Kellään heittää pikaista protippiä kampiakselin asentotunnistimen sijainnista?Kova on yritys löytää mutta ei millään satu osumaan kohalle.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 325 -92 käynnistysongelma
Collapse
X
-
Originally posted by Potsie View PostKellään heittää pikaista protippiä kampiakselin asentotunnistimen sijainnista?Kova on yritys löytää mutta ei millään satu osumaan kohalle.
jos ajattelet missä vois olla kampiakseli sun moottorissa ja siitä vaan etenet syyläriä kohti. aika huono nähdä sinne,mutta hieman vetää alavesiletkua sivuun niin löytyy sieltä. joutuu varmasti viskon irroittaan eestä.
itse anturi on moottorin päästä katsottuna noin klo 1 eli yläviistossa ja paljon. helpoiten varmaan löytää kun seuraa mustaa johtoa mikä menee termarikotelon yli moottorin etuosaan. sitä kautta omani löysin. toki oli jo tieto missä kohtaa anturi mahtaa olla,mutta oli sen verran hyvin letkun alla piilossa.
Comment
-
-
Jees kiitoksia taustatuesta. Sain anturin naputeltua irti,olihan tuo sen verta murjotun näkönen että sama panna vaihtoon jokatapauksessa.
Alakaa pikkuhilijaa jo vaihtoehdot loppua. Tänään hyyty koeajolla ekaa kertaa kesken ajon, oli onneksi pysäkki hollilla ja sain hiisailtua siihen. Kerkesin soittaa jo isäukon vetämään mutta kas kummaa puhelun jälkeen hörähti taas käyntiin. Pihassa tarkistin vielä suorasyötöllä että pumpussa ei ole vikaa,sillä tavalla lähtee nätisti käymään. Ei auta nyt muutaku toivua että tuo kampiakselin asentotunnistin on nyt osa suurempaa kokonaisuutta joka aiheuttaa sen pumpun pyörimisen ja muuta paskaa.
Onhan se anturi onneksi jo huomattavasti halvempi, kuin mitä tuo perkeleen ruiskupoksi minkä ne korjaamolla siihen laitatti...turhaan.
Comment
-
-
ku te noita pumppuja vaihatte nii vaihtakaa se 10€ sihtikin... se nimittäin on monesti ollu syy bensa pummpujen leikkaamisiin ja sellasiin... siis jos siin on pieni halkeama tms. nii aika pieniki kova roska voi hajottaa pumpunLast edited by armageddon; 07-07-2009, 22:30.ei ne tehot vaan se kuski...
Comment
-
-
Ei ristus sentään. Anturin vaihdostakaan ei ollu nyt mitään apua. Alakaa keinot loppumaan ihan justiin kesken. Ainut vähänkään järjellinen vianlähde on pumppu,mutta eikai sekään niin vittumaisesti rikki voi olla että suorasyötöllä pyörii ja sillepäälle sattuessaan katkoo ajon aikana.
Jos joku asia on varma,niin perkele se että tällä jampalla lähtee merkki hyvin nopiaa vaihtoon...
Comment
-
-
Hämmennetään nyt vielä vähän lisää.
Kellään tietoa jännitemäärästä jolla tuon pumpun pitäisi lähtä pyöriin? Tuli tuossa taas mittailtua : pistin koneen pyöriin lyömällä laturin pumppuun ja kattoin minkälaista jännitettä se pumpulle lykkäs. Aika kauan sai kone pyöriä että rupes pukkaan sitä 12 volttia, millä pumppu hörähtää heti pyöriin (laturin kautta). Oisko sittenki vika pumpussa, ei jaksa lähtiä pyöriin enää pienellä jännitemäärällä vaan vaatii sen 12 volttia käynnistyäkseen.
Comment
-
Comment