Announcement

Collapse
No announcement yet.

m3 e36 dme:n koodaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jakuza
    BTCF Member
    • Nov 2006
    • 516
    • Brisbane

    #31
    Jatketaas topiccia. Eli mulla on e36 325i -94 varustelistassa seuraava varuste:

    S900A ANERK. WEGFAHRSICHERUNG LT. AZT/TUEV Electronic immobilizer

    Ymmärtääkseni kyseessä taitaa olla EWS I ajonesto. Mulla on kuitenkin aiemman omistajan toimesta vaihdettu DME vesivahingon takia, ja mahdollisesti poistettu EWS käytöstä, kun auto toimi täysin ongelmitta, kun kokeilin kaverin DME:llä.

    1. Tarkoittaako tämä, että koska auto toimi lennosta toisella DME:llä, että EWS ei ole käytössä?

    2. Miten voisin palauttaa EWS:n käyttöön? Millä softalla EWS I voi parittaa uuden DMEn kanssa?

    3. Missä EWS sijaitsee fyysisesti, voisi tarkistaa löytyykö palikkaa tai onko sinne tehty muita virityksiä?

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      #32
      EWS 1 ei ole varsinaisesti oikea ajonesto vaan käynnistyksen esto joka tehty vaan releistyksellä joka tarkkailee ettei auto ole lukossa tai bc:llä laitettu koodia tmv.

      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • Jakuza
        BTCF Member
        • Nov 2006
        • 516
        • Brisbane

        #33
        Originally posted by Supa View Post
        EWS 1 ei ole varsinaisesti oikea ajonesto vaan käynnistyksen esto joka tehty vaan releistyksellä joka tarkkailee ettei auto ole lukossa tai bc:llä laitettu koodia tmv.

        http://www.e38.org/EWS.pdf
        Kiitos, eli "ajonesto" ilmeisesti sitten on käytössä.

        Osaiskohan joku vielä kertoa hieman e36 orkkishälyn ja EWS I yhteiselosta?
        Eli jos menen autoon sisälle ja lukitsen ovet orkkis IR kauko-ohjauksella, niin tällöin myös hälytin aktivoituu. Nyt jos laitan avaimen virtalukkoon, niin on pari kertaa käynyt niin että hälytin alkaa huutaa ja auto ei käynnisty. Kuitenkin yleensä käy niin että, kun käännän avainta virtalukossa niin hälytin vingahtaa ehkä 0.1sek ajan, mutta heti tämän jälkeen lukot pomppaavat auki, hälytin de-aktivoituu ja auto käynnistyy normaalisti.

        Mistäköhän tuo tunnistaa, että käytetään avainta eikä autoa olla pöllimässä? Ilmeisesti tuo tunnistus kuitenkin silloin tällöin menee pieleen ja avaimen pyöräytys tulkitaankin varastusyritykseksi?

        Hälyttimessä tuntuu muutenkin olevan "älyä" jonkin verran, esimerkiksi jos auto lukitaan kaukosäädöstä niin hälytin pärähtää mikäli sen menee avaamaan oven lukkopesästä.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎