E36 325 Cab autossa on matkustajan turvatyyny ratissa ei ole. Kuuluisiko mittaristosta löytyä airbagin valo? Olen yrittänyt etsiä mittaristosta sitä, ei vaan löydy. Rekisteröintikatsastus lähenee.
Mittaristossa kuuluisi palaa muutaman sekunnin bagin valo kun virrat laittaa päälle. Oikeeseen alakulmaan käsijarrun merkkivalon jommalle kummalle puolelle syttyy bäginvalo. E36:sesta löytyy myös ratti missä on bäginvalo, ei mittaristossa. Otappa mittaristo irti ja tarkasta onko poltin otettu pois. Olisko kusetuksen makua? Nimimerkillä kokemusta.
Valoa tai ei niin kyl siinä bägi kuuluu olla... Kaikkihan on mahdollista, mutta olisi kyl eka auto mulle joka tulee vastaan jossa on matkustajan bägi mut ei kuskin...
On mahdollista tosiaan että kyseisessä autossa on ollut ratti missä bägin yksikkö on itse ratissa, tällöin ratin alareunassa palaa tuo airbag valo.
Nyt jos ratti on vaihdettu, ei valoa löydy mistään eikä systeemi tietysti toimi.
Katsoppa takapenkin alle, tavallisesti jos yksikkö ei ole itse ratissa niin se on penkin istuinosan alla keskellä.
Jos kuitenkin yksikkö löytyy penkin alta niin joko mittaristosta on nypätty poltin pois, irroitettu bägijärjestelmän sulake taikka muuta ikävää.
Ratti vaihdettu? Mittaristo vaihdettu? Mistä tiedät että pitäisi olla bägi? Kysellää nyt sitte kaikki.
Oletko kuullut, että autoa olisi saanut pelkällä apparin bägillä?
Oletus: joku on vaihtanut tuningtingeltangelratin ilman bägiä ja poistanut tahi muuten tuhonnut bagi valon.
Katoppa takapenkin alta löytyykö bagin boxia edes. Riippuen tietty mikä vm on kyseessä.
Poltin oli poistettu ja teipattu valon paikka. Vänkärin puolella kojelaudassa lukee airbag mutta ratissa ei ole merkintää tästä. Takapenkin alla on airbagin yksikkö. Laitoin lampun paikalleen ja otin teipin pois niin johan syttyi lamppu palamaan (syttyy - sammuu hetkeksi - syttyy uudelleen). Koitin käydä vikakoodin luvussa korjausalan yrityksessä mutta niillä ei ollut sopivaa kaapelia tuohon.
Poltin oli poistettu ja teipattu valon paikka. Vänkärin puolella kojelaudassa lukee airbag mutta ratissa ei ole merkintää tästä. Takapenkin alla on airbagin yksikkö. Laitoin lampun paikalleen ja otin teipin pois niin johan syttyi lamppu palamaan (syttyy - sammuu hetkeksi - syttyy uudelleen). Koitin käydä vikakoodin luvussa korjausalan yrityksessä mutta niillä ei ollut sopivaa kaapelia tuohon.
Ratti on BMW oma kolmepuolainen ratti.
Ota kuva vaikka siitä ratista ja pistä tänne ihmeteltäväksi. Käy myös luetuttaa ne vikakoodit jossain vielä.
Myös monelta foorumilaiselta löytyy vikakoodin lukuun vehkeet.
Tuo näyttää ihan normi ratilta, eli ilman bägiä.:think
Ei vaan näytä, kun se on NORMIratti
Eli autossa kuuluisi olla bägiratti ja valo mittaristossa. Vikakoodeja/valon nollausta ei kannata tehdä ennenkuin autoon on vaihdettu oikeanlainen ratti!
Ei vaan näytä, kun se on NORMIratti
Eli autossa kuuluisi olla bägiratti ja valo mittaristossa. Vikakoodeja/valon nollausta ei kannata tehdä ennenkuin autoon on vaihdettu oikeanlainen ratti!
Kuten jo mainitsin niin tehty pientä "thyyninkiä" ja korjailtu valot pois.
Comment