Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325 pätkii, nykii ja röpeltää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • willex
    BTCF Member
    • Sep 2006
    • 68
    • Ylivieska

    E36 325 pätkii, nykii ja röpeltää

    tervehdys
    auto e36 325 -92 (ei vanos)
    ilmestynyt vika:
    auto nykii kiihdytettäessä, jää jurraamaan tietylle kierrosalueelle (2400-3500) eikä tahdo kiihtyä tämän yli millään mutta sittenkun päästään yli 3500 niin kiihtyy taas hetken normaalisti kunnes 4500 paikkeilla alkaa nykimään todella pahasti!

    Tulpat/lambda valkoisena -> seokset ilmeisesti laihalla

    minulla on rakennettuna tuohon motronicin boxiin vikakoodi ledi millä näkee vikakoodit mutta mitään koodia ei tästä viasta tule.


    Kokeiltu toista moottorinohjausboxia -> ei muutosta
    Uudet puolat ja tulpat
    Imuvuotoja ei löydy
    Nokka-akselin anturi vaihdettu
    Tyhjäkäynti venttiili (lisäilmaluisti) puhdistettu
    Kaasuläpän asentoanturi vaihdettu
    Kokeiltu ilmamassamittaria toisesta autosta -> ei muutosta
    Uusi lambda -> ei muutosta
    Kansiremontti(venttiilien koneistus,uudet nostajat)-> ei vaikutusta
    Uusi bensanpaineen säädin
    Uusi bensansuodatin
    Bensanpaineet tarkistettu ajossa -> OK
    Suuttimiin uudet kärkikupit,suodattimet,o-renkaat -> ei vaikutusta
    Forte Fuel Cleaner kaadettu tankkiin -> ei mitään vaikutusta

    VIKA LÖYTYNYT!!
    talvella vaihdettu kampiakselin asentotunnistin antoi tietyllä kierrosalueella vääränlaisen signaalin!
    uusi anturi kiinni ja auto toimii!
    2kuukauden helvetti on ohi
    Last edited by willex; 22-06-2009, 19:49. Reason: päivitystä
  • BMWSaloon
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2008
    • 281

    #2
    ootko tsekannu maadotukset autosta? ettei oo hapettun yms ja ovat kunnolla kiinni??:think

    Comment

    • willex
      BTCF Member
      • Sep 2006
      • 68
      • Ylivieska

      #3
      kaikki mitä silmämääräisesti näkyy, tuo motronicin kytkentä kaavio auttaisi asiaa jonkin verran jos sellaisen löytäisi. voisiko viallinen lambda aiheuttaa tällaisia oireita?

      Comment

      • Eepo
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 5388
        • Tampere

        #4
        ota IMM:stä piuha irti ja kokeile, jos pelaa paremmin niin vika siellä!
        -Harley Davidson Sportster - 89-
        -Harley Davidson softail -89-
        -Suzuki PV50 -86-

        Comment

        • willex
          BTCF Member
          • Sep 2006
          • 68
          • Ylivieska

          #5
          Originally posted by Eepo View Post
          ota IMM:stä piuha irti ja kokeile, jos pelaa paremmin niin vika siellä!
          ei toimi paremmin, ei juurikaan eroa. kokeiltu myös kaverin autosta toista mittaria ja ei mitään vaikutusta

          Comment

          • Bemu500
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2005
            • 2992
            • INvaLA

            #6
            Miten puolat on kokeiltu? :think Itellä ei nääs mittarilla mitattuna ollu mitään eroa puolien kesken vaan kummasti kun uudet vaihto niin röpeltämiset ja pätkimiset loppu välittömästi.
            -Official member of BTCF-Sauna team-


            e91 325i -06

            Comment

            • willex
              BTCF Member
              • Sep 2006
              • 68
              • Ylivieska

              #7
              Originally posted by Bemu500 View Post
              Miten puolat on kokeiltu? :think Itellä ei nääs mittarilla mitattuna ollu mitään eroa puolien kesken vaan kummasti kun uudet vaihto niin röpeltämiset ja pätkimiset loppu välittömästi.
              no eihän niitä kunnolla pysty mittaamaan. silmämääräisesti ei mitään vikaa ole niissä eikä varsissa. huomenna ajattelin yhden uuden käydä ostamassa ja yrittää jokaisen tilalle jos olisi vaikutusta. kaikkihan ne ois hyvä vaihtaa mutta jos se vika ei 350€ puolien vaihdollakaan katoa niin siinä pääsee itku isommaltakin kaverilta lama aikana

              Comment

              • willex
                BTCF Member
                • Sep 2006
                • 68
                • Ylivieska

                #8
                tyhjäkäynnillä auto käy "normaalisti" tosin bensa haisee.
                kiihdytettäessä n.3000kierroksen kohdalla jää "jurraamaan" paikoilleen oli vaihde mikä tahansa, sen yli kun päästään niin kiihtyy taas normaalisti 5000kierrokseen minkä paikkeilla tökkää meno kuin seinään.

                välillä tasakaasulla ajellessa saattaa nykäistä ja jos auto käy tyhjäkäyntiä (n.800rpm) saattaa pari kertaa käyttää kierroksia alhaalla mutta nostaa ne takaisin, yrittää siis ilmeisesti säätää seosta tj.

                seokset vai kipinä
                Last edited by willex; 07-05-2009, 23:21.

                Comment

                • BMWSaloon
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2008
                  • 281

                  #9
                  Otas se lambda irti sielt liittimestä ja ajelet vaikka 20 kilsan lenkin että kone ns. oppii ettei siellä lambdaa ole.. ja kato mitä tekee.. :think jos ei vaikutusta niin sitten tod.näk vika jossaa muualla.:think:think

                  Comment

                  • skuukeli
                    Bimmer Rookie
                    • May 2007
                    • 68
                    • valkeakoski

                    #10
                    itse vaihtaisin lambdan, oma katiska teki samaa, että pätki ja röpels. Lambda oli paskana...
                    E39 525iA -00
                    vikakoodin lukua valkeakoski-tampere, INPA BMW:lle ja OBD2 lukija erimerkkisille 0400991039

                    Comment

                    • willex
                      BTCF Member
                      • Sep 2006
                      • 68
                      • Ylivieska

                      #11
                      pistin uudet puolat(6kpl) tilaukseen ja jos ei nuilla kummene niin sitten lambda vaihtoon taas kerran.. osaako joku sanoa tuleeko nuissa motonetin puolissa se "tulpanhattu" mukana?

                      Comment

                      • armageddon
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2007
                        • 443
                        • Kokkola

                        #12
                        Originally posted by willex View Post
                        pistin uudet puolat(6kpl) tilaukseen ja jos ei nuilla kummene niin sitten lambda vaihtoon taas kerran.. osaako joku sanoa tuleeko nuissa motonetin puolissa se "tulpanhattu" mukana?
                        mulla ois ollu tääl repullinen puoli ku oisit tullu kokeilee...
                        ei ne tehot vaan se kuski...

                        Comment

                        • *makke*
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2007
                          • 884
                          • Klaukkala

                          #13
                          E36 m50b25tu, talvella teki muutaman kerran, veti seokset todelle laihalle, putki oli ainakin ihan tulikuuma, pätki eikä ottanut kierroksia, ampu putkeen jne, muutaman minuutin teki tätä yleensä/sammuttamalla ajamalla lähti.

                          Nyt rupesi kiihdytyksen jälkee nykimään paljon lievemmin, paripäivää tehnyt jo. Ei vaikuta ajamiseen paljoakaan, eli kiihdytyksessä pienillä kierroksilla hieman rötää/nykii, kiihdytyksessä kun kierrokset nousee johonkin 5000rpm niin laulaa täysin normaalisti. Pystyy siis ajamaan ihan normaalisti. Kulutus normaali, tasakaasulla ei nykimistä, vain kiihdytyksessä. Kulutusmittari pysyy vakaana kun ajaa tasakaasulla. Koneen vikakoodit luettu, antanut kokoajan koodia 1222, lambda. Eli voiko lambda olla paskana vaikka kulutus täysin normaali? Imuvuotoa?

                          Edit: 1222 Oxygen Sensor Lean/Rich Detect (primary) If the signal from the O2 sensor indicates a very lean or very rich mixture for more than 10 seconds, then the computer generates this code. It could mean a faulty O2 sensor, or a problem with another component.

                          Edit2: ns. haitariputki tarkistettu, kuin uusi.

                          Eli ei ollutkaan lambdan koodi vaan seokset persiillään, imuvuotoa etsimään?
                          Last edited by *makke*; 09-05-2009, 21:01.

                          Comment

                          • Scyber
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2006
                            • 686
                            • Hyvinkää

                            #14
                            Ootko tsekannu jo

                            Että venttiilikopan tiiviste ei oo vuotanu ölppää tulpan reikään?

                            Itsellä teki sellaista että kiihdyttäessä rykäisi ja aina välillä tippui kaksi sylinteriä pois pelistä ja siellähän tulpan reikä täynnä keltasta töhnää.
                            Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
                            www.napalmi.com

                            Comment

                            • scheisse
                              BTCF Honorary Member
                              • Apr 2007
                              • 2798
                              • Kauhajoki

                              #15
                              Originally posted by *makke* View Post
                              E36 m50b25tu, talvella teki muutaman kerran, veti seokset todelle laihalle, putki oli ainakin ihan tulikuuma, pätki eikä ottanut kierroksia, ampu putkeen jne, muutaman minuutin teki tätä yleensä/sammuttamalla ajamalla lähti.

                              Nyt rupesi kiihdytyksen jälkee nykimään paljon lievemmin, paripäivää tehnyt jo. Ei vaikuta ajamiseen paljoakaan, eli kiihdytyksessä pienillä kierroksilla hieman rötää/nykii, kiihdytyksessä kun kierrokset nousee johonkin 5000rpm niin laulaa täysin normaalisti. Pystyy siis ajamaan ihan normaalisti. Kulutus normaali, tasakaasulla ei nykimistä, vain kiihdytyksessä. Kulutusmittari pysyy vakaana kun ajaa tasakaasulla. Koneen vikakoodit luettu, antanut kokoajan koodia 1222, lambda. Eli voiko lambda olla paskana vaikka kulutus täysin normaali? Imuvuotoa?

                              Edit: 1222 Oxygen Sensor Lean/Rich Detect (primary) If the signal from the O2 sensor indicates a very lean or very rich mixture for more than 10 seconds, then the computer generates this code. It could mean a faulty O2 sensor, or a problem with another component.

                              Edit2: ns. haitariputki tarkistettu, kuin uusi.

                              Eli ei ollutkaan lambdan koodi vaan seokset persiillään, imuvuotoa etsimään?
                              Ihan samoja oireita omassa, tuntuu että vetää laihalle ylempänä n3000 jälkeen meneminen todella kankeaa.
                              Vaihdoin lambdan ja sitten mielestäni toimi paljon paremmin pari päivää, mut nyt taas sama juttu. Ei ymmärrä onko se taas rikki vai mikä..

                              Nyt tuo taas toimii yhtäkkiä pari kiihdytystä kunnolla ja sen jälkeen ollaan taas muutama päivä toimimatta. ja sitten taas vituttaa.

                              Suurimmalla vaihteella kun painaa kaasun pohjaan niin kulutus mittari menee n22l tietämille, kuuluiskos sen mennä pohjaan vai ei?

                              Seuraavaksi vaihdan polttoainesuodattimen.
                              Kokeillaan nyt halvempaa vaihtoehtoa välillä ja sitten jatketaan vaihtamalla imm,
                              - f30 330e M-Sport , -16
                              - e36 3.2 M3 cabrio individual

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎