Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 -94 316 compact ei sammu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jouns
    Newbiemmer
    • Sep 2009
    • 21
    • Toijala

    #16
    Elikkäs tuon liittimen aukaisemalla auton saa sammumaan mutta silti mittaristoon jää esimerkiksi käsijarrun merkkivalo palamaan:think

    Comment

    • Jouns
      Newbiemmer
      • Sep 2009
      • 21
      • Toijala

      #17
      tossa vielä ton ecun boksin numero jos siitä nyt mitään apua on..tuskimpa vika siellä on kun virrat tosiaan jää päälle vaikka ecun liitin on auki

      Comment

      • Rocla
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 7692
        • Kajaani

        #18
        Originally posted by Jouns View Post
        Noniin..vaikka otin ecun liittimen irti ei virrat hävinnyt Mikäs se pyöree liitin siinä sulakerasian vieressä on? ..sen kun kiersi auki niin hävis virrat siitä vois lähtee vikaa purkamaan
        No tuo kertoo lähinnä sen, että vika on auton johtosarjassa tai laitteissa, ei moottorin.

        Tuo liitin erottaa moottorin johtosarjan autosta.
        Olli.

        Comment

        • Jouns
          Newbiemmer
          • Sep 2009
          • 21
          • Toijala

          #19
          Originally posted by Rocla View Post
          No tuo kertoo lähinnä sen, että vika on auton johtosarjassa tai laitteissa, ei moottorin.

          Tuo liitin erottaa moottorin johtosarjan autosta.
          Joo-o..tuleekos nuo esim abs:n ja käsijarrun merkkivalot sitten erikautta? Ne kun jäävät palamaan vaikka tuon liittimen avaa..

          Comment

          • Jouns
            Newbiemmer
            • Sep 2009
            • 21
            • Toijala

            #20
            Vieläkin kaivattaisi apuja ongelmaan. Eli nyt on vikaa lähdetty purkamaan siten, että kaikki mahdolliset releet ja boksit+laturi on otettu irti ja virrat vaan jää päälle

            Millaisiakohan jännitteitä noissa releiden pohjissa pitäisi olla? Mitattiin releiden pohjia ja yhteen releeseen tuli KOLMEEN liittimeen +12V :think (sulakeboksin vieressä oman kannen alla olevista kolmesta releestä keskimmäinen) maalaisjärjellä ajateltuna pitäisi tulla maksimissaan kahteen liittimeen???(jatkuva+ohjaus) ...tai voihan tuolla olla vähän erikoisempiakin releitä, jolloin voi varmaan tulla useampaankin liittimeen jännitteet. Joihinkin liittimiin tuli myös "haamujännitteitä", mutta johtuukohan nämä siitä, että joihinkin kondensaattoreihin on jäänyt virtaa(maks 0,5V) Alkaapi olemaan vitsit vähissä.

            Jotenkin se nyt saa väärinpäin virtaa, koska akun voi irrottaa ja auto jatkaa käyntiä, tai joku oikosulussa johtosarjasta. Tosiaan kun kaikki releet on irti niin kaiken järjen mukaan pitäisi olla oikosulussa jo ennen releitä että tulee tällaiset oireet??

            Comment

            • Jouns
              Newbiemmer
              • Sep 2009
              • 21
              • Toijala

              #21
              Noniin vihdoinkin sain vian korjattua! Vika oli siis mittaristossa. Otin vanhan mittariston irti ja kappas kun alkoikin virrat pelaamaan avaimesta niinkuin pitääkin aika heikosti tuntuu vaan ihmisiä kiinnostavan tällaiset viat ja ymmärränkin sen siinä että nämähän ovat melko mystisiä juttuja.. nomutta toivottavasti nyt joku löytää haulla tästä apuja jos samanlaisia oireita ilmenee

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎