Elikkäs otsikon mukainen auto kyseessä, voipi olla tilapäinenkin (?) häiriö kyseessä, mutta ajattelin kuitenkin kirjoittaa kysymyksen. Ja illalla töistä lähtiessähän nyt sitten selviää lähteekö lintta liikenteeseen ollenkaan :think
Tänään aamusella auto starttasi ihan normaalisti, eikä ennen mitään ongelmia ole ollut. Noin 20km matkaa, auto muutamaksi minuutiksi parkkiin ja sen jälkeen avaimesta kääntämällä ei tapahtunutkaan enää mitään Eli ei kuulunut edes startin ääntä.
Tämän jälkeen avain takaisin alku-asentoon ja uutta yritystä. Alkoi starttaamaan, mutta ei lähtenyt käyntiin. Muutaman kerran sama homma, sitten auto hörähti käyntiin aivan normaalisti. Ajossa ei huomaa mitään, tehot tallella jne.
Sama homma toistui tänään sitten myöhemmin kun olin töihin lähdössä. Ensimmäisellä kerralla avain kääntyy pohjaan asti eikä startti reagoi. Sen jälkeen sahaamista, uutta yritystä ja sitten kun lähtee niin lähtee 'kerrasta' käyntiin. Olisikos startin hiilet loppu tms?
Auto oli huollossa 2.3 ja sielä suoritettiin normaaleja huoltotoimenpiteitä, öljyt vaihdettiin jne. Myös sytytystulpat vaihdettiin. Kyseessä on saksantuonti ja en ole tarkistanut minkälaiset tulpat tuolla on ollut. Huoltomieheltä kun tiedustelin asiaa niin hän ilmoitti että autossa oli ollut 4-kärkiset tulpat (BMW:n omat, ei tarvikeosa) ja nyt sinne laitettiin Boschin 2-kärkiset. Voiko tuolla olla mitään tekemistä ko. ongelman kanssa koska ongelma ilmeni tuon huollon jälkeen? Mitä muita mahdollisuuksia tulee mieleen?
Ja nythän tässä on lämpötila muutaman päivän sisään noussut aika hyvin täälä etelässä, voisiko johonkin olla kosteutta tiivistynyt niin että se vaikuttaisi? Ja kun tosiaan käyntiin lähdettyään auto toimii moitteetta, tyhjäkäynnillä kierrokset on 600 tietämillä ja ilmastoinnin kun kytkee päälle niin 700-800 tietämillä. Onko kierrokset normaalit?
Kolmas asia mikä tulee itselle mieleen on tuo itse lukkopesä. Oli ongelmana tuossa sellaista että avain pyörii lukkopesässä tyhjää eikä pykälää löydy. Tutkin avainta ja totesin että kovin pyöreäksi on kulunut, kotoa toinen avain käyttöön ja sillä on toiminut nyt moitteetta. Vai olisiko virtalukossa kuitenkin jotain vikaa? Voisiko olla virtalukon pohjassa maadoitus-ongelmaa?
Hieman novellia-muistuttaa pituudeltaan jo tämä postaus mutta toivottavasti tulee jotain vastauksia...
Tänään aamusella auto starttasi ihan normaalisti, eikä ennen mitään ongelmia ole ollut. Noin 20km matkaa, auto muutamaksi minuutiksi parkkiin ja sen jälkeen avaimesta kääntämällä ei tapahtunutkaan enää mitään Eli ei kuulunut edes startin ääntä.
Tämän jälkeen avain takaisin alku-asentoon ja uutta yritystä. Alkoi starttaamaan, mutta ei lähtenyt käyntiin. Muutaman kerran sama homma, sitten auto hörähti käyntiin aivan normaalisti. Ajossa ei huomaa mitään, tehot tallella jne.
Sama homma toistui tänään sitten myöhemmin kun olin töihin lähdössä. Ensimmäisellä kerralla avain kääntyy pohjaan asti eikä startti reagoi. Sen jälkeen sahaamista, uutta yritystä ja sitten kun lähtee niin lähtee 'kerrasta' käyntiin. Olisikos startin hiilet loppu tms?
Auto oli huollossa 2.3 ja sielä suoritettiin normaaleja huoltotoimenpiteitä, öljyt vaihdettiin jne. Myös sytytystulpat vaihdettiin. Kyseessä on saksantuonti ja en ole tarkistanut minkälaiset tulpat tuolla on ollut. Huoltomieheltä kun tiedustelin asiaa niin hän ilmoitti että autossa oli ollut 4-kärkiset tulpat (BMW:n omat, ei tarvikeosa) ja nyt sinne laitettiin Boschin 2-kärkiset. Voiko tuolla olla mitään tekemistä ko. ongelman kanssa koska ongelma ilmeni tuon huollon jälkeen? Mitä muita mahdollisuuksia tulee mieleen?
Ja nythän tässä on lämpötila muutaman päivän sisään noussut aika hyvin täälä etelässä, voisiko johonkin olla kosteutta tiivistynyt niin että se vaikuttaisi? Ja kun tosiaan käyntiin lähdettyään auto toimii moitteetta, tyhjäkäynnillä kierrokset on 600 tietämillä ja ilmastoinnin kun kytkee päälle niin 700-800 tietämillä. Onko kierrokset normaalit?
Kolmas asia mikä tulee itselle mieleen on tuo itse lukkopesä. Oli ongelmana tuossa sellaista että avain pyörii lukkopesässä tyhjää eikä pykälää löydy. Tutkin avainta ja totesin että kovin pyöreäksi on kulunut, kotoa toinen avain käyttöön ja sillä on toiminut nyt moitteetta. Vai olisiko virtalukossa kuitenkin jotain vikaa? Voisiko olla virtalukon pohjassa maadoitus-ongelmaa?
Hieman novellia-muistuttaa pituudeltaan jo tämä postaus mutta toivottavasti tulee jotain vastauksia...
Comment