Onko olemassa jotain kikkaviitosta, jolla saa ohitettua takavalojen check control toiminnon? Tuli takaumpioiksi sellaiset, jossa ei ole tuota check control ominaisuutta, ja nyt herjaa aina liikkeelle lähtiessä takavaloista.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 takavalojen check control ohitus?
Collapse
X
-
Mulla tekee kans tätä mutta on ihan vakio umpiot ja kaikki lamput kyll kunnossa.
Missäs tää johto olis? Jos ois mulla sit se ironnu.:think
Ei oo muuten tullu ennen tää mieleen.Nykynen : BMW e90 330d -07
Ex: BMW e46 330d -01
Ex: BMW e36 M3 Capriolet -97
Ex: Bmw e36 320i Capriolet -95
Comment
-
-
oletteko kokeilleet putsata niitä umpion kosketus pintoja? ne hapettuvat helposti joka johtaa herjaamiseen.
samalla kannattaa putsata niiden hehkun kantojen kosketus pinnat sekä vähän pikku meisselillä kääntää niitä tingejä ylös päin jotta ne "painaa" siihen umpion kosketus pintaan paremmin.
itsellä ainakin nämä konstit toimi ja lopetti herjailun takavaloista.VW Craftere90 320d
Comment
-
-
Originally posted by Jpää View Postoletteko kokeilleet putsata niitä umpion kosketus pintoja? ne hapettuvat helposti joka johtaa herjaamiseen.
samalla kannattaa putsata niiden hehkun kantojen kosketus pinnat sekä vähän pikku meisselillä kääntää niitä tingejä ylös päin jotta ne "painaa" siihen umpion kosketus pintaan paremmin.
itsellä ainakin nämä konstit toimi ja lopetti herjailun takavaloista.Nykynen : BMW e90 330d -07
Ex: BMW e46 330d -01
Ex: BMW e36 M3 Capriolet -97
Ex: Bmw e36 320i Capriolet -95
Comment
-
-
Originally posted by sky View PostPitää kokeilla, kiitos neuvosta !VW Craftere90 320d
Comment
-
-
Alkuperäiseen aiheeseen... Jos autossa ei ole CheckControl-systeemiä, menee takavaloille yksi piuha vähemmän. Eli onkohan näissä check-takavaloissa jotain elektroniikkaa, vai mitataanko valojenvalvontamoduli tuon yhden ylimääräisen navan kautta vain virtamäärää? Jos näin on, niin se pitäisi olla helppo ohittaa. Täytyy tutkailla yleismittarin kanssa noita alkuperäisiä umpioita.
Comment
-
-
Takavalojen johdot menevät checkcontrol modulin läpi. Eli valokatkaisijalta lähtee johto ja menee modulin kautta valoille.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostJa moduli sijaitsee missä?-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Asia on nyt tutkittu ja tässä tulee vastaus:
Eli jos asennat CheckControl-autoon takavaloja, jotka ovat non-check-control -autosta, lävähtää tauluun vikailmoitus takavaloista.
Umpioiden välillä kun on yksi pieni ero: Takavaloissahan on kaksi parkkipolttimoa/umpio. CheckControl-umpioihin menee molemmille parkkipolttimoille oma pinni ja oma virtajohto, kun taas "perus-umpioihin" parkkien virta syötetään yhdellä piuhalla, yhden pinnin kautta, ja virta haaroitetaan umpion "kiskoilla" molemmille polttimoille. Perus-umpioissa tämän toisen parkin tulevan virtajohdon kohdalta puuttuu kokonaan pinni, joten CheckControl on luonnollisesti sitä mieltä, että sen piuhan perästä on polttimo palanut.
Tarvitsee tehdä vain yksi pieni jippo: Laitetaan poikki toisen parkin kisko, ja tinataan siihen piuha, joka liitetään siihen tyhjäksi jääneeseen CheckControlilta tulevaan virtajohtoon. Tällöin molemmat parkkipolttimot saavat oman virtansa omaa piuhaansa pitkin, ja valvonta on tyytyväinen. Näin tein ja homma toimii. Aikaa operaatioon menee alle tunti.
Comment
-
Comment