Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 takavalojen check control ohitus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2305
    • Uusimaa

    E36 takavalojen check control ohitus?

    Onko olemassa jotain kikkaviitosta, jolla saa ohitettua takavalojen check control toiminnon? Tuli takaumpioiksi sellaiset, jossa ei ole tuota check control ominaisuutta, ja nyt herjaa aina liikkeelle lähtiessä takavaloista.
    BMW G30 530e X-Drive

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin
  • Humis
    Newbiemmer
    • Mar 2009
    • 15
    • iisalmi

    #2
    niimpä,mulla tekee samaa

    Comment

    • sky
      Newbiemmer
      • May 2007
      • 10
      • Lahti

      #3
      Mulla tekee kans tätä mutta on ihan vakio umpiot ja kaikki lamput kyll kunnossa.

      Missäs tää johto olis? Jos ois mulla sit se ironnu.:think

      Ei oo muuten tullu ennen tää mieleen.
      Nykynen : BMW e90 330d -07

      Ex: BMW e46 330d -01
      Ex: BMW e36 M3 Capriolet -97
      Ex: Bmw e36 320i Capriolet -95

      Comment

      • Jpää
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2007
        • 1909
        • Ylitornio

        #4
        oletteko kokeilleet putsata niitä umpion kosketus pintoja? ne hapettuvat helposti joka johtaa herjaamiseen.
        samalla kannattaa putsata niiden hehkun kantojen kosketus pinnat sekä vähän pikku meisselillä kääntää niitä tingejä ylös päin jotta ne "painaa" siihen umpion kosketus pintaan paremmin.

        itsellä ainakin nämä konstit toimi ja lopetti herjailun takavaloista.
        VW Crafter
        e90 320d
        ex:
        f31 320xda
        e61 530da
        e38 740d
        e34 535 bt
        e39 540ia
        Pårkkana E36
        e46 320 d
        e34 525 tds


        Comment

        • sky
          Newbiemmer
          • May 2007
          • 10
          • Lahti

          #5
          Originally posted by Jpää View Post
          oletteko kokeilleet putsata niitä umpion kosketus pintoja? ne hapettuvat helposti joka johtaa herjaamiseen.
          samalla kannattaa putsata niiden hehkun kantojen kosketus pinnat sekä vähän pikku meisselillä kääntää niitä tingejä ylös päin jotta ne "painaa" siihen umpion kosketus pintaan paremmin.

          itsellä ainakin nämä konstit toimi ja lopetti herjailun takavaloista.
          Pitää kokeilla, kiitos neuvosta !
          Nykynen : BMW e90 330d -07

          Ex: BMW e46 330d -01
          Ex: BMW e36 M3 Capriolet -97
          Ex: Bmw e36 320i Capriolet -95

          Comment

          • Jpää
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2007
            • 1909
            • Ylitornio

            #6
            Originally posted by sky View Post
            Pitää kokeilla, kiitos neuvosta !
            tämä voi toimia varsinkin sinulla kun sulla on vakio valot.
            VW Crafter
            e90 320d
            ex:
            f31 320xda
            e61 530da
            e38 740d
            e34 535 bt
            e39 540ia
            Pårkkana E36
            e46 320 d
            e34 525 tds


            Comment

            • JKK
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2305
              • Uusimaa

              #7
              Alkuperäiseen aiheeseen... Jos autossa ei ole CheckControl-systeemiä, menee takavaloille yksi piuha vähemmän. Eli onkohan näissä check-takavaloissa jotain elektroniikkaa, vai mitataanko valojenvalvontamoduli tuon yhden ylimääräisen navan kautta vain virtamäärää? Jos näin on, niin se pitäisi olla helppo ohittaa. Täytyy tutkailla yleismittarin kanssa noita alkuperäisiä umpioita.
              BMW G30 530e X-Drive

              Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

              Comment

              • zakspeed
                BTCF Member
                • Nov 2003
                • 2003
                • Tampere/kainuu

                #8
                Takavalojen johdot menevät checkcontrol modulin läpi. Eli valokatkaisijalta lähtee johto ja menee modulin kautta valoille.
                -M5- '00
                -i3 94 rex '19
                -Ascona B 4.0 '80
                Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                Comment

                • JKK
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 2305
                  • Uusimaa

                  #9
                  Ja moduli sijaitsee missä?
                  BMW G30 530e X-Drive

                  Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                  Comment

                  • furi
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2005
                    • 135
                    • Turku

                    #10
                    Originally posted by sky View Post
                    Mulla tekee kans tätä mutta on ihan vakio umpiot ja kaikki lamput kyll kunnossa.

                    Missäs tää johto olis? Jos ois mulla sit se ironnu.:think

                    Ei oo muuten tullu ennen tää mieleen.
                    Katoitko kanssa rekisterikilven valot?
                    E61 520dA LCI -08

                    Comment

                    • zakspeed
                      BTCF Member
                      • Nov 2003
                      • 2003
                      • Tampere/kainuu

                      #11
                      Originally posted by JKK View Post
                      Ja moduli sijaitsee missä?
                      Kuskinpuolella kytkinpolkimen yläpuolella. Aivan siellä jalkatilan "katossa"
                      -M5- '00
                      -i3 94 rex '19
                      -Ascona B 4.0 '80
                      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                      Comment

                      • JKK
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 2305
                        • Uusimaa

                        #12
                        Asia on nyt tutkittu ja tässä tulee vastaus:

                        Eli jos asennat CheckControl-autoon takavaloja, jotka ovat non-check-control -autosta, lävähtää tauluun vikailmoitus takavaloista.

                        Umpioiden välillä kun on yksi pieni ero: Takavaloissahan on kaksi parkkipolttimoa/umpio. CheckControl-umpioihin menee molemmille parkkipolttimoille oma pinni ja oma virtajohto, kun taas "perus-umpioihin" parkkien virta syötetään yhdellä piuhalla, yhden pinnin kautta, ja virta haaroitetaan umpion "kiskoilla" molemmille polttimoille. Perus-umpioissa tämän toisen parkin tulevan virtajohdon kohdalta puuttuu kokonaan pinni, joten CheckControl on luonnollisesti sitä mieltä, että sen piuhan perästä on polttimo palanut.

                        Tarvitsee tehdä vain yksi pieni jippo: Laitetaan poikki toisen parkin kisko, ja tinataan siihen piuha, joka liitetään siihen tyhjäksi jääneeseen CheckControlilta tulevaan virtajohtoon. Tällöin molemmat parkkipolttimot saavat oman virtansa omaa piuhaansa pitkin, ja valvonta on tyytyväinen. Näin tein ja homma toimii. Aikaa operaatioon menee alle tunti.
                        BMW G30 530e X-Drive

                        Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎