Announcement

Collapse
No announcement yet.

328 e36 suunnaton öljynkulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16328
    • Leppävirta

    #31
    Oisko ihan venttiilivarrenkumit antautuneet jos putkesta käryää pihalle..?
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • fexor
      Bimmer Rookie
      • Aug 2008
      • 42
      • Helsinki

      #32
      Voi olla. Miten suosittelet tarkistamaan asian?
      E61 530D

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16328
        • Leppävirta

        #33
        Originally posted by fexor View Post
        Voi olla. Miten suosittelet tarkistamaan asian?
        Savuttaakos auto myös kun se kerran käryääkin öljylle? Pöyssyyttääkö sinistä?

        Edit: Vai käryääkö se öljy jossain pakosarjalla?
        Last edited by Haju69; 05-01-2011, 17:52.
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • fexor
          Bimmer Rookie
          • Aug 2008
          • 42
          • Helsinki

          #34
          Tosiaan putkesta tulee aikalailla savua varsinkin kun rasittaa konetta. Onko minkälainen homma vaihtaa nuo venavarrenkumit itte?
          E61 530D

          Comment

          • Haju69
            Administrator
            • Nov 2005
            • 16328
            • Leppävirta

            #35
            Originally posted by fexor View Post
            Tosiaan putkesta tulee aikalailla savua varsinkin kun rasittaa konetta. Onko minkälainen homma vaihtaa nuo venavarrenkumit itte?
            Onhan siinä oma hommansa. Jos ei mitään käsitystä ole toimenpiteestä niin suosittelen kääntymään vaikka jonkun tuttavan puoleen joka asiasta jotain ymmärtää niin siinä sitä sitten yhdessä tehdessä oppii itsekin. Joutuuhan siinä moottoria hieman purkamaan.. Kannattaa myös kysyä jostain korjaamolta mitä mahtaisi olla kustannus arvio. Tai esim. voit kysyä vaikka merkkiliikkeeltä(huollosta) tai jostain korjaamolta mikä mahtaisi olla ohjeaika ko. toimenpiteelle niin osaat jo arvioida miten kallista se suurinpiirtein on korjaamoilla huoltaa.
            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

            Comment

            • kmn
              Moderator
              • May 2009
              • 6020
              • Sipoo

              #36
              Pikku pointti omasta kokemuksesta, nimittäin tuosta savuttamisesta ei kannata hämääntyä sitten, koska varmaa jokanen M50 näillä keleillä "savuttaa" aivan helvetisti, kun antaa pikkasenkaan hönkää.. Kannattaa nyt tsekata vielä esim. jossai lämpimässä onko tosiaan öljyn palamisesta johtuvaa savuumista vai johtuuko muusta (kuten haju tossa sano; onko vuotoja pakosarjalle tjsp..).. Tuo harmaata tuppaa ulos reippaasti ja oman fiiliksen mukaan varsinkin kylmällä koneella.

              Eron huomas hyvin, kun kenkii ittensä tonne itiksen Prismaan ja välittömästi, ku ajaa parkkihallin lämpimään, niin "savuttaminen" loppuu.

              Tämä ei nyt tarkoita sitä, etteikö kannattais ottaa Hajun neuvosta oppia..

              Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
              Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
              --
              Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

              Comment

              • markok
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 3018
                • Kuopio

                #37
                Originally posted by fexor View Post
                Voi olla. Miten suosittelet tarkistamaan asian?
                Ajat maantiellä pitkään alamäkeen ja mäen harjanteella nostat jalan kaasulta eli moottorijarrutuksella mahdollisimman pitkään. Jos mäen pohjalla kaasua avatessa tulee sinistä putkesta on venttiilivarren kumit mahdollisesti mennyt. Huomioi kuitenkin, että palanut öljy on sinistä savua ja valkoista "savua" (vesihöyryä) näistä kuuluukin tulla pakkasella reippaasti.
                BMW 530iA Touring -05

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎