Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 lämppäri puhaltaa vain kuumaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • akihu
    Bimmer Rookie
    • Feb 2003
    • 42
    • Stadi

    #16
    Oon yrittäny etsiä tota lämmitysongelmaa.

    Mulla on nyt Magneettiventtiili irti:
    toimintaa oon kokeillu niin et syötän siihen 12v. Nii se vetää :Eli pitäs kait toimia.
    Olen mitannut jännitteen siitä piuhasta mikä tulee venttiilille niin siel ei tuu missään vaiheessa 12v.
    Ja yritin mittailla sitä vastusta mikä on sen säätönupin takana. Niin se näyttäisi toimivan. Mutta sieltä Säätönupikan takaa olevasta piiri levystä lähtee monta piuhaa ja Venttiilille tulee vaan kaks. Et onko jossakin viel joku piiri tai mitä ne muut piuhat tekee.

    Comment

    • OMN
      Bimmer Rookie
      • Oct 2003
      • 103

      #17
      Originally posted by akihu
      Oon yrittäny etsiä tota lämmitysongelmaa.

      Mulla on nyt Magneettiventtiili irti:
      toimintaa oon kokeillu niin et syötän siihen 12v. Nii se vetää :Eli pitäs kait toimia.
      Olen mitannut jännitteen siitä piuhasta mikä tulee venttiilille niin siel ei tuu missään vaiheessa 12v.
      Ja yritin mittailla sitä vastusta mikä on sen säätönupin takana. Niin se näyttäisi toimivan. Mutta sieltä Säätönupikan takaa olevasta piiri levystä lähtee monta piuhaa ja Venttiilille tulee vaan kaks. Et onko jossakin viel joku piiri tai mitä ne muut piuhat tekee.

      Pura se potikka esiin mitä pyöritellään lämmönsäätönupilla. Sieltä vanhat kuivuneet vaseliinit pois + kontaktikliineriä tilalle, alkaa toimimaan!

      Comment

      • Kurre
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2003
        • 384
        • Veteli

        #18
        nostetaanpas topicia ylös, koska itselle ilmaantunut samanlainen ongelma..

        eli lämmintä tulee välillä tuutin täydeltä, säätimen asennosta riippumatta..
        mittailin tuossa säätöventtiilille tulevaa jännitettä joka on 13.8v suurimman osan ajasta, yhdellä kohtaa hyppää n. 4v:iin.. ei siis muutu lineaarisesti..
        itse säätimen potikkaa myös mittailin, joka antaa kylmä-asennossa n. 2.6kohm josta nousee n. 3.6kohmiin säädettäessä lämpöä lisää.. mutta puolen välin jälkeen vastus rupeaa laskemaan.. ei tunnu, että se toimisi ihan oikein

        kukaan saanut korjattua ko. ongelmaa? potikka vaihtoon vai mikä olisi hyvä korjaustapa..?

        ps. itse potikka on aika umpinainen pakkaus joten sitä vähän hankalampi putsailla..
        sigpic
        Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
        ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89

        Comment

        • Guest's Avatar

          #19
          Nostetaas tätä taas ylöspäin. Pitäisikö e36 lämppäristä tulla yhtä kylmää ilmaa lämpimän asennon kylmimmällä kun sillä sinisellä asennolla mikä taitaa olla suoraan ulkoilmasta ? Tämän olisi voinut ehkä selvemminkin ilmaista

          Comment

          • OMN
            Bimmer Rookie
            • Oct 2003
            • 103

            #20
            Originally posted by Kurre
            nostetaanpas topicia ylös, koska itselle ilmaantunut samanlainen ongelma..

            eli lämmintä tulee välillä tuutin täydeltä, säätimen asennosta riippumatta..
            mittailin tuossa säätöventtiilille tulevaa jännitettä joka on 13.8v suurimman osan ajasta, yhdellä kohtaa hyppää n. 4v:iin.. ei siis muutu lineaarisesti..
            itse säätimen potikkaa myös mittailin, joka antaa kylmä-asennossa n. 2.6kohm josta nousee n. 3.6kohmiin säädettäessä lämpöä lisää.. mutta puolen välin jälkeen vastus rupeaa laskemaan.. ei tunnu, että se toimisi ihan oikein

            kukaan saanut korjattua ko. ongelmaa? potikka vaihtoon vai mikä olisi hyvä korjaustapa..?

            ps. itse potikka on aika umpinainen pakkaus joten sitä vähän hankalampi putsailla..
            Kyllä se potikan putsaaminen onnistuu mutta vaatii toki kolvin ja tinaimurin tai imusukan käyttöä. Siis potikka esiin sieltä peltikotelosta ja huolellinen putsaus liuottimella ja kontaktikliinerillä. Itsellä toiminut moitteetta puhdistuksen jälkeen.

            Comment

            • 525iiäxä
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2005
              • 1845
              • Lappeenranta, Finland

              #21
              Originally posted by Kurre
              mittailin tuossa säätöventtiilille tulevaa jännitettä joka on 13.8v suurimman osan ajasta, yhdellä kohtaa hyppää n. 4v:iin.. ei siis muutu lineaarisesti..
              Ei kai se pitäiskään olla kuin ON/OFF. Automatiikka naksuttelee venttiiliä tiheämpään tai harvempaan riippuen lämmöntarpeesta. Siis, jos nyt kyse oli vesiventtiilistä. Ainakin E34:ssa vena on kiinni tai auki.

              Volvo V70 2.4T -02
              E30 323i -84 (taas)

              Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

              Comment

              • Kurre
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2003
                • 384
                • Veteli

                #22
                Originally posted by 525iiäxä
                Ei kai se pitäiskään olla kuin ON/OFF. Automatiikka naksuttelee venttiiliä tiheämpään tai harvempaan riippuen lämmöntarpeesta. Siis, jos nyt kyse oli vesiventtiilistä. Ainakin E34:ssa vena on kiinni tai auki.
                tarkoitin siis kun lämmönsäätö nappulaa säätää niin tapahtuu tuo jännitteen tipahdus.. siltä se ainakin näytti kun mittailin. Mutta pitääpä testata, että tekeekö se noin..
                sigpic
                Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
                ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89

                Comment

                • Guest's Avatar

                  #23
                  Mulla on samaa ongelmaa että kylmää ei juurikaan tule.. tuulilasille haaleaa ilmaa vaikka nappulat kylmällä, ulkoilma viileää ja ei muutosta ei tapahdu on auto sit paikallaan tai moottoritiellä 100km/h vauhtia.. auto on kyllä manuaali ilmastoinnilla joka hukkaa freonit vaikka vuototesti tehtii juuri kesällä. kylmää tulee "naamaan" eli keski räppänöist niin kauan kunhan ei koske säätöihin.. pykäläkin lämpimälle nii alkaa tulee kuumaa ja kosteaa ilmaa tuulilasiin ja auto menee erittäin helposti huuruun pienelläkin ilmankosteudella... auto oli bmw:n merkkihuollossa jossa vaihdettii tiiviste ilmastointi kanavaan ja muutenkin ilmastointi laite korjattiin.. auto siis 328i coupe -95

                  Comment

                  • Zyclon
                    Newbiemmer
                    • Apr 2006
                    • 7

                    #24
                    E36 316i -91 puhaltimesta pelkkää kuumaa

                    Elikkäs lisää ongelmia (ei löytyny searchilla)

                    niinkuin otsikos lukee niin puhaltimesta tulee pelkkää kuumaa vaikka namikat olis missä asennossa. Ilmastointilaite poistettu käytöstä joten siitäkään ei ole ny pahemmin näis helteissä apua. Onko kellään tietoa mitä osaa joutus rempaan/vaihtaan et sais sisälle vähän kylmempää ilmaa hiljaisemmissakin nopeuksissa ettei tarvis 100kmh ajaa kokoajan?

                    Comment

                    • herja
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 1649

                      #25
                      Itte kokeilisin irrottaa vesiventtiilin, avata ja putsata sen. Löytyy rintapellistä kuskin puolelta aika ylhäältä.

                      Edit. siihen tulee sähköjohdot ja kaksi vesiletkua.
                      Retard Member

                      Comment

                      • Zyclon
                        Newbiemmer
                        • Apr 2006
                        • 7

                        #26
                        toimi 10 minuuttia putsauksen jälkeen, sammutin auton ja käynnistin nii ei toiminu enään haha. Oli aika mustana paikat eikä oikein saanu crc:llä putsattuu hyvin. oisko mitään muuta ainetta millä lähtis tehokkaasti liat veks?

                        Comment

                        • karsta
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 263
                          • Hollola

                          #27
                          Itselläni samaa ongelmaa, ja naapurin kanssa juteltiin tuossa että hänellä on mersussa ollut samanlaista venttiilien jumiutumista. Puhdistuksen jälkeen toimi kuulemma muutaman kuukauden ja sen jälkeen ongelmat jatkuivat. Eli saattaa olla melko turhaa työtä putsailla, alkaa tuntua siltä että voisin suosiolla pistää koko osan vaihtoon.
                          Opel Insignia Sports Tourer Innovation 2.0D AT8 -18 käyttis
                          Ford Mustang GT 5.0 -95 NOS kylpyamme

                          Comment

                          • herja
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 1649

                            #28
                            Originally posted by Zyclon
                            toimi 10 minuuttia putsauksen jälkeen, sammutin auton ja käynnistin nii ei toiminu enään haha. Oli aika mustana paikat eikä oikein saanu crc:llä putsattuu hyvin. oisko mitään muuta ainetta millä lähtis tehokkaasti liat veks?
                            Kokeile kaikkea mikä vois auttaa, kai sitä voi jollain hienolla santapaperillakin hinkata jos ei muu auta. Putsaa huolella se runkokin vai millanen se rakenne nyt onkaan, en enää muista.

                            edit. mulla toimi kyllä ihan hyvin pari talvea putsauksen jälkeen, tosin ei se kallis ole vaikka uuden ostaisitkin.
                            Retard Member

                            Comment

                            • riippis
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2007
                              • 200
                              • Laukaa

                              #29
                              E36 318i -96 puhaltaa vain kuumaa ilmaa?!

                              Automaatti ilmastointi... Eli ongelma on että puhaltaa vain kuumaa ilmaa, ainoa mistä tulee kylmää on ne keskiritilät jota ohjataan manuaalisesti. kun painan puhalluksen jaloille/ikkunaan eli otan AUTON pois päältä tulee vain helveti kuumaa? Missä vika? :think
                              E46 320dA Touring M-sport Special Edition -04

                              Comment

                              • markus_w
                                Newbiemmer
                                • Feb 2007
                                • 2

                                #30
                                E36 318is lämmityslaite puhaltaa vain kuumaa ?

                                Moron

                                Tommonen ongelma tulla pöllähti.
                                Autossa on nappi-ilmastointi, eli siis manuaali-ilmastointi.

                                Oisko kellään tietoo mistä johtuu ettei puhalla kuin kuumaa ?
                                Ei reagoi muuten ollenkaan säätöpaneelin nappien painamiseen, eikä niiden lämmönsäätöpotikoiden pyörittämiseen.
                                Edes puhalluksen suunta ei vaihdu vaikka kuinka vääntää sitä isoa pyörää, kuumaa puskee niin tuulilasille kuin jalkoihinkin.
                                Flektin nopeuspotikka 0-4 toimii kaikissa asennoissa.

                                Help !

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎