessä, mutta ajattelin kuitenkin kirjoittaa kysymyksen. Ja illalla töistä lähtiessähän nyt sitten selviää lähteekö lintta liikenteeseen ollenkaan :think

    Tänään aamusella auto starttasi ihan normaalisti, eikä ennen mitään ongelmia ole ollut. Noin 20km matkaa, auto muutamaksi minuutiksi parkkiin ja sen jälkeen avaimesta kääntämällä ei tapahtunutkaan enää mitään Eli ei kuulunut edes startin ääntä.

    Tämän jälkeen avain takaisin alku-asentoon ja uutta yritystä. Alkoi starttaamaan, mutta ei lähtenyt käyntiin. Muutaman kerran sama homma, sitten auto hörähti käyntiin aivan normaalisti. Ajossa ei huomaa mitään, tehot tallella jne.

    Sama homma toistui tänään sitten myöhemmin kun olin töihin lähdössä. Ensimmäisellä kerralla avain kääntyy pohjaan asti eikä startti reagoi. Sen jälkeen sahaamista, uutta yritystä ja sitten kun lähtee niin lähtee 'kerrasta' käyntiin. Olisikos startin hiilet loppu tms?

    Auto oli huollossa 2.3 ja sielä suoritettiin normaaleja huoltotoimenpiteitä, öljyt vaihdettiin jne. Myös sytytystulpat vaihdettiin. Kyseessä on saksantuonti ja en ole tarkistanut minkälaiset tulpat tuolla on ollut. Huoltomieheltä kun tiedustelin asiaa niin hän ilmoitti että autossa oli ollut 4-kärkiset tulpat (BMW:n omat, ei tarvikeosa) ja nyt sinne laitettiin Boschin 2-kärkiset. Voiko tuolla olla mitään tekemistä ko. ongelman kanssa koska ongelma ilmeni tuon huollon jälkeen? Mitä muita mahdollisuuksia tulee mieleen?

    Ja nythän tässä on lämpötila muutaman päivän sisään noussut aika hyvin täälä etelässä, voisiko johonkin olla kosteutta tiivistynyt niin että se vaikuttaisi? Ja kun tosiaan käyntiin lähdettyään auto toimii moitteetta, tyhjäkäynnillä kierrokset on 600 tietämillä ja ilmastoinnin kun kytkee päälle niin 700-800 tietämillä. Onko kierrokset normaalit?

    Kolmas asia mikä tulee itselle mieleen on tuo itse lukkopesä. Oli ongelmana tuossa sellaista että avain pyörii lukkopesässä tyhjää eikä pykälää löydy. Tutkin avainta ja totesin että kovin pyöreäksi on kulunut, kotoa toinen avain käyttöön ja sillä on toiminut nyt moitteetta. Vai olisiko virtalukossa kuitenkin jotain vikaa? Voisiko olla virtalukon pohjassa maadoitus-ongelmaa?

    Hieman novellia-muistuttaa pituudeltaan jo tämä postaus mutta toivottavasti tulee jotain vastauksia...
    Last edited by manzneri; 05-03-2009, 11:09. Reason: Kirjoitusvirheitä...
  • jarzap
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 319
    • Sodankylä/Pyhäsalmi

    #2
    Virtalukonpohjaa lähtisin itse ekana tutkailemaan:think
    "Paska analyysi!"

    Comment

    • Ozzy #69#
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2006
      • 1641
      • Pirkanmaa

      #3
      Originally posted by jarzap View Post
      Virtalukonpohjaa lähtisin itse ekana tutkailemaan:think
      Virtalukonpohjasta tai startista luultavasti vika löytyy. :think
      G20 330e M-Sport sunset orange

      Comment

      • manzneri
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2007
        • 551
        • Kesälahti

        #4
        Varmaankin yksi näistä asioista mitä lähes jokainen autoja harrasteleva on joutunut jo tekemään, mutta itse en ole. Eli onko antaa jotain vinkkiä/linkkiä tuohon virtalukko-proggikseen?

        Sen enempää en ole vielä tutustunut kun että miten tuo avaimen puoleinen lukkopatruuna lähtee irti...

        Comment

        • jarzap
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 319
          • Sodankylä/Pyhäsalmi

          #5
          Originally posted by manzneri View Post
          Varmaankin yksi näistä asioista mitä lähes jokainen autoja harrasteleva on joutunut jo tekemään, mutta itse en ole. Eli onko antaa jotain vinkkiä/linkkiä tuohon virtalukko-proggikseen?

          Sen enempää en ole vielä tutustunut kun että miten tuo avaimen puoleinen lukkopatruuna lähtee irti...
          Tuolla jotain asiaa, ja haulla löytyy lisää http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=128365
          "Paska analyysi!"

          Comment

          • manzneri
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2007
            • 551
            • Kesälahti

            #6
            Jees...jotenkin tuntuis nyt kuitenkin että se vika vois olla tossa ajonestossa :think Tänään pääsee töitten jälkeen vähän purkamaan noita paikkoja tai viimeistään huomen aamulla...toivottavasti sieltä selviää jotain.

            Ja olis nyt sitten taas semmonen vika mihin ei kulu niin helvetisti rahaa...

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎